Auteur Topic: Nieuwe foto's :-)  (gelezen 61334 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Nieuwe foto's :-)
« Reactie #465 Gepost op: augustus 16, 2012, 12:24:30 pm »
Tja dat weet ik, maar zeker de eerste keer moet het goed gebeuren. Ik heb nog niet gezocht naar een goede VA in de buurt van Rotterdam/Gouda.

En ik denk dat ik een slechte ervaring heb met wieken... de vorige vogel was heel erg tam, echter vingers :angry: als een pitbull vloog hij erop. Pukkie kon je dan ook alleen handelen met een ovenwant aan. Als ie op je schouder zat was er niets aan de hand maar als hij je vingers zag, haphaphap hap... Het was gekomen na het wieken en het is me nooit meer gelukt om het af te leren. De eerste twee jaar hadden we nergens last van met hem, konden we knuffelen en kroelen met onze vingers. Hij viel zelfs in slaap in je hand. Maar na de wiek actie....

Dus vandaar dat ik er ook niet helemaal een goed gevoel bij heb... maar: Gezien de snelheid en behendigheid van Ziggy ben ik wel bang dat de kans groot is dat hij ontsnapt. We hebben danwel hangslotjes op de kooi zodat de kinderen de kooi niet open kunnen maken (zo weten ook dat dit niet mag, maar ja... ze zijn 2 en 4...) Dus wat is hier wijsheid? Hij heeft de eerste dag een keer een klein ongelukje gahad met de spiegel in keuken :nailbiting: gelukkig had hij het meteen door en ging het niet frontaal dus niet te hard...

En mijn grootste vraag blijft... hoe krijg je Ziggy het meest tam... gewiekt op ongewiekt?

En welke methode gebruiken jullie? https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=25360.0 Ik vind persoonlijk methode 3 het mooiste, zeker gezien de prachtige blauwe buitenste veren...

Lees eens mijn topic over Koosje (zoekfunctie op de forumindex, typ Koosje in) hoe die tam gemaakt is en met wieken moet je echt niet de buitenste veren laten zitten ;)

Offline Alex

• Aangepikt eitje
  • Geslacht: Man
  • Pukkie
« Reactie #466 Gepost op: augustus 16, 2012, 13:46:08 pm »
Lees eens mijn topic over Koosje (zoekfunctie op de forumindex, typ Koosje in) hoe die tam gemaakt is en met wieken moet je echt niet de buitenste veren laten zitten ;)

Haha, jaja Loes... Weet jij hoe vaak je "Koosje" gebruikt hebt in je 19.125 berichten  :seestars:

Ik ben nog even aan het zoeken naar je Topic over het tam maken van Koosje...  :nailbiting:

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #467 Gepost op: augustus 16, 2012, 13:54:55 pm »
Ja Loes is gek op Koosje heb je een paar uur  ;D

Offline Alex

• Aangepikt eitje
  • Pukkie
« Reactie #468 Gepost op: augustus 16, 2012, 13:57:01 pm »

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #469 Gepost op: augustus 16, 2012, 13:58:34 pm »
 https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=28553.0

hahahahaha ik had hem ook voor je, ik wist waar ik  ongeveer moest zoeken  ;)

Ook leuk leesvoer voor Joyce om de tijd te doden  :)

Offline ecyoj

• Pas uitgevlogen
  • Miss Elmo
« Reactie #470 Gepost op: augustus 16, 2012, 15:33:36 pm »
heb het gelezen en bekeken maar veel fotos staan er niet meer bij
ja dat gaat ik ook allemaal proberen maar of ze gaat praten is afwachten
maar gaat allemaal wel goed komen :)

Offline Alex

• Aangepikt eitje
  • Pukkie
« Reactie #471 Gepost op: augustus 17, 2012, 16:19:19 pm »
Voor de geïnteresseerden onder ons. Even op internet gezocht naar wat materiaal over het trainen van vogels en op Youtube deze toch wel erg duidelijke en interessante video's gevonden: "How to Train a Parrot" Youtube video's van Expertvillage. In onderstaande link zijn de 17 video's netjes naast elkaar gezet:

http://www.youtube.com/playlist?list=PLE1D226654030273C

Dat het de nieuwe papa's en mama's mag helpen  :thumsup:

Success!

Offline Alex

• Aangepikt eitje
  • Pukkie
« Reactie #472 Gepost op: augustus 20, 2012, 00:01:51 am »
Even een kleine update: Ziggy went/leert snel en na het "Appel-succesje" gaat het erg snel. Gisteren heeft het op mijn arm gezeten en vandaag mocht ik hem zelfs even met mijn vinger in zijn nekje kriebelen... al was het maar een seconde of 5...  :thumsup:

Als hij los is probeert hij de hele tijd naar me toe te komen, al durft ie nog niet echt te landen op me... komt vanzelf...

Hij is verschikkelijk nieuwsgierig en laat goed merken dat hij er ook is... Als hij in zijn kooi zit en wij zijn ook in huis dan loopt ie wel behoorlijk te gillen... wordt tijd dat ie ook wat rusigere geluiden leert. Gelukkig doet ie het niet 's-ochtens als er nog niemand beneden is en 's-avond maakt ie gelukkig ook geen lawaai.  :dance:

Hij heeft al wel door dat als hij 's-avonds nog even uit zijn tentje komt hij er uit mag. Dus de laatste paar avonden is hij er ook 's-avonds uit geweest. Gelukkig is vliegen als het "donker" is geen probleem. Het is echt een stuntpiloot.  :CENS

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #473 Gepost op: augustus 20, 2012, 00:40:35 am »
 :thumsup: gaat zeker goed zo te lezen!

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #474 Gepost op: augustus 20, 2012, 07:34:23 am »
Zie geduld is een schone zaak  :-*

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #475 Gepost op: augustus 20, 2012, 10:10:59 am »
mooi zo :thumsup: :thumsup: :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #476 Gepost op: augustus 20, 2012, 11:30:13 am »
 :thumsup:

Offline marnix

• Pas uitgevlogen
  • Croky&inna
« Reactie #477 Gepost op: augustus 20, 2012, 19:37:58 pm »
 :dance: :dance:

Offline Alex

• Aangepikt eitje
  • Pukkie
« Reactie #478 Gepost op: augustus 20, 2012, 22:40:35 pm »
 :dance:

Nog heel voorzichtig maar Ziggy laat zich nu al goed kriebelen in zijn nekkie en op zijn koppie...  :thumsup:

Hij is dan wel verschikkelijk op zijn hoeden en wat schrikkerig, bij het minste of geringste geluid is is pleite... maar goed ik vind het al een hele vooruitgang!

Hoe is het met de rest van het kroos Betty? Zijn ze nu allemaal vertrokken? Wel raar denk ik zo'n 'lege' kooi in een keer?

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #479 Gepost op: augustus 21, 2012, 10:33:22 am »
Eentje woont er nog een weekje bij ons in huis,wegens vakantie nieuwe baasje, kan ik afkicken van de jonkies  :)

De voliere is weer in 1 geheel en de vier zijn weer helemaal gewend, ze sliepen de eerste nacht alweer samen in het blok.
Ging niet zonder veel onderzoek gekwek en gekewetter we hebben ons rot gelachen  ;D

Er hangt weer veel nieuw speelplezier dus het is weer ouderwetse drukte  :hart: