Auteur Topic: Reacties van vreemde mensen op je gaai  (gelezen 14063 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Reacties van vreemde mensen op je gaai
« Reactie #360 Gepost op: oktober 29, 2007, 20:04:27 pm »
binnenkort te zien bij bizar en bijzonder  ;D

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Lorre en Diesel
« Reactie #361 Gepost op: oktober 29, 2007, 20:10:43 pm »
 ;D

Eefjuh

• Gast
« Reactie #362 Gepost op: oktober 30, 2007, 01:49:19 am »
Reacties op mijn gaaien verschilt. Kera is geen plukker, bij Kina zie je het niet als ze "relaxed" zit dat ze in haar nek plukt, en bij Kodi valt er niet omheen te kijken.

Met Kera krijg ik dan ook het meeste aandacht, maar meer omdat ze gewoon verschrikkelijk menseng*il is. Ik krijg met haar echt verschrikkelijk veel aandacht. Mensen die me vragen of ze foto's van dr mogen maken, of ze haar mogen aaien, of toevallig ook een papegaai hebben of kennen en verhalen uitwisselen!

Kina heeft alleen nog maar mijn vrienden gezien. Hardstikke goede reacties op haar natuurlijk, maar zij kenden allemaal Kera en Kodi al ;)

Kodi is al een aantal keren mee geweest naar buiten. Met hem vind ik het verschrikkelijkst.
Serieus, de reacties van andere mensen maakt mij soms zo gek dat ik niet meer met hem naar buiten wil. "aahhhhhhh" *en dan mij boos aankijken* of van die mensen die wel eventjes heel goed weten dat peper vet goed helpt tegen plukkende ara's (hallo? t is een kaketoe?)

Om over het hele kortwiekgebeuren maar niet te beginnen! Dat is echt een drama! (al weet ik ze altijd wel om te keren naar het niet meer zielig vinden naar het begrijpen waarom ik het doe)

Het meest erge vind ik kinderen. Ik heb al een paar echt verschrikkelijk leuke kinderen meegemaakt hoor! Die komen gewoon bij me op schoot zitten en vragen me de oren van mijn kop, geweldig! Maar ik moet ze altijd eerst afschrikken door te zeggen: "Niet te dicht bij komen hoor! Ze kunnen heel hard bijten" "oja? hoe hard dan?" "Nou, ze bijten zo je wijsvinger eraf en dan gaat neuspeuteren moeilijk he?" "Hihi!!"
Maar er zijn dan ook kinderen bij mij in de buurt die de eerste paar jaar worden opgevoed met een andere taal, tja! leg ze dat dan maar eens uit! Neej hoor, gewoon op die gaai afhollen en aaien die handel!

ede

• Gast
« Reactie #363 Gepost op: oktober 30, 2007, 06:54:13 am »
Om over het hele kortwiekgebeuren maar niet te beginnen! Dat is echt een drama! (al weet ik ze altijd wel om te keren naar het niet meer zielig vinden naar het begrijpen waarom ik het doe)

Ja dat herken ik heel erg. Zodra je het hebt over veren afknippen dan betrekt het gezicht en zie je meteen dat ze het zielig vinden. Als ik dan zeg: ze kunnen nu lekker mee naar buiten in plaats van die paar meter vliegen binnen dan zie je wel weer dat ze denken: Ja dat is dan toch ook wel leuk voor de beesten.  :)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #364 Gepost op: oktober 30, 2007, 09:55:20 am »
Ja, het vervelende aan al die negatieve reacties is dat je je altijd eerst moet verdedigen voor je het kan uitleggen en ze het snappen  shootme

Eefjuh

• Gast
« Reactie #365 Gepost op: oktober 30, 2007, 10:24:23 am »
Dat is dus de reden waarom ik niet meer naar meetings ga van de moderne papegaai. Kortwieken mag daar wel, maar daar krijg je ZO een gezeik over je heen vanwege het feit dat je zowiezo 1 kaketoe hebt, maar als je vertelt dat je er 3 hebt, ooeeeh!

