Auteur Topic: Hoeveel weegt jouw vogel?  (gelezen 29698 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Hoeveel weegt jouw vogel?
« Reactie #195 Gepost op: november 16, 2006, 14:39:50 pm »
arthur is vermagerd,van 468gr naar 446gr,dus het stoppen met eivoeding plus veel beweging heeft zijn nut  woohoo

Loesje

• Gast
« Reactie #196 Gepost op: november 16, 2006, 14:46:15 pm »
Emma schommelt nog een beetje maar zit eigenlijk altijd tussen de 420 en 430 gram. Best een stevige meid dus ;)
Bob weegt nog steeds 141 gram, maar hij is vrij klein van stuk.
Hij vind het trouwens geweldig om gewogen te worden, soms gaat hij uit zichzelf weer op de weegschaal staan :)
Dus hij heeft in ieder geval geen problemen met zijn gewicht ;)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #197 Gepost op: december 05, 2006, 18:47:07 pm »
Heb ze net weer gewogen, maar er gebeuren hier raaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrreeeeeeeeeeee dingen. Maar ben er bij Japie wel blij mee  :thumsup:

Orrie weegt nu 436 gram

Vandaag 437 gram

Japie nog steeds 404 gram
Vandaag jawel. 431 gram  :o  :thumsup:  woohoo

Cocootje weegt 472 gram  :o  Dat had ik niet verwacht omdat ze net zo groot is als Japie  :CENS

Vandaag 502 gram.

Cosch

• Gast
« Reactie #198 Gepost op: december 05, 2006, 18:56:51 pm »
Ohhh ben ook echt blij van Japie!  woohoo

(Die Cocotje begint ook zware botten te krijgen ;) )

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #199 Gepost op: december 05, 2006, 21:11:04 pm »
(Die Cocotje begint ook zware botten te krijgen ;) )

HEY JOH  :angry:

Het is nog geen bolle  cheesy2

russelltje

• Gast
« Reactie #200 Gepost op: december 05, 2006, 21:31:45 pm »
Zijn sommige hier op het forum niet bang dat hun gaai te vet wordt met alle gevolgen van dien zoals hart en vaat ziekten/problemen?

Cosch

• Gast
« Reactie #201 Gepost op: december 05, 2006, 21:43:35 pm »
Wat is te vet? Als een gaai veel weegt hoeft hij niet te vet te zijn!

Kaya weegt 540 gram maar is echt niet vet! Hij is erg groot en je voelt zijn borstbeen duidelijk!
Maar voor mijn coco zal ik idd wel moeten oppassen en in de gaten houden.
Maar als ze stabiel blijven op dat gewicht. Ze krijgen normale hoeveelheid eten. Zelfs minder dan ze op kunnen.
Ze krijgen nauwelijks extra's (misschien alleen de walnoot wat geschrapt zou kunnen worden)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #202 Gepost op: december 05, 2006, 22:02:12 pm »
Zijn sommige hier op het forum niet bang dat hun gaai te vet wordt met alle gevolgen van dien zoals hart en vaat ziekten/problemen?

Te vet is idd niet goed. Nu is dat gelukkig bij mijn vogels ook niet het geval. Japie was juist veels te dun. Ik was dan ook verbaasd dat ie nu wel is aangekomen. Dat probeer ik al 2 jaar namelijk. Cocootje moet ik wel mee oppassen. Die moet niet zwaarder worden.

Ze zijn allebei in 2 maanden tijd 30 gram aangekomen. Ze zitten samen in een kooi en krijgen sinds een half jaar Harissons te eten. Ze krijgen in het weekend een goede zadenmix als extraatje en is goed voor alle lichaamsfuncties die moeten werken om dit te verteren. Ook de bezigheid van het pellen van de zaden vind ik een belangrijk punt.

Daarnaast krijgen ze fruit, groente, palmnoot, walnoot en amandel. Ze krijgen bij mij niets dat ze eigenlijk niet mogen. Ik ben zelf thuis ook geen snoeper, dus is er ook geen gelegenheid om ze iets extra's te geven.

