Hoi! Welkom hier

Denk idd alsjeblieft goed na over je keuze, het is geen 'ding' die je na een poosje weer weg doet

Ik was 10 jaar toen ik mijn eerste grasje had. Voor mijn 12de verjaardag krijg ik na járen zeuren een bonte boertje. Achteraf gezien was ik eigenlijk véél te jong, vinden zowel ik als mijn ouders.
Een papegaai is net een kindje wat betreft het opvoeden, enorm consequent zijn enz. want je verpest het zo. Je leert ze sneller iets aan dan af

Inmiddels heb ik mijn bonte boertje Binkie al weer dik 4 jaar en sinds een weekje zitten er hier 2 frummels op de speelboom

Maar het kost echt een heleboel vrije tijd en vooral ook heel veel geld. Ik heb het er voor over maar ken helaas ook kinderen waarbij het écht niet goed is afgelopen (zeg niet dat jij dat bent hoor

)
Ze schreeuwen, kunnen bijten als je ze niet goed opvoed, maken rotzooi (stof, eten gooien, poep) en zo kun je nog wel even doorgaan.
Denk dus echt heel goed na voordat je een dier aanschaft en lees je heel goed in!! O ja, en ik zou er ook zeker voor zorgen dat je gezin erachter staat. Als je alles in je eentje moet doen is dat heel zwaar, ik heb het ondervonden

(niemand bij ons is echt dierengek behalve ik, en een beetje mee werking was dan ook ver te zoeken.. De eerste jaren waren ze zelfs bang van Bink, dat is heel lastig hoor!

)
Begin sowieso liever met een kleiner beestje als een grasparkietje, valkparkietje. Dit is veel makkelijker als een papegaai en parkietjes zijn ook heel erg leuk

Groetjes Jolanda