tijd voor een update
eind juli was einde van ronde 2 van poppemieke en werd het blok weggenomen en bracht marc ze mee naar de camping
eindelijk men kleine kipjes ook bij mij

ze kregen een nieuw speel/slaaphutje die ik nog van nomi had gekregen en het beviel hun meteen
en op 1 augustus heeft ze haar eerste ei gelegd :

in dat nieuwe huisje ,ronde 3 dus

netjes 2 dagen later nog een eitje ,kheb marc gevraagd om het nestblok maar mee te brengen ,in zo'n tentje vind ik het maar niks ,de nepperds vergeten
we zijn nu thuis ,hebben haar met blok en al verhuist ,we hadden geen keuze ,hopen dat ze niet in stress zou schieten
alles goed gegaan ,thuis direkt het blok aan hun kooi gehangen ,ff gecontroleerd en poppemieke deed alsof het nooit andersis geweest
alleen, ze zit nu wel op 5 eitjes , ze is ondertussen al 8 maand ,nog steeds wat jong maar marc wil deze ronde laten uitkomen omdat hij denkt dat ze anders gaat blijven leggen
ik had voorgesteld na een gesprek met nomi om er 2 te laten liggen en de andere te vervangen
we hebben wel een vermoeden dat ze deze keer bevrucht zijn, hun gedrag is helemaal anders als de vorige keren en nu heb ik ze wel degelijk zien wipwappen