Hoi Gemini
Bij mij maak ik de aga's onheroepelijk broeds met een broedblok. Ik raad je dus sterk af een broedblok te laten hangen puur uit oogpunt van een slaap plek.
9 eitjes

en het 3e nestje.....ik ben het helemaal met je eens dat dat niet goed is.
weet je wanneer het laatste ei is gelegd? en lukt het je om de eitjes te schouwen.
ergens hier op het forum (zal ze de link even hier bij plaatsen) staat een topic over nepeitjes.
Ik raad je sterk aan (maar ja dat is mijn mening he)de eitjes waar je nu nog geen leven in ziet te vervangen door nepeitjes. en dan hoop ik eerlijk gezegd dat dat er heel veel zijn

Zelf heb ik er moeite mee om eitjes waar al leven in zit te vervangen , maar aan de andere kant zijn 9 bevruchte eitjes niet goed voor de ouders en ook niet voor de jongen.
Mijn aga's mogen 2 nestjes per jaar maken. Leggen ze vaker eitjes dan wissel ik ze om voor nepeitjes.
Als je meer vragen hebt laat maar weten. weet je hoe je moet schouwen?
ik lees nu het advies van Lejah, en sluit mij er helemaal bij aan, maar omdat je waarschijnlijk de volgorde waarop de eitjes zijn gelegd niet weet kan schouwen je helpen. de eitjes met het meeste leven er in laat je liggen. Neem dus ook de eitjes die qua groei het dichtste bij elkaar liggen, dan voorkom je een groot leefttijdsverschil van de kleintjes
nepeitjes
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=36940.0