Ik denk dat iedereen zo zijn eigen manier heeft om om te gaan met de nestjes. Afhankelijk van hoe jezelf bent maar vooral ook afhankelijk van de aga-ouders!
Het ene aga-koppeltje zal niets toestaan en helemaal in de stress raken en het andere aga-koppeltje zal het niet erg vinden en van alles toestaan en dan heb je nog allerlei tussenvarianten, soms beschadigen aga-ouders zelfs hun babies. Soms doen ze dat laatste alleen al door de nestcontroles.
Het is dus ook zaak je aga-koppeltje te kennen! Ik denk dat dat het belangrijkste is.
Er is wat dat betreft wel een groot verschil tussen kweekkoppeltjes en tamme huiskamerkoppeltjes.
Zelf controleer ik een nestje ook elke dag. De eerste week raak ik een kuikentje zelden aan, ik zie de noodzaak niet zo en vind ze erg kwetsbaar en de mooie foto's moeten maar even wachten. Na die eerste week raak ik ze wel regelmatig aan, maar ook niet elke dag en dat is gelijk een mooie controle. Vanaf 3 weken raak ik ze wel elke dag aan.
En daar waar ik zelf geen foto's maak van die piepkleintjes, tenzij ze in het blok liggen, kan ik wel genieten van andermans foto's.