Ik weet nog zo goed die meeting in Purmerend vorig jaar (jaja Corina, die zal Kera ook nooit vergeten  :P ), daar komt echt zo een autoritair mannetje op mij af toen ik even Kera bij me had om te knuffelen, die mij gaat vertellen dat ik een kaketoe dus echt wel eventjes absoluut een kaketoe niet zomaar mag aaien en dat het beter is om dat echt even heel beperkt te houden. Vervolgens vroeg ie nog allemaal dingen met uiteraard gelijk zijn mening erachter (die snapt het hele ragen niet, daar wacht je op een antwoord en geef je die niet zelf :P ), en doet gewoon net alsof ik net om de hoek kom kijken.

Ook die toen in Rotterdam toen ik Kera pas had en een tuigje om had gedaan (ze was gewoon te jong om goed gekortwiekt te worden). Nou zeg! Wat voor blikken ik toen naar me kreeg was al helemaal erg! Allemaals "aaaahhsss" en "agossss" en "dat doe je toch niet?" Bah!

Oh bah! Nee... via een goeie bron uit de stichting heb ik ook vernomen dat zij absoluut tegen het houden van meerdere kaketoes bij 1 eigenaar zijn. Beter, ik kan zowiezo daar nooit een kaketoe adopteren. Dus zou ik dit jaar met 3 kaketoes erheen gaan, nou.... dan breekt volgens mij de hel los haha! 

miekje

• Gast
« Reactie #366 Gepost op: oktober 30, 2007, 10:30:33 am »

Dat merk ik zelfs met mn valkjes  :o
Mensen begrijpen het niet (of willen het niet begrijpen) en luisteren ook niet naar je als je het wil uitleggen.
Nou, laat dan maar zitten!  :(

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #367 Gepost op: oktober 30, 2007, 10:33:23 am »
Eerlijk gezegd interesseert het mij niks wat anderen vinden hoor.
Als ik mijn vogel op m'n schouder wil zetten doe ik dat en als
Sundae bij een volgende meeting nog een tuigje draagt is dat
gewoon zo. Ik denk dat een ieder zelf wel kan beoordelen wat
ie wel en niet met z'n gaaitje kan doen.
Ik ben ook een keer aangevallen omdat ik voor mijn gaaitje zaadjes
bij me had ipv pellet en ik kreeg niet eens de kans uit te leggen
waarom dat was dus heb ik het lekker zo gelaten.
Zolang ik weet dan ik mijn gaaitjes goed verzorg zal het mij een
zorg zijn wat een ander ervan vindt, ik kom voor de gezelligheid,
en als ik info nodig heb vraag ik er wel om.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #368 Gepost op: oktober 30, 2007, 12:05:42 pm »
eefjuh: waarom zou 1 eigenaar niet meerdere kaketoes mogen hebben dan?

Eefjuh

• Gast
« Reactie #369 Gepost op: oktober 30, 2007, 13:13:07 pm »
Ze hebben in het verleden geleerd dat 2 van dezelfde soorten bij elkaar in de huiskamer niet goed gaat op grijsjes na....

Beetje bull vind ik ...

kokosnoot

• Gast
« Reactie #370 Gepost op: oktober 30, 2007, 13:21:16 pm »
dat hoor/lees ik nu voor het eerst dan... ???

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #371 Gepost op: oktober 30, 2007, 15:50:52 pm »
Ja dat hoor ik ook voor het eerst. Ik vindt het juist machtig mooi dat jij 3 kaketoe's hebt Eef! Ik zou ze zelf niet durven hebben, ik ben toch wat huiverig voor de verhalen van het harde bijten van de kaketoe. Al heb ik tijdens mijn werkdagje NOP verschillende kaketoe's heerlijk kunnen en durven knuffelen. (ik heb het nu niet over de goffini of over de rose daar ben ik dus niet huiverig voor). Is natuurlijk onterecht van mijn dat ik huiverig ben want juist huiverig zijn is vragen om problemen  ;) maar ik ben dan ook niet alleen in dit gezin en 2 van de gezinsleden houden alles wat een snavel heeft op afstand  :)

Dorian

• Gast
« Reactie #372 Gepost op: oktober 30, 2007, 15:56:06 pm »
Ik neem aan Eefjuh, dat dan met name wordt gevonden over witte kaketoes?
Alhoewel... zo zijn de reacties op Pink en Puck (roseetjes dus) ook wel...

