Mijn plan toen ik dit topic opende was; Elke keer wat schrijven.
Nou ondertussen ben ik wel om de week geweest, maar vergeet t steeds.

Oke, nu een paar maanden verder, en ik heb t nog steeds vreselijk naar mijn zin, Sjors die doet het ook goed.
Het is gewoon geweldig als je een man van 200 kilo tegen een klein vogeltje hoort praten, over hoe mooi hij wel niet is, en Sjors die het aan hoort en er dan zo bij gaat zitten van: I know

Een nadeel van bij een psychiatrische instelling samen met een dier, hadden we vorige maand gemerkt. Sjors werd aangezien voor een 'slechte geest', en die vrouw die had Sjors bijna vast om euh, zijn nek om te draaien.
T'is dat de verplegers eigenlijk al achter haar stonden, dus haar doorhadden, anders had ik t niet vertrouwd.
Euh, oja. We hebben ook pas geleden een vrijwilligersdag gehad, van de overkoepelende organisatie ( ZorgDier) en dan de instelling waar ik ben. Door de mensen van ZorgDier werd er gevraagd of ik eventueel interesse heb om mee te werken met de media, als er media aandacht is, want wij ( Sjors en ik) doen het heel natuurlijk, ook op camera

Natuurlijk heb ik daar ja op gezegd, en als t ooit zover is, zijn jullie 1 van de eerste die het weten.
Door de instelling werd er gevraagd als er interesse is in een ZorgDier project bij 1 van de andere locaties, of ik dan mee wil gaan om samen met de activiteitenbegeleiders die ik al ken, daar gewoon een activiteit te doen en daarna napraten over hoe bijzonder het is, en hoe de patienten het vinden/vonden.
Dat gaat as donderdag gebeuren, dan gaan we naar een andere instelling.
Deze week is vol met vrijwilligerswerk:
Maandag-> Andere afdeling waar ze mij heel graag wouden, ben ik 2 keer eerder geweest. Met kennismaking en 1 keer een activiteit
Donderdag-> Zie hierboven
Zondag-> Mijn 'eigen' afdeling.
Ikzelf vind het echt geweldig om te doen, en Sjors lijkt het ook leuk te vinden, maar ik vraag mij af of hij het dan ook echt leuk VIND, want het blijft een dier, aan lichaamstaal kan je heel wat aflezen, maar niet alles.
Stiekem wil ik gewoon dat hij even praat, en dan niet napraten, maar zegt of hij het wat vind.
ps. ZorgDier zoekt nog vrijwilligers, hond/kat/vogel/konijn etc. Als je interesse heb:
www.zorgdier.nl