Zijn sommige hier op het forum niet bang dat hun gaai te vet wordt met alle gevolgen van dien zoals hart en vaat ziekten/problemen?
Te vet is idd niet goed. Nu is dat gelukkig bij mijn vogels ook niet het geval. Japie was juist veels te dun. Ik was dan ook verbaasd dat ie nu wel is aangekomen. Dat probeer ik al 2 jaar namelijk. Cocootje moet ik wel mee oppassen. Die moet niet zwaarder worden.
Ze zijn allebei in 2 maanden tijd 30 gram aangekomen. Ze zitten samen in een kooi en krijgen sinds een half jaar Harissons te eten. Ze krijgen in het weekend een goede zadenmix als extraatje en is goed voor alle lichaamsfuncties die moeten werken om dit te verteren. Ook de bezigheid van het pellen van de zaden vind ik een belangrijk punt.
Daarnaast krijgen ze fruit, groente, palmnoot, walnoot en amandel. Ze krijgen bij mij niets dat ze eigenlijk niet mogen. Ik ben zelf thuis ook geen snoeper, dus is er ook geen gelegenheid om ze iets extra's te geven.
En even terug te komen op je opmerking of men niet bang is dat hun gaai te vet wordt. Die 30 gram was voor mij ook een verrassing. Ik ben ze niet bewust vet aan het mesten ofzo. Dit is vanzelf gegaan met voeding dat in mijn ogen onder de "betere papegaaien voeding" valt.