ik ben een leek en geen kenner,maar heb me welliswaar zo goed als mogelijk ingelezen.
hieruit maak ik op dat ze doorgaans om de dag een ei leggen.
soms gaan ze vanaf het eerste ei broeden, soms vanaf het tweede en soms vanaf het derde.
erg wispelturig dus.
maar goed, om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat ik maar een sigaar ga opsteken

want,
ik zou het heel erg knap vinden, dat dolly of sjef zichzelf nu ineens een nieuw geluid hebben aangeleerd wat 100% typisch het geluid van een jong kuiken is.
heel zacht piepen dus.
ik ben benieuwd of ik morgen een blik mag werpen bij ze.
het is trouwens niet makkelijk voor me om steeds te kijken, ze broeden namelijk niet in een normaal blok.
ik had nadat ze weleens bleven haken in zon leuk fleecehutje direct dat hutje eruit geflikkerd en besloten een houten hut te maken.
natuurlijk opertunist die ik ben bouwde ik een heel mooi broedblok en luikje om af en toe te kijken en klimgaas en hing het erin.
tot een dag erna ik dacht, ja ho even, straks krijgen we een nest en dat vond ik eigenlijk te vroeg.
dus, blok eruit en een nieuw blokje gemaakt in een model schoenendoos waarbij je als je in het blok wilt kijken of voor het schoonmaken de complete deksel eraf kunt halen.
maar om dit te doen dien ik eerst een schommel uit de kooi te halen, het dak open zetten, en dan pas kan ik de deksel verwijderen.
een hoop werk dus wat ik steeds ff snel moet doen als dolly het nest heeft verlaten.