zolang pa en ma in de buurt zijn zitten ze gerust bij ons en klimmen over ons heen. zitten pa en ma ergens anders willen ze het liefst in het donkere blok kruipen.
ze zin nergens bang voor, als je iets voor ze houdt nemen ze het aan, soms knabbelen ze er aan, maar deinzen eigenlijk nergens voor terug.
zelda kan zich met alleen haar bek laten optillen aan mijn vinger.
ze bijt dan in mijn vinger en ik kan haar zo het blok uit tillen.
het bijten doet geen pijn, ze kan het goed doseren.
soms lopen ze beiden al rond met een tandenstokertje, maar zijn dan weer snel afgeleid door andere dingen.
ook komen er steeds wat volwassener geluidjes uit, vooral als ze honger hebben.
wat het eten betrreft, we hebben al een aantal keer openbaar voering gezien door sjef (zoals nu)
ze hebben beiden al minimaal een paar zaadjes zelf gepakt uit het bakje en van mijn vinger af.
ook sabbelen ze al op pellets, in zijn geheel in de bek en dan maar likken met het tongetje.
zelf pakken ze dit niet, ik moet ze dan echt een pellet aangeven.
ik heb al 2 x een stukje trosgierst in de kooi gehangen boven het blok (zitten ze graag op) maar heb ze er nog niet van zien eten. nu krijgen ze er ook niet veel kans voor want sjef en dol zijn er DOL op.
ze eten dan niet zaadje voor zaadje, maar nemen een volledig hap gierst in hun bek om danmet volle mond ieder zaadje te pellen en op te eten.....eikels
het ringetje aan hun pootje is soms ook erg interesant, op 1 poot zitten en nagelbijten gaat ook prima
vanavond ben ik thuis en ga eens kijken wat ik met dat tuigje kan uitspoken.
een soort van vlieger op laten ?