Auteur Topic: Wie heeft ervaring met stoomreinigen van de kooi?  (gelezen 1201 keer)

Offline Joortje

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Juke, mijn signaalhond en maatje
Wie heeft ervaring met stoomreinigen van de kooi?
« Gepost op: september 28, 2011, 12:02:15 pm »
Ik heb van een vogelkweker ooit gehoord dat je een kooi het makkelijkst en het beste schoon kan maken met een stoomreiniger.

Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
Re: Wie heeft ervaring met stoomreinigen van de kooi?
« Reactie #1 Gepost op: september 28, 2011, 12:38:03 pm »
Ik heb van een vogelkweker ooit gehoord dat je een kooi het makkelijkst en het beste schoon kan maken met een stoomreiniger.

Is er iemand die daar ervaring mee heeft?
Ik heb lori's gehad en dan zit de kooi altijd behoorlijk onder de shit.
Toen ik ze verkocht had heb ik de voliere en de kooien inderdaad met de stoomreiniger schoongemaakt. Door de omvang van de kooien een behoorlijke klus (2 dagen mee bezig geweest) maar het resultaat was er ook naar. Met een stoomreiniger komt je net op die plekjes wel waar je anders niet komt. Mocht er onverhoopt toch iets blijven plakken dan heeft de hete stoom een bacteriedodende werking dus het gebruik van een stoomreiniger is altijd goed naar mijn mening.

Offline Joortje

• Net zelfstandig
  • Juke, mijn signaalhond en maatje
« Reactie #2 Gepost op: september 28, 2011, 14:09:53 pm »
Ik heb lori's gehad en dan zit de kooi altijd behoorlijk onder de shit.
Toen ik ze verkocht had heb ik de voliere en de kooien inderdaad met de stoomreiniger schoongemaakt. Door de omvang van de kooien een behoorlijke klus (2 dagen mee bezig geweest) maar het resultaat was er ook naar. Met een stoomreiniger komt je net op die plekjes wel waar je anders niet komt. Mocht er onverhoopt toch iets blijven plakken dan heeft de hete stoom een bacteriedodende werking dus het gebruik van een stoomreiniger is altijd goed naar mijn mening.

Ja, zoiets denk ik ook wel. Ik zit te denken aan zo'n kleintje -zijn niet zo duur -maar past maar een kwart liter water in. Wel snel op stoom, dat weer wel natuurlijk ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: september 28, 2011, 17:23:28 pm »
Op zich is het inderdaad ideaal die hitte tegen bacterien.. als de kooi er tegen kan prima!!! Met de hogedruk krijg ik ook hele kleine hoekjes en gaatjes schoon. Hogedrukspuit is ook niet zo goed voor Sjakkos kooi volgens mij maar ik kan de verleiding niet weerstaan (lekker snel schoon)!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #4 Gepost op: september 28, 2011, 19:41:09 pm »
hogedrukreiniger weet alle foutjes te vinden en blaast ze zo weg :S