Nadenken moeten we zo ie zo loes, hoeveel voer welke dikte welke tempratuur

Het heeft zn voordelen en zn nadelen.
Het kost de kweker minder werk.
Het scheeld de kweker een hoop stof binnen.
Het kost geen geld aan pap.
Dennis papegaaien heeft een groot probleem

Nadelen echter:
Onervaren papegaaien liefhebbers kopen geen papegaai meer ( Geloof me als ik mn jongen volledig nartuurbroed laat pak jij het jong niet zomaar op, de mensen krijgen geen vertrouwen in de vogel en de vogel niet in hun. Het jong zal dus waarschijnlijk op marktplaats belanden. Ze krijgen dus geen kans om het een kans te geven terwijl ze het toch heel graag willen. Niet iedereen zal er fan van zijn om zich te laten bijten.
Als het wel mag lukken dan zijn het ook maatjes voor het leven dat is dan weer het voordeel.
De hobby voor de kweker verdwijnt deels, het opvoeden van een jong blijft een erg mooie ervaring en belevenis.
De prijzen zullen waarschijnlijk gaan zakken omdat er minder verkocht worden. ( voor kopers voordeel voor kwekers nadeel ) Hierdoor krijg je weer meer impuls aankopen. Na een jaar het beesje beu en weer op marktplaats.
Als bij mij mensen een grijze willen voor binnen. haal ik de jongen er bij 10 weken uit. En voed ik hem met de hand verder op. Dit zal ik ook blijven doen, dan maar een keer een boete. Ik moet al genoeg inleveren voor mijn HOBBY. Als we dit ook nog eens gaan doen is er geen HOBBY meer aan.
Ik snap het allemaal best wel hoor maar begin dan maar eens eerst bij al die klote winkels en broodkwekers (goed voorbeeld dennis papegaaien en zo kennen we er nog wel meer toch.....) Als die allemaal verdwenen zijn of eindelijk eens fatsoenlijke niet zieke vogels kweken dan zal ik er eens over na gaan denken.
Einde van een telang berich hahaha