Auteur Topic: Waarom heet jouw gaai zo?  (gelezen 4522 keer)

miekje

• Gast
Waarom heet jouw gaai zo?
« Reactie #45 Gepost op: juni 18, 2007, 18:35:50 pm »
Ik was eigenlijk altijd in de veronderstelling dat ik hier wel een mijn namenuitleg had gegeven, maar niet dus  shootme
Nou, dan zal ik mij er ook maar aan wagen:

* Woodstock en Pino: Woodstock komt van het gele "vogeltje" van Snoopy, dat vond ik altijd ene heel grappig beestje  ;D
   En Pino.... tja, eigenlijk geen echte reden  :) Maar toch een beetje bij de kinderfiguurtjes gebleven.  :)

* Jazz en Iggy: Iggy komt van Iggy Pop, en om in de muzieksfeer te blijven hebben we zijn vrouwtje Jazz genoemd.

* Peanut en Donut: Peanut is de dochter van Woodstock en Pino, de stripreeks van Snoopy heet Peanuts, dus vandaar Peanut!
   Donut hebben we gekozen om toch in de "eetbare-dingen"sfeer te blijven  ;)

* Snow en Sunny: Snow had, toen ze geboren werd, spierwitte donshaartjes, het leek net een sneeuwvlokje, voluit heet ze ook 
   Snowflake, maar Snow klinkt wat vlotter (ze is overigens helemaal grijs geworden ;) ) En Sunny heeft een hele mooie gele kop,
   net een zonnetje, en zo past de naam weer bij Snow

mirrie

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: juni 18, 2007, 19:41:32 pm »
onze valkjes heten jacco en james

jacco omdat mijn vriend dat een leuke naam vond heeft verder geen betekenis en is nergens van afgeleid.

james omdat hij ring nummer 7 draagd van james bond dus en de naam komt tot zijn recht het is echt een macho.

jos

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: juli 02, 2007, 22:08:20 pm »
onze eerste gaai heete coco en die had hij toen we hem kregen al een kleine 35 jaar dus veranderen had geen zin.
de jonge gaai die we woensdag gaan halen word gedoopt :thumsup: op de naam jacko.
om onze coco in ere te houden zijn we gaan scrabbelen met de naam coco en plots kwam daar jacko uit.

jos

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #48 Gepost op: januari 20, 2012, 19:43:26 pm »
ik kwam dit topic tegen en vind het wel leuk er in te schrijven al is het heel oud.

Vaaltje heette in het begin Valentijn, zij is geboren op Valentijns dag. De lange naam Valentijn heeft de koosnaam Vaaltje gekregen
(haar broertje en eerste maatje heb ik uit het ei zien kruipen en daar werd ik zo blij van dat ik hem Happy noemde)
Sunny, kwam na het overlijden van Happy de zon hier doen schijnen en is hem prima gelukt!
Knabbel is gekocht in de dierenwinkel en voor we thuis waren had ze haar doosje kapot geknabbelt
(haar maatje zat maar te babbellen en kreeg de naam Babbel)
Balou, och googel maar op Balou van disney......die ziet er net zo uit !

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #49 Gepost op: januari 20, 2012, 20:06:55 pm »
Nou kijk eens wat ik hier ooit schreef!

Omdat de mannen hier in huis (3 stuks) helemaal weg zijn van Starwars, vooral de 2 kleine mannetjes, hebben al onze vogels aan Starwars gerelateerde namen.
Ik heb geen verstand van Starwars, vandaar dat er een knoeperd van een spellingsfout bij zit! :-[

Joda: van Master Yoda
Cody: zo heet een kloon
Skye: afkorting van Anakin Skywalker en Luke Skywalker (de e staat erachter omdat het zo ook een persoon is uit het boek De
         Rookspringer, 1 van mijn (vele) favoriete boeken)

Ik zal het ook aanvullen:

Mr Darcy, mijn edelman, is vernoemd naar (de edelman) Mr Darcy uit Pride and Prejudice van Jane Austen
Lizzy Bennet, mijn edelpop, is vernoemd naar Lizzy (Elizabeth) Bennet uit Pride and Prejudice, zij vormt samen met Mr Darcy de hoofdpersonen.
Ziggy, de pyrrhura, naar een van mijn grote jeugdliefdes  ;)
Joda staat hierboven
Willy de personatapop heette al zo
Knijster komt uit mijn Harry Potter nestje zoals al mijn roseicollies
Mukkie heette al zo

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #50 Gepost op: januari 21, 2012, 23:06:27 pm »
Binkie: wilde graag een naam met een B. B de BB(bonte boer) In mijn dromen :) heette mijn bb altijd Boris, maar toen zat Bink naast me in de auto.. En 't was helemaal geen Boris! Dus toen maar Binkie genoemd, mijn lekkere, stoer Bink :hart: