Auteur Topic: Waarom heet jouw gaai zo?  (gelezen 4516 keer)

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
Waarom heet jouw gaai zo?
« Reactie #15 Gepost op: september 03, 2006, 16:51:57 pm »
Ze heten hier allemaal Pietje  cheesy2

Jarie

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: september 03, 2006, 16:57:49 pm »
Jarie heette eigelijk Arie,maar dat vond ik niet zo,dus hebben we daar Jarie van gemaakt,kep ook 2parkietjes gehad Pietje en Poepie,en 2 kakatoe,s nl Boris en Blinker.mmmmmmmmmmmm en de baby gaat Jessie heten.Jarie en Jessie.
Ik heb duidelijk iets met voor letters :CENS

Plumeau

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: september 03, 2006, 19:16:10 pm »
De namen van de grasparkietjes:
Sunny: geel koppie en zonnig karakter (helaas overleden)
Macha: we dachten een heel macho mannetje, dus Macho genoemd. En toen werd het neusdopje bruin en hebben we de naam vervrouwelijkt (helaas overleden)
Lorne: een groene parkiet die bij ons kwam wonen toen we vaak Angel keken. Het groenste personage was een makkelijke keus.
Selano: Mijn eerste indruk bij dit meisje: niet mooi (kort staartje) en bijt ook nog eens hard! Dat deed me denken aan de Harpij uit The Last Unicorn en na even zoeken bleek deze een best mooie naam te hebben. Inmiddels is de associatie met 'bijten en niet mooi'  weggezakt hoor. Ze heeft zo'n lief koppie en kan zo lekker kroelen met Lorne  :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: september 03, 2006, 21:32:29 pm »
Sjakko heette al zo. Toen het een meisje bleek te zijn heb ik Sjakkie geprobeerd en Jaquelientje en deze namen noemt ze zelf ook, maar als ik het over haar heb tegen anderen zeg ik nog steeds Sjakko.. :)

Africangrey

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: september 03, 2006, 22:35:09 pm »
Ik heb de naam Jamie gewoon verzonnen.
Maar gek genoeg zeg ik het maar zelden, vandaar dat hij z'n naam nog niet zegt ;D
Tegenwoordig noem ik hem 'boefie', ligt wat makkelijker in t gehoor :)
Ik denk dat ik m maar Boefie ga noemen, een soort bijnaam, want het is ook een echte boef :thumsup:

Patyar

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: september 03, 2006, 23:12:58 pm »
Guano heet Guano omdat we groot fan zijn van guano apes  :) toen we ons groene ventje mee naar huis namen zaten we onderweg namen te bedenken en toen deze tekst van Guano apes uit de speakers kwam...

I've got the snowboard under my feet
I can fly so high, I can fall so deep
But who do I see comin' up the track
A little green man with the snowboard on his back
He said: And now I'm flying like an angel to the sun

...Was t jaaa hij heet Guano :thumsup: Het betekent trouwens vogelmest  :oops:  cheesy2

Tommy heet Tommy omdat we vroegen aan de verkoper of hij een naam had..nee, ja nou, timneh  ::)
Owh zei mn ventje...Timmy is eigenlijk best leuk, maar ik vond Tommy leuker dus dat werd het :)

Chicory heet zo omdat hij op een witlof leek :hart: cheesy3

Pepper heette eerst Koko, maar dat vond ik niet zo fijn, zeker niet omdat ze tot nog toe nooit lang ergens bleef wonen . Bij een nieuwe start kon dus best een nieuwe naam en ze heeft de kleurtjes van een peper    :hart:

Vlinder heet zo omdat we t mooi en bijzonder vonden en vlinders voor ons iets speciaals hebben ;)

Gino heette al zo bij zn vorige baasjes. Vond ik niet geweldig :-[ , maar t is toch zo gebleven en nu zijn we er aan gewend

Wat zijn dit allemaal voor vogels? Van Tommy weet ik het Daphne maar van de andere??? haha

