Ik was kamperen en had Japie mee. Dat was voor mij de eerste keer dat ik zo iets deed, dus het was een uitprobeersel.
Nu treed ik bijna niet met gaaien in de openbaarheid, dus ik krijg niet zoveel reacties. Nu weet ik wel wat jullie mee moeten maken.
Op de camping:
2 vrouwen lopen voorbij. Zegt die ene tegen de ander: Nou moet je nou kijken. Zo hee. Het is een echte. Vraagt ze aan me of Japie kan praten. Dus ik. Ja hoor hij kan praten. Vraagt ze me: Laat hem eens iets zeggen? Dus ik. Ik vraag toch ook niet aan u of u haar (de andere vrouw) iets wilt laten zeggen?
Ze keek me raar aan en liep verder. Mijn Tante lag in een deuk om mijn reactie.
Een uur later komt er een man voorbij en die loopt op Japie af en wilt hem gaan aaien. Japie probeert met zijn snavel de man uit te leggen dat hij dat niet wilt. De man verbaasd dat Japie wilde 'bijten', waarop ik zeg: Tja. U bent de tigste al die hem probeert te aaien. Hoe zou u het vinden als iedereen die langsloopt u probeert te aaien? Waarop die kerel geen antwoord had en maar verstandig doorliep.
Gelukkig kwam dit niet veel voor en hadden de meeste mensen niet in de gaten dat Japie er was. Als ze voorbij liepen, dan floot Japie naar ze. Ze keken om naar ons alsof wij naar ze floten. Als ze voorbij waren moesten wij lachen, waarop Japie heerlijk meelachtte.