Reacties op mijn gaaien verschilt. Kera is geen plukker, bij Kina zie je het niet als ze "relaxed" zit dat ze in haar nek plukt, en bij Kodi valt er niet omheen te kijken.
Met Kera krijg ik dan ook het meeste aandacht, maar meer omdat ze gewoon verschrikkelijk menseng*il is. Ik krijg met haar echt verschrikkelijk veel aandacht. Mensen die me vragen of ze foto's van dr mogen maken, of ze haar mogen aaien, of toevallig ook een papegaai hebben of kennen en verhalen uitwisselen!
Kina heeft alleen nog maar mijn vrienden gezien. Hardstikke goede reacties op haar natuurlijk, maar zij kenden allemaal Kera en Kodi al

Kodi is al een aantal keren mee geweest naar buiten. Met hem vind ik het verschrikkelijkst.
Serieus, de reacties van andere mensen maakt mij soms zo gek dat ik niet meer met hem naar buiten wil. "aahhhhhhh" *en dan mij boos aankijken* of van die mensen die wel eventjes heel goed weten dat peper vet goed helpt tegen plukkende ara's (hallo? t is een kaketoe?)
Om over het hele kortwiekgebeuren maar niet te beginnen! Dat is echt een drama! (al weet ik ze altijd wel om te keren naar het niet meer zielig vinden naar het begrijpen waarom ik het doe)
Het meest erge vind ik kinderen. Ik heb al een paar echt verschrikkelijk leuke kinderen meegemaakt hoor! Die komen gewoon bij me op schoot zitten en vragen me de oren van mijn kop, geweldig! Maar ik moet ze altijd eerst afschrikken door te zeggen: "Niet te dicht bij komen hoor! Ze kunnen heel hard bijten" "oja? hoe hard dan?" "Nou, ze bijten zo je wijsvinger eraf en dan gaat neuspeuteren moeilijk he?" "Hihi!!"
Maar er zijn dan ook kinderen bij mij in de buurt die de eerste paar jaar worden opgevoed met een andere taal, tja! leg ze dat dan maar eens uit! Neej hoor, gewoon op die gaai afhollen en aaien die handel!