Auteur Topic: NOP negatief in het nieuws....  (gelezen 5622 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: NOP negatief in het nieuws....
« Reactie #30 Gepost op: februari 10, 2012, 14:48:31 pm »
Het is een vervolg op wat al speelt, maar ik word hier zo droevig van. Het park is in dit verhaal slachtoffer en heeft geen betrokkenheid bij de activiteiten van die vrijwilliger die is aangehouden. Inderdaad een vrijwilliger. Ze hebben het steeds over een oud-medewerker. Maar het was een vrijwilliger.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #31 Gepost op: februari 10, 2012, 16:30:03 pm »
Artikel uit het eindhovensdagblad.

Citaat

Vogelhandelaar NOP zit twee weken langer vast

VELDHOVEN/ROTTERDAM - De 58-jarige oud-medewerker van het papegaaienpark in Veldhoven blijft nog twee weken in bewaring. Dat heeft de rechter-commissaris in Rotterdam vrijdag besloten.

De man uit Spijkenisse en een 36-jarige man uit Rotterdam worden in een onderzoek van het Functioneel Parket onder meer verdacht van smokkel van exotische vogels en verduistering.

De vogels, onder andere Picolet's en Twa Twa's, zaten verstopt in de koffers van de man en een neef. Voor deze bijzondere zangvogels geldt in Suriname een uitvoerverbod. Ze zijn stuk voor stuk honderden tot duizenden euro's waard.De vogels werden door de douane op Schiphol ontdekt en vervolgens in beslag genomen door de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit.

De politie heeft afgelopen woensdag twee woningen van de hoofdverdachte doorzocht. Daarbij werden verschillende exotische vogels, een vuurwapen, sieraden en een geldbedrag van ruim 8.000 euro gevonden. In een woning van de medeverdachte is 19.000 euro contant geld aangetroffen. De geldbedragen en de sieraden zijn in beslag gelegd

Bron

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #32 Gepost op: februari 10, 2012, 18:03:14 pm »
Ik vind het ook erg... al die negatieve publiciteit. Ik kijk altijd maar naar het park zelf en alle vrijwilligers die zich met hart en ziel inzetten en dan weet ik weer waar het allemaal om begonnen is..  :( Dat er een rotte appel tussenzat is triest, maar kan overal gebeuren..  :(

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #33 Gepost op: februari 10, 2012, 18:24:09 pm »
Wel jammer dat een positief verhaal zo aangemoeding wordt en zodra er sprake is van een negatief verhaal het afgedaan wordt als
incident of onware verhalen.
Ik begrijp heel goed dat er mensen begaan zijn met het park maar ik vind ook dat we niet de koppen in het zand moeten steken en
ook deze dingen serieus moeten nemen.
Toen ik pas hoorde van het park en las over de doelstellingen en hoeof wat met de opvang-gaaien dacht ik ook, wauw  wat goed,
maar gaandeweg kreeg ik uit verschillende hoeken (meestal) uit eerste hand dingen te horen waarvan mijn haren overeind gingen staan.
En als jij ter goede trouw je vogel daar brengt, ongeacht de rede, moet je ervan op aan kunnen dat je ze kan vertrouwen ...

En nu dit soort dingen naar boven komen, moet je toch weten dat niet alleen deze persoon met die zaken te maken heeft  :CENS

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #34 Gepost op: februari 10, 2012, 21:13:21 pm »
Beste Antonia,

ik snap niet waar jij het vandaan haalt dat we de koppen in het zand steken  ???

Als dat het geval zou zijn, dan zou ik niet ieder weekend te vinden zijn op het park. Jij ziet de dingen blijkbaar het liefst zodanig dat wat vroeger was, nu nog steeds is. Jij kent me persoonlijk. Denk je nu echt dat ik me zou inzetten voor een criminele organisatie? Want zo mag ik het wel omschrijven zoals jij het ziet toch?

Na het overlijden van Tonny van Meegen is er een heel hoop gebeurd met de NOP. Zowel in positieve zin als in negatieve zin. Gelukkig meer positieve en we gaan nog steeds de goede kant op. Er zit nu een leiding die op weg is om de zaken weer op orde te krijgen en dat is heel moeilijk na meer dan 20 jaar regie van Tonny.

We zetten met zijn allen de schouders eronder en dan zijn dit soort gebeurtenissen een zware domper. Het wordt tijd dat het park uit dat negatieve nieuwsspiraal wordt getrokken.

De vogelwereld is een zeer criminele wereld. Dat weet iedereen wel. We willen met z'n allen niet weten wat er allemaal gebeurd.

En nu dit soort dingen naar boven komen, moet je toch weten dat niet alleen deze persoon met die zaken te maken heeft  :CENS

Daar heb je gelijk in, dat ontken ik ook niet, maar jij doet het af alsof iedereen die op het park rondloopt crimineel is. Dus dankjewel daarvoor :-*

Ik heb het al eerder gezegd: Het is jammer dat jij je mening baseert op verhalen van derden ipv informatie rechtstreeks van het park. Ik stel je voor dat je kennis gaat maken met de interim directeur van het park. Dan kun je je vragen rechtstreeks stellen en krijg je uit eerste hand weer antwoord.

