Auteur Topic: Zonnebloempitten  (gelezen 1399 keer)

Offline Griebo

• Eitje
  • *
Zonnebloempitten
« Gepost op: oktober 31, 2011, 21:16:21 pm »
Hallo,

Ik ben een paar weken geleden begonnen met het houden van parkieten. Op dit gebied ben ik nog best een leek. Ik heb een paar koppen ven zonnebloemen gekregen om de pitten bij te voeren voor een vetlaagje voor de winter. Mijn vraag is of er een advies hoeveelheid is om bij te voeren, kunnen de pitten gewoon gemengd worden met het het hoofdvoer, moeten de pitten eerst gedroogd worden. De partkieten zitten buiten in een voilliere van 6,5x2x2 meter en hebben de mogelijkheid om in een nachthok te gaan in de schuur. Verder voer ik nog eivoer en zo nu en dan trosgierst en een stukje fruit. Op dit moment zitten er 12 grasparkieten.
Graag jullie advies

Alvast bedankt

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
Re: Zonnebloempitten
« Reactie #1 Gepost op: oktober 31, 2011, 22:40:45 pm »
Af en toe een PAAR zonnebloempitten kan geen kwaad . Vogels zijn er gek op maar veel vitamines en hoogwaardige voeding zit er niet in .
Maar ik zou toch maar gaan voor goed hoofdvoer .
Zaad , fruit en groente en inderdaad eivoer en trosgierst ,  of anders de pellets .
Welke pellets goed zijn voor buitenvogels weet ik ffe niet want hier heb ik geen pellets  ;)
Hoe is je buitenvlucht ? Kan je die ook gedeeltelijk beschutten ? ( voor de koude wind )
En hoe is je nachthok ? Hou je daar de temp boven het vriespunt ? Ze verwachten een koude winter in Holland heb ik begrepen  ;)

Offline Griebo

• Eitje
  • *
Re: Zonnebloempitten
« Reactie #2 Gepost op: november 01, 2011, 18:50:57 pm »
Hallo Bert,

Bedankt voor je reactie.
De buitenvlucht is van 2 kanten (Oost en Zuid) beschut door huis en schuur. op Noord en West heb ik beschoeiing dmv siertuin. De voilliere is 6,5x2x2 meter en voor de helft overdekt.
Voor wat betref het nachthok verwacht ik wel dat deze boven het vriespunt blijft. Hij zit binnen in een geissoleerde schuur.
Als hoofdvoer geef ik Garvo parkiet extra(overgenomen van de vorige eigenaar). Ik neem aan dat dit kwalitatief goed voer is.

Groeten