Auteur Topic: Marcus wordt moeilijker - tips gevraagd  (gelezen 2894 keer)

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marcus wordt moeilijker - tips gevraagd
« Reactie #15 Gepost op: oktober 18, 2012, 20:17:07 pm »
Ja volhouden moeten  we zeker.

Marcus is nu over de schrik van de verandering heen en gaat nu proberen hoe hij toch zijn zin kan krijgen.
Ik ben wel onder de indruk van het effect tot nu toe. Marcus lijkt meer geinteresseerd in Richard en wil nu ook wel samen met hem spelen. Ze hebben gister samen gevoetbald met een knikker. hihi

wat alleen wel heel lastig is: ik ben vanaf morgen met zwangerschapsverlof en dus veel thuis. dat maakt het lastig Marcus te negeren.

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #16 Gepost op: oktober 19, 2012, 07:01:34 am »
verandering,
ik ben benieuwd hoe pepi op onze verhuis naar gent zal reageren
nieuwe staanplaats (ander huis), andere lucht, andere mensen (mijn pa)
ik hoop dat hij het ook niet te lastig krijgt

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #17 Gepost op: oktober 19, 2012, 13:34:23 pm »
Ja veranderingen zijn altijd lastig. Bij onze verhuizing hebben we de fout gemaakt Marcus niet genoeg aandacht te geven. We waren druk met verbouwen (hoop herrie maken dus) en we hebben hem toen echt te weinig echte aandacht gegeven. Ik denk dat dat ook nu nog meespeelt.
Ik heb het gevoel dat Marcus het huis nog moet leren kennen: hij vind het heel spannend als hij op mijn schouder mee naar de hal gaat, de trap op of de slaapkamer in. Ik heb gemerkt als ik dan rustig tegen hem praat en hem de tijd geef elke ruimte in zich op te nemen, hij rustiger wordt en ook weer meer nieuwsgierig. De keren erna is hij minder angstig bij het betreden van die ruimten.
Succes Sanny met jullie verhuizing

IK ben ook wel heel benieuwd hoe de verandering van gezinsuitbreiding hier gaat vallen bij Marcus. Ik ben een beetje bang dat hij het geluid van de baby niet leuk gaat vinden. En andersom misschien ook wel, het geluid van Marcus de baby laat huilen.

Offline VampieraNL

• Lovey & Whiskey
  • Pas uitgevlogen
  • Dierenleed mag niet!
« Reactie #18 Gepost op: oktober 19, 2012, 16:00:52 pm »
Dat hij bepaalde geluiden niet leuk vind klinkt mij in de oren als dominant gedrag. Hij mag nooit uitmaken welke geluiden er bij jullie in huis zijn. Ja, ik klink streng, maar het is uiteindelijk voor Marcus zelf ook veel relaxter als hij de gangbare geluiden (en ook straks dat van de baby, leuk!!) rustig kan accepteren zonder er meteen een machtsspelletje naar jou toe van te maken.

Jullie zijn al heel goed bezig én met resultaat! Laat Richard ook lekker met Marcus door het huis lopen en hem betrekken bij de dagelijkse dingen. Lovey (mijn grijze) vind het prachtig om op het rek van de vaatwasser te zitten als ik in de keuken bezig ben. De koelkast vind ze ook geweldig, als je haar daarin zet (deur blijft open hoor!!), krijg je haar er haast niet meer uit (ik heb nog een leuk filmpje waar ze danst in de koelkast, het moet niet veel gekker worden).

Misschien nog een aanvullende tip. Tegen dominant gedrag dus. Hier heeft die goed gewerkt. Stokken in de kooi lager hangen! Als Lovey op haar stok zit, zit ze bij ons net onder buikhoogte. Blijkbaar is hoogte voor sommige individuen een bewijs van rangorde. Succes.

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #19 Gepost op: oktober 26, 2012, 10:01:21 am »
We waren heel goed bezig, maar het is niet makkelijk nu ik hele dagen thuis ben.
Het lijkt inderdaad erg dominant gedrag want hij is nu de hele dag aan het schreeuwen. Ik heb nu een paar dagen geprobeerd dat te negeren, maar het neemt niet af.
Iemand tips?

Stokken lager lijkt wel te werken trouwens. Het is inderdaad zo dat hij altijd op de hoogste stok gaat zitten. Het nadeel van onze nieuwe kooi is dat hij met onderstel is en daardoor vrij hoog staat. De bodem is ca 70 cm van de grond en de bovenkant is ter hoogte van mijn neus als ik sta. Als Marcus los is klimt hij graag in de gordijnen. Gister hing hij aan de gordijnrail te clownen en uit te sloven. Normaal komt hij wel snel naar me toe  maar nu kwam hij niet en leek hij me echt uit te dagen met zijn capriolen. Ik moest er erg om lachen, maar het is toch eigenlijk gewoon een machtspelletje.