Wij hebben dat een keer gehad toen we met Pink bij de VA waren.
Daar was een man met een Witkuif.
Hij ging me haarfijn uitleggen (zonder vragen) dat je echt nooit een gaai op je schouder moet nemen, vanwege de dominantie.
Op mijn antwoord dat dat afhankelijk is van de situatie enzovoorts, bleef hij eigenlijk steeds hetzelfde herhalen.
Ja, jammer joh...

En dan toch het gevoel hebben dat je je moet verdedigen tegenover zo'n kerel (die zelf een ontzettend krijsende kaketoe had en nu na 8 maanden toch maar ging laten checken of het niets medisch was).

Mensen reageren op onze beestjes ook vaan geschokt omdat ze gewiekt zijn.
Eigenlijk begrijp ik dat wel. Die mensen weten niks van gaaien...
Als ze willen, wil ik het wel uitleggen.
En anders: jammer joh... Ik kan en wil me daar niet druk om maken.

En toch ook dan ergens het gevoel dat je je moet verdedigen.

Eefjuh

• Gast
« Reactie #373 Gepost op: oktober 31, 2007, 21:40:20 pm »
Ja dat hoor ik ook voor het eerst. Ik vindt het juist machtig mooi dat jij 3 kaketoe's hebt Eef! Ik zou ze zelf niet durven hebben, ik ben toch wat huiverig voor de verhalen van het harde bijten van de kaketoe. Al heb ik tijdens mijn werkdagje NOP verschillende kaketoe's heerlijk kunnen en durven knuffelen. (ik heb het nu niet over de goffini of over de rose daar ben ik dus niet huiverig voor). Is natuurlijk onterecht van mijn dat ik huiverig ben want juist huiverig zijn is vragen om problemen  ;) maar ik ben dan ook niet alleen in dit gezin en 2 van de gezinsleden houden alles wat een snavel heeft op afstand  :)

Het is er gewoon ingeslopen hoor. Ik heb de kaketoe altijd al prachtig gevonden, en wou een grote papegaai. Ik kan niet tegen de schreeuw van een ara, dus die viel al af, een grijze en amazone is gewoon niks voor mij (veel te koppig naar mijn zin) dus tja, ik bleef steeds op de kaketoe terugkomen. Het zijn absoluut geen beesten die ik zomaar iemand aanraad, en je moet je er ook echt in verdiepen voor de aanschaf, maar als je ermee kan leven dat ze af en toe uit hun dak gaan, zijn het meer dan geweldige acrobaten! Je ziet het, t begon dr met 1 en toen begon het met een opvang :P

Ik kan het best snappen wat de reden is van het niet samen houden van kaketoes, ze kunnen gewoon beter niet in 1 kooi vanwege agressie die mannen naar popjes kunnen tonen. Des al niettemin zit hier een bloedg*le oranjekuif die buiten de kooi gewoon normaal tegen de rest doet. En dan nog, waarom zouden ze perse samen moeten??

Ik denk eerder dat de stichting daar bang voor is en daar hebben ze met kaketoes best een punt in. Maar als jij kunt aantonen dat je echt wel weet hoe iets zit en je ze gewoon appart huisvest zou er toch niet veel aan de hand moeten wezen.

cosch

• Gast
« Reactie #374 Gepost op: februari 09, 2008, 20:10:55 pm »
Met de lente weer in aantocht haal ik deze weer omhoog.

Altijd leuk om opmerkingen te horen van mensen die je tegen komt!