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: september 04, 2006, 15:29:47 pm »
Omdat de mannen hier in huis (3 stuks) helemaal weg zijn van Starwars, vooral de 2 kleine mannetjes, hebben al onze vogels aan Starwars gerelateerde namen.
Ik heb geen verstand van Starwars, vandaar dat er een knoeperd van een spellingsfout bij zit! :-[

Joda: van Master Yoda
Cody: zo heet een kloon
Skye: afkorting van Anakin Skywalker en Luke Skywalker (de e staat erachter omdat het zo ook een persoon is uit het boek De
         Rookspringer, 1 van mijn (vele) favoriete boeken)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: september 04, 2006, 16:33:51 pm »
Pino, naar de engelse Sesamstraat Pino
Woody, heeft mijn broertje bedacht
Blue, vind ik gewoon een mooie naam
Tammy, heeft de vorige eigenaar bedacht
Vinnie, heeft de vorige eigenaar bedacht
Sammy, is vernoemd naar een kleuter uit mijn klas waar ik aan moest denken toen ik vogel Sammy zag  :)
Mouna, is ook vernoemd naar een kleuter
Merdy, past goed bij Mouna vond ik  ;D
Lizzy, lieve naam voor een lieve vogel
Alphie, heeft de vorige eigenaar bedacht
Demi, mooie naam voor een mooie vogel
Luna, mooie naam voor een mooie vogel

Ik heb geen aparte betekenissen of zo iets, ik heb gewoon namen uitgekozen die ik mooi vind  :)

Tommy

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: september 04, 2006, 17:29:58 pm »
Wat zijn dit allemaal voor vogels? Van Tommy weet ik het Daphne maar van de andere??? haha

Tommy=timneh
Guano=weddells aratinga
Chicory=lutino valkparkiet
Pepper=witoog aratinga
Gino+Vlinder=kleine vasa papegaai ;)

jeske5

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: september 04, 2006, 18:02:59 pm »
Donut hebben wij zo genoemd omdat we het een leuke naam vonden, en omdat je het niet vaak hoort. Toen we een tweede aga erbij namen, was de naam Muffin zo bedacht.. ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #25 Gepost op: september 04, 2006, 18:16:49 pm »
flip noemt flip omdat al zijn voorgangers ook flip noemden

het heeft te maken met de stripfiguur"jommeke" en vlaamse jongen met zijn papegaai "flip"

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #26 Gepost op: september 05, 2006, 10:39:41 am »
iago hebben we genoemd naar de papegaai uit de disney film alladin

Canis Lupus

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: september 05, 2006, 21:35:23 pm »
Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik die naam oppikte van een site waar een andere Senegal zijn kunstjes vertoonde.  Toen stonden er ook filmpjes bij.  Vond het geweldig!
http://www.hechtel.be/kyko/index.htm

De week erna kocht ik onze Kyko en aangezien ik het een leuke naam vond, heb ik hem dan ook maar zo genoemd.

Maar ja.... meestal noem ik hem gewoon Gangster of Hooligan.  :P

jose0069

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: september 07, 2006, 15:26:51 pm »
Layla komt van Layka, mijn eerste grijsje.
ze heette ook Layka maar dat vond ik maar niks.

Tico heeft mijn man verzonnen omdat mijn tweede grijsje geen naam had, deze kwam van een kweker af.

mijn derde werd een roodrugparkietje en die heb ik van een winkel af, dus hebben we hem/haar lucky genoemt, maar om het makkelijk te houden noemen we hem/haar ook wel eens pietje :)

en mijn vierde hebben we particulier gekocht dat is een bonte boer en heet chica, dit omdat ze zo al was genoemd door de vorige eigenaar.  :cool:

Loesje

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: september 14, 2006, 16:36:47 pm »
Bob heet Bob omdat ik het moeilijk vond om een naam te bedenken. Dus toen maar Bob van BOnte Boer :)
Ik vond Bob ook een makkelijke naam en het klinkt ook best wel stoer. Bob noemt zichzelf vaak Bobje :)

Bij mijn grijsje heb ik er erg lang over gedaan om een naam te vinden, uiteindelijk is het Emma geworden. Een korte, stoere meisjesnaam die ook leuk bij Bob past.