Auteur Topic: Hoeveel weegt jouw vogel?  (gelezen 30023 keer)

giggles

• Gast
Hoeveel weegt jouw vogel?
« Reactie #270 Gepost op: maart 15, 2007, 21:52:03 pm »
Het kan van week tot week ook wel is 20 gram schelen. Tenminste hier wel.
Ik zou me daar niet te druk om maken, Kaya heeft een mooi gezond gewicht  :thumsup:  :nr1:

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #271 Gepost op: maart 15, 2007, 23:36:38 pm »
Ja super he!. Ik vindt hem nog steeds een wat magertjes uiterlijk hebben, zeker als ik zijn borstbeentje voel, zo spits  :( Maar we doen ons best er wat spek op te kweken. Dankzij o.a olvarit  :good: leert hij steeds meer smaakjes en hapjes kennen! En verandering van smaak doet eten!  :thumsup:

CT

• Gast
« Reactie #272 Gepost op: maart 16, 2007, 15:01:04 pm »
hallo
Yoki (senegal 3maand ) weegt nu 103 gr.
Coccorico (amazone 2 jaar) weegt 340 gr. Denk niet dat deze veel meer gaat wegen of het uiterste gewicht van een amazone gaat krijgen daar hij supper actief is)
Ecco (senegal +11 jaar) 130 gr en een stuk uit mijn vinger. haha

denk wel dat allen hier ver op gewicht zijn. Niet?

CT

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #273 Gepost op: maart 19, 2007, 10:11:05 am »
Jacky weegt,als mijn weegschaal klopt,precies een kilo  :)
Hij lijkt wel zwaarder  :)
Ik ben eerst op de weegschaal gegaan er daarna met Jacky samen.

TWEETY

• Gast
« Reactie #274 Gepost op: april 06, 2007, 15:37:36 pm »
ik heb eindelijk een digitale weegschaal  ::)
tweety weegt 410gr  :thumsup:
maar chevy weegt maar 85gr  :o  dat is toch nog wat weinig voor een valkparkiet denk ik.

giggles

• Gast
« Reactie #275 Gepost op: april 06, 2007, 15:40:51 pm »
Gezonde kip, die Tweety...
Van een valkje durf ik het niet te zeggen, maar op zich lijkt het mij niet een raar gewicht hoor...  ???

ede

• Gast
« Reactie #276 Gepost op: april 06, 2007, 17:36:46 pm »
Volgens mij is het niet te mager hoor voor een Valkparkiet!  ;)

Wat goed van Tweety!  :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #277 Gepost op: april 06, 2007, 19:09:37 pm »
Jacky stapt nu op de keukenweegschaal en is rond of boven de 1100 gram  :thumsup:

Africangrey

• Gast
« Reactie #278 Gepost op: april 06, 2007, 19:44:27 pm »
tweety weegt 410gr  :thumsup:

Ook Jamie ,net gewogen weegt 410 gram :thumsup:
Volgens mij wegen veel grijsjes hier rond de 400 gram, ondanks het gemiddelde gewicht van rond de 450 gram :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #279 Gepost op: april 06, 2007, 19:54:33 pm »
Kaya zit inderdaad ook ergens rond de 410, maar omdat ik zijn borstbeen (soms heel goed) zie denk dat hij nog wel wat "spek "er bij mag hebben. Ik heb bij het NOP bv (de enige plek waar ik mee kan vergelijken  :S ) meerdendeel alleen maar stevigere grijsjes gezien. Maar goed die zitten dan ook in de grote voliere's en vliegen veel dus die hebben in mijn ogen ook meer een Jeromeke's borstkas, Kaya is handgevoed en ik heb geen idee of hij ooit echt heeft gevlogen, de borstspieren zijn dus (waarschijnlijk) nul komma nul.

Africangrey

• Gast
« Reactie #280 Gepost op: april 06, 2007, 21:12:31 pm »
Kaya zit inderdaad ook ergens rond de 410, maar omdat ik zijn borstbeen (soms heel goed) zie denk dat hij nog wel wat "spek "er bij mag hebben. Ik heb bij het NOP bv (de enige plek waar ik mee kan vergelijken  :S ) meerdendeel alleen maar stevigere grijsjes gezien. Maar goed die zitten dan ook in de grote voliere's en vliegen veel dus die hebben in mijn ogen ook meer een Jeromeke's borstkas, Kaya is handgevoed en ik heb geen idee of hij ooit echt heeft gevlogen, de borstspieren zijn dus (waarschijnlijk) nul komma nul.

Misschien een ideetje om hem bv. 's winters (als hij toch niet veel naar buiten gaat) niet te kortwieken, zodat hij kan vliegen in huis en zijn borstspieren ietwat kan ontwikkelen ;D kijken wat het wordt, heb ik met Jamie afgelopen winter ook gedaan ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #281 Gepost op: april 06, 2007, 23:33:06 pm »
Toen ik hem kreeg was hij niet gekortwiekt, en kon hij ook niet vliegen  :( hij probeerde het een paar keer en ploft toen echt met een smak naar beneden  :S maar ik zou het kunnen proberen natuurlijk...

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #282 Gepost op: april 16, 2007, 20:24:48 pm »
Toen ik hem kreeg was hij niet gekortwiekt, en kon hij ook niet vliegen  :( hij probeerde het een paar keer en ploft toen echt met een smak naar beneden  :S maar ik zou het kunnen proberen natuurlijk...

je kan hem toch laten droogvliegen,dat doen wij met tuur regematig en die ontwikkeld zijn borstspieren ook zo,zodat tegen zijn vleugels wat zijn uitgegroeid ,hij zichzelf kan dragen ,men dikkerdje  :hart:

sorry  :offtopic:

nu weer ontopic, flipke weegt 400gr en tuur 436gr ,vandaag gewogen na een weekje vakantie
vivke plus 5 kilo  cheesy2

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #283 Gepost op: april 30, 2007, 18:37:45 pm »
eindelijk gelukt om Isis op een weegshcaal te krijgen ,Ze weegt een trotse 440 gram  ;D

wel een goed gewicht voor een 18 weken oude vogel of niet ?

ede

• Gast
« Reactie #284 Gepost op: april 30, 2007, 18:48:39 pm »
Ja hoor heel netjes! Doordat ze waarschijnlijk al vliegt is ze al wat afgevallen! En zal dit zo'n beetje normaal zijn voor haar!
Het is wel verstandig om regelmatig te wegen!  :thumsup: