Op het moment dat je pyrrhura zelfstandig eet en kan vliegen, kan je m gerust zelfstandig noemen.

Papegaaien en parkieten hebben per soort zó hun specifieke gewoontes.
Ik heb ook een pyrrhura en zijn gedrag is heel anders dan die van mijn edelpapegaaien en agaatjes.
Ziggy, mijn pyrrhura, speelt heel graag op de bodem van de kooi, nu nog steeds terwijl hij al enkele jaartjes is. Ook ligt Ziggy nog regelmatig op zijn ruggetje op de bodem te spelen met iets tussen zijn pootjes. Dus ga er maar van uit dat een pyrrhura zijn hele kooi gebruikt incl de bodem.
Het ingaan van het tentje zal het zoeken naar geborgenheid maar vooral ook het zoeken naar kleine knusse holletjes zijn. Ziggy zoekt overal naar holletjes, zelfs als hij bij me zit kruipt hij graag weg in de holte van mijn elleboog, daar past hij niet helemaal in, maar geen nood, zolang Ziggy zijn koppie kan verstoppen denkt hij dat hij onzichtbaar is.

Zo mag Ziggy ook graag in een wcrolletje wegkruipen ook al past hij daar niet helemaal in.

Ik ben zelf niet zo weg van een tentje voor mijn Ziggy.
Dat zal heus persoonlijk zijn, maar ik zal je uitleggen waarom:
Ziggy kruipt graag weg en dat is een soort spelletje, maar als hij dan een holletje heeft, kan hij daar uren zitten, terwijl als hij geen holletje heeft hij die tijd spendeert aan spelen, onderzoeken en slopen. En voor mijn pyrrhura die alleen is, vind ik het beter dat hij dingen doet die hem afleiden, die hem bezig houden. Daarnaast is een tentje erg zacht en heb ik liever dat hij meer met stokken en slijtstokken in de weer is, zodat zijn nageltjes ook beter slijten. Ik denk ook dat het beter voor de pootjes is niet aldoor in een tentje te zitten (maar dat denk ik van alle gaaitjes en kietjes, ook van agaatjes die tegenwoordig allemaal een tentje lijken te hebben).
Eens in de zoveel tijd geef ik Ziggy heus wel plekjes en speeltjes met holletjes, maar hij heeft ze niet standaard in zijn kooi.
Maar dat doe ik dus uit andere reden dan het zelfstandig zijn, worden en of blijven.