En ja hoor sinds gisteren hebben we een bonte boer erbij.
Deze hebben we van een dierenwinkel waar ik al heel mijn leven kom, en waar ik ze vertrouw, ze verkopen geen zieke vogels. Daarbij is hij gezond verklaard door een VA (alleen vitamine te kort, maar daar zijn we druk mee bezig)
Dierenwinkel meneer die heeft deze vogel ooit aan een man verkocht, maar heeft hem voor een klein prijsje weer over gekocht, want hij was niet goed behandeld op zijn zachts gezegd.
Hij zat in een erg kleine kooi met als stokken geverfde bezemstelen. Daarbij werd zijn kooi bijna niet schoongemaakt, kreeg hij geen schoon water en was zijn voer niet goed.
Omdat hij in een kleine kooi zat, verveelde hij zich, dat uitte zich in plukken en 1 van zijn teentjes heeft hijzelf eraf geknaagd. Hij is op zijn buik helemaal kaal, dus ben benieuwd of zijn veren nog wel terug komen.
Het is onbekend hoe oud hij is, wel is hij niet de jongste meer.
De bonte boer heet Puk, en het klikte gelijk met Noah de Jardine, die zitten al gelijk vanaf 2 uur samen. Soort zoekt soort (als grapje mislukkeling zoekt mislukkeling, Noah heeft een mislukte bovensnavel, zie 1 van mijn andere topics)
Puk is tam en bij Noah begint het ook te komen.
(6 januari gaan we naar Utrecht met de vogels Puk dus ook)
Waar moeten we nou ECHT rekening mee houden met een plukkende gaai? Er is al veel over geschreven ik weet het, maar dat is het probleem, er is te veel over geschreven. Ik wil liever alles in 1 topic. Als het niet mag, jammer dan kan hij gesloten worden.
Groetjes,
Mariska