Als een medewerker, stagair of vrijwilliger van een instelling de fout ingaat met verkeerde handelingen, betekent dat niet dat de organisatie van die instelling ook schuldig is. ;)

Het park staat op het punt om overgenomen te worden door de Libema groep. De interim directeur is een directeur van Dierenrijk Nuenen wat ook onderdeel is van de Libema groep. De Libema groep zal niet zitten te wachten op een organisatie waar criminele activiteiten plaatsvinden, dus het is zaak dat deze activiteiten de kop in worden gedrukt. Dat is al gebeurd aan alle kanten, ik ben allen persoonlijk bang dat er nog wel wat lijken uit de kast zullen komen. Al zullen dat er steeds minder worden  :thumsup:

Als de overname door Libema niet doorgaat, hou ik mijn hart vast. Wat gaat er dan op de NOP afkomen? Ik weet het niet. Ik wil daar niet aan denken en blijf positief gestemd over de huidige manier van besturen op het park.
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2012, 21:16:26 pm door Pascal »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #35 Gepost op: februari 11, 2012, 12:09:32 pm »
Goed gezegd Pascal. Ik wil blijven gaan voor de doelstelling en voor het helpen en verzorgen van afgestane papegaaien en dat gebeurt op dit park! Antonia, ik heb altijd gevoeld aan jou dat je het NOP negatief bekijkt en dat mag, maar ik vond dat heel jammer.. je weigert blijkbaar de goeie dingen te zien (ik voel het bij jou dus aan als het omgekeerde van waar jij je post mee begint) en de mensen die met hart en ziel voor het park gaan. Dat zijn de mensen waar ik me altijd aan vastgehouden heb en dat zal ik blijven doen, gelovende dat het allemaal eens afgelopen zal zijn met het negatieve gedeelte.. Ik hoop dat met mij velen dat zullen blijven doen en dat de vogels niet de dupe worden van de negatieve publiciteit..  :( Ik hou echt veel van dit park en zal het dus blijven steunen!
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2012, 12:12:48 pm door Loes »

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #36 Gepost op: februari 11, 2012, 12:23:00 pm »
Ik begin ook  mijn vraagtekens te krijgen hoor Loes. Ik was tot voor kort heel positief over het NOP, maar nu ............... ik begin twijfels te krijgen en dat voelt niet leuk, ik had ze liever niet. :(

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #37 Gepost op: februari 11, 2012, 13:05:10 pm »
Mag ik ook wat nuanceren.
Ik wil niemand tegen de haren instrijken hoor, maar het kan ook beide kanten zijn.
Het kan best zijn dat de doelstelling heel goed is en dat men daar allemaal keihard aan werkt, maar dat er ook af en toe dingen gebeuren die iets minder mooi zijn. Dit soort dingen komen we in de hele maatschappij tegen, dus waarom niet in het NOP.
En moet je een instantie die overwegend goed doet mangelen door dat er ook een paar zaken minder goed zijn. Dat is een hele interessante discussie op zich.

Maar zelf wil ik niet oordelen, omdat ik daarvoor mij er te weing in verdiept heb.

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #38 Gepost op: februari 11, 2012, 13:20:13 pm »
Je verwoord het beter dan ik Lejah, dit is eigenlijk wat ik bedoel. Het zou zomaar kunnen dat de gestolen papegaaien door die meneer uit Spijkenisse zijn meegenomen (ooit). Dus ik bedoel niet dat de directie/leiding/medewerkers allemaal schuldig zijn, maar ik sluit zeker niet uit dat een onverlaat (of meerderen) die daar rondlopen op slinkse wijze gebruik hebben gemaakt van "het instituut NOP". Ik sluit het niet uit. En dat voelt heel rot.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #39 Gepost op: februari 11, 2012, 14:12:34 pm »
Oh maar begrijp me niet verkeerd.. ik twijfel niet aan de berichten, maar ik wil alleen maar aangeven dat ik niet stop met vertrouwen hebben in het NOP en de leiding die daar nú is. Het is vooral dat ik er mensen ken die zich al heel erg lang inzetten voor het welzijn van de dieren en daar, net als Pascal nu, hun benen uit hun lijf lopen voor de vogels. Ik vertrouw er gewoon op dat het goedkomt en dat de mensen die niet het beste voor hebben met het park verwijderd zullen worden ;) Het doet zeer als men alles over één kam gaat scheren, dat verdienen ze niet.. het is dus inderdaad niet allemaal negatief en niet allemaal positief..  ;)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #40 Gepost op: februari 12, 2012, 23:50:57 pm »
Ben het met Pascal en Loes eens, overal waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt ( of het werk nu betaald is of niet ).

En dat er in het verleden mensen op die manier er van geprofiteerd hebben ( de rotte appels dus ) betwijfel ik ook niet echt,...helaas kom je dat in alle takken tegen, die rotte appels van de samenleving.

Maar ik hoop toch ook echt dat het NOP overeind gaat blijven en onder nieuwe regie mag gaan doen waar het altijd al voor stond, ook dan hebben ze mijn financiële steun weer.
( door de onzekerheid rond het park was ik daar even mee gestopt )

Maar ik hoop dat er een positieve ommekeer voor het NOP komt en het nu eens op houdt met die oude koeien en er vooruitgekeken wordt!
En de mensen die zich er voor inzetten, zoals Pascal, top!