Ze mogen al het groente en fruit behalve avocado.
Appelpitjes, perenpitjes zijn niet gezond. Pitten van kersen ed geef ik ook niet. Druiven geef ik wel gewoon met pit.
De pitjes in kiwi kan je gewoon geven, zowel van de groene als van de gele kiwi. Net zoals aardbeien
Ik was en spoel alles af ivm chemsiche stoffen en daarom krijgen ze ook geen schil van banaan, citrus ed.
Sla bevat geen avocado, dus hier maak je een gedachtensprong die ik niet goed volg. Sla bevat wel weinig voedingswaarde en veel vocht, hier krijgen ze het bijna nooit.
Uien vinden ze vaak niet lekker.
Gekookte groente mogen ze ook, maar dan gekookt zonder zout.
Hier vinden ze soms een bepaalde groente rauw lekkerder dan gekookt, maar bloemkool bijv vinden ze gekookt lekkerder dan rauw.
Ik geef vaak meerdere soorten per dag en dan in kleine hoeveelheden.
Elke dag hetzelfde geven ben ik geen voorstander van ivm te weinig afwisseling of teveel van het goede.
Je hoort vaak dat ze dol zijn op appel en komkommer. Misschien ligt dat ook aan wat je ze veel geeft; bijna al mijn gaaien en gaaitjes hebben een voorkeur voor wat "exotischer" fruit. Hier een lijstje met wat de mijne zoals eten:
fruit:
druif, nectarine, kiwi, perzik, meloen (vooral de gallia en die oranje vinden ze lekker), mango, kers, pruim, mais, cranberries, peer, appel, banaan, braam, framboos, bosbes, aalbes, ananas (wat minder graag), mandarijn, sinaasappel,
groente:
witlof, paprika, peper, tomaat, komkommer, broccoli, tuinerwtjes, tauge, andijvie, spruitjes, zuurkool, boerenkool, rode kool, sperzieboon, sugarsnap, peultjes, bloemkool, wortel, mais, kikkererwten, bruine bonen
En ik zal vast nog veel vergeten zijn.