En even terug te komen op je opmerking of men niet bang is dat hun gaai te vet wordt. Die 30 gram was voor mij ook een verrassing. Ik ben ze niet bewust vet aan het mesten ofzo. Dit is vanzelf gegaan met voeding dat in mijn ogen onder de "betere papegaaien voeding" valt.

russelltje

• Gast
« Reactie #203 Gepost op: december 05, 2006, 22:13:51 pm »
Maar ook van betere papegaaien voeding kan een gaai natuurlijk vet worden, niet alleen van vette voeding dus. Als het spiermassa is wat eraan komt is het alleen maar goed natuurlijk!

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #204 Gepost op: december 05, 2006, 22:44:51 pm »
Maar ook van betere papegaaien voeding kan een gaai natuurlijk vet worden, niet alleen van vette voeding dus. Als het spiermassa is wat eraan komt is het alleen maar goed natuurlijk!

Bedankt voor de waarschuwing. Dat men er op moet letten.

In mijn geval kan zeggen dat mijn gaaien niet te vet zijn. Zoals ik al eerder zei: Japie heeft extra gewicht nodig omdat hij te dun is, Cocootje moet ik wel voor oppassen. Cocootje is op dit moment echter ook niet te dik.

Orrie is een modelvogel. Die blijft heel mooi op gewicht.  :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #205 Gepost op: december 05, 2006, 22:50:28 pm »
Flurry is op zijn logeerpartij goed aangekomen.
Hij schommelde meestal tussen de 400 en 410 gram (soms zelfs eronder)
Afgelopen weekend woog hij 428 gram   coolthumb
Ik ben blij,want er mocht wel wat bij.
Hij heeft het dus heel erg goed bij z'n oppasmama  :-*

Africangrey

• Gast
« Reactie #206 Gepost op: december 05, 2006, 23:09:43 pm »
Jamie schommelt tussen 390 en 400 gram.
Dat is eigenlijk al vanaf dat hij 12 weken was tot nu net 1 jaar geweest.
Ik vind het wel een beetje weinig, ziet er soms een beetje te 'slank' uit zeg maar ;D
Dus Pascal, als jij zegt sinds een half jaar Harisson te gebruiken, zou het kunnen dat Japie daardoor aangekomen is?
Misschien een overweging waard om over te stappen op Harisson (ik gebruik nu Ecobird.)

Cosch

• Gast
« Reactie #207 Gepost op: december 06, 2006, 10:33:03 am »
Ik denk dat het heel goed kan dat een vogel daardoor aankomt.
De HPC is voornamelijk voor vogels om aan te sterken. (jonge vogels) Maar word ook voor grijsjes algemeen gebruikt omdat daar extra voedingsstoffen enzo inzitten waar grijsjes ook meer van nodig hebben.
Dus is het eigenlijk wel 'logisch' dat Japie aangekomen is.

En volgens mij eet hij daar ook lekker van, want hij begon hier uit zichzelf van Coco's Harrisons te snoepen.

chantal

• Gast
« Reactie #208 Gepost op: december 07, 2006, 14:52:54 pm »
Gisteravond Chico gewogen en hij is weer aangekomen. 10 november woog hij 381 gram en nu 391 gram. Toch weer 10 gram erbij.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #209 Gepost op: december 17, 2006, 16:35:08 pm »
Ik denk dat ik een foutje gemaakt heb met het gewicht van Sjakko op de meeting. Weet Corina of Pascal nog wat ze woog? Ik heb haar namelijk net weer gewogen en ze weegt gewoon 446 gram!!

Ik ben na gaan kijken wat ze de andere data woog en dat was vorig jaar augustus: 416 gram. (ik beweerde dat nu ook, precies dát gewicht!!). Toendertijd woog ik haar omdat ik me zorgen maakte, dat was na het voor het eerst wieken, ze leek magerder. Maar goed ze woog toen in december weer 448 gram en 5 april dit jaar 445!! En nu dus 446... Ik debk echt dat ik het verkeerde gewicht onthouden heb toen ze op de meeting gewogen is!! cheesy3

Vandaag: 449 gram! ;)