ik heb sinds vandaag een nieuwe opvang/logé papegaai
een geelvoorhoofdamazone coco.
hoe oud weet ik niet, is wel een mannetje
coco is van een vriendin van vivke , heb coco vorig jaar ook gezien op de camping ,
een speelse vrolijke en vlot pratende gaai,
heeft een gebroken vleugel, nooit niks aan gedaan, ( hoe dit is gekomen weet ik niet)
vivke heeft deze gaai van een buur het precieze verhaal zal ze zelf wel eens vertellen,
weet niet precies hoe hij bij haar terecht is gekomen
dus vivke heeft coco aan haar vriendin (katrien)gegeven met de afspraak dat zij coco een vrolijk en vrij leven moet geven en de juiste voeding ! is nu 2jaar geleden ongeveer!
donderdag op de camping zag ik coco weer, wist niet wat ik zag, ( vivke had me verwittigd)
coco is helemaal dof, zit heel slecht in de veren is niet meer zo vrolijk; fluit en praat weinig !
was totaal van de kaart wat ik zag , vivke hier moeten we iets aan doen !!!
katrien heeft zich niet aan de afspraak gehouden, coco zit heel lang afgedekt in de kooi ( dikwijls tot ' smiddags) en in de sigaretten rook !!
ze rookt veel waar coco zit, coco rook echt naar sigaret , heb dat ook gezegd !
als voeding geeft ze veel pindanoot en zonnebloempitten.!!!
heb tegen katrien gezegd dat dit niet kan !! :sick:
en gezegd dat ik coco wel meeneem op op gezonde voeding te zetten en gezonde lucht.
dit alles is nu in een versneld tempo gebeurt , vivke heeft coco vrijdag mee naar huis genomen en heb hem vandaag bij haar gaan halen.
coco zit nu buiten op een speelboom, heb hem lekker gedouchd en heeft al heel voorzichtig juvenille gegeten
hij blijft bij mij tot hij weer mooi in de veren zit, en enkel pellets en gezonde voeding eet .
katrien krijgt de allerlaatste kand om daarna te bewijzen dat ze voor coco kan zorgen !
gebeurt dit niet , word coco definitef afgenomen !
morgen maak ik afspraak bastiaans om coco te laten controleren en z'n nagels te laten knippen, zijn helemaal te lang gegroeid, helemaal omgekruld, heeft geen grip meer en zit overal tussen,
vraag ineens of er aan de gebroken vleugel iets kan gedaan worden dat deze niet zo zwaar meer weegt voor hem.
een heel verhaal maar ben blij dat hij hier is , vivke ook ..
enkel foto's hoe hij nu is
http://www.mijnalbum.nl/Album=MFJFI8RA