Hallo,
Ik zit in een hele vervelende situatie en ik hoop dat jullie mij een goed advies kunnen geven of mij kunnen helpen.
Mijn vriend (zat voorheen ook hier op het forum onder de naam Thagoony) en ik hebben ongeveer 2 jaar geleden 2 lieve valkparkieten (Ivy en Mojo) in huis genomen.
Mijn situatie is dermate veranderd is dat ik bang ben dat ik Ivy en Mojo niet meer de zorg en aandacht kan geven die ik zou willen geven.
Het is namelijk zo dat mijn vriend, Thagoony, waar ik 6,5 jaar een relatie mee had en mee samenwoonde, op 8 mei jl is overleden. Hij had leukemie en heeft de strijd niet kunnen winnen. Hierdoor zit ik momenteel behoorlijk in de put en het zal nog veel tijd kosten om mijn leven weer op te pakken en het een plekje te kunnen geven.
Ivy en Mojo merken dat er iets is en zijn erg onrustig. Dit heeft op mij geen goede werking, want ik word weer onrustig van de vogels en heb dan de neiging om mijn frustraties op hen te richten, wat zij absoluut niet verdienen. Met andere woorden, de situatie is momenteel alles behalve prettig.
Omdat ik het allerbeste wil voor Ivy en Mojo ben ik aan het overwegen om een ander thuis voor hen te zoeken, waar ze wel de aandacht, zorg en liefde krijgen die ze verdienen. Ik vind het heel erg dat ik dit moet doen, want ik ben echt heel erg gek op mijn valkjes, maar het werkt gewoon echt niet. Ik weet niet of ik op den duur wel goed voor ze kan zorgen en ik wil niet dat zij iets te kort komen.
Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven of iemand weten die graag mijn 2 valkparkieten op zouden willen vangen.
Groetjes