Even een snelle update over Pyrrhura's World:
Ik heb dus de vrouw gebeld en ik heb zelf persoonlijk een erg goed gevoel bij haar.
Na half uur uitgebreid geklets en uitleg, is dit een (poging tot) korte samenvatting:
Ze heeft in totaal 40 koppels en vele soorten pyrrs, dit verklaard haar vele nestjes.
(das prima, want ze heeft er 100% de tijd voor en zegt ook al haar aandacht aan haar vogels te besteden).
Ze heeft erook genoeg plaats voor, zegt ze.
Ze heeft net haar jonkies kwijt, en nu een wachtlijst van 8 mensen.
Dat maakt mij dus nr 9,.. Maar een koppeltje waren al eitjes aan het leggen en een ander koppel waren we nu ook bezig.
Met een beetje geluk zeggen wat mensen af en word ik al over paar weekjes gebeld wanneer er een eitje bevrucht is voor mij.
Ik kon iniedergeval merken dat ze veel om haar vogels gaf.

Ze kent vogelparadijs wel (ik hoefte er niet om te vragen, ze begon erzelf over),
Dat blijkt een "jeugdkennis van school" te zijn die 10 min van haar woont.
Die kwam soms op de koffie en doet nu ook pyrrhura's kweken omdat zij het doet, probeerd haar exact te kopieeren,
Vandaar dat de advertenties veel op elkaar lijken, maar ze geloofd niet dat ze zelf fokt en opkoopt, dus die vrouw is niet te vertrouwen.
Ze kon me ook vertellen wie meer niet. (ze noemde ook rijswijk - 4animals op en nog een paar waar ik ook op had gereageerd).
Ik ben blij met die informatie ook.
However, hier paar "nadelen , voordelen":
- ze test haar jongen niet, beweerd wel dat ze gezonde ouders hebben.
Ze heeft ook nog nooit een klacht gehad.
- de jongen worden 3x gepapt en mogen weg rond 4 weken zodat ik ze zelf pap om perfecte handtamne vogeltje te hebben.
(ik begrijp dat ik nu commentaar kan verwachten haha, maar aan de ene kant,snap ik het ook wel), de jong blijven wel bij ouders in die 4 weken.
- is wel EXTREEM DUUR!,.. Prijzen zitten tussen 165 - 200 euro.
Hypoxantha vraagt ze 185 euro voor en 25 euro aanbetaling wanneer ze een eitje voor me heeft.
Nou voordelen snel:
- beweerd 20 jaar ervaring te hebben en nog nooit iemand terug gehad met een ziek vogeltje van haar.
- positieve bekendheid en lange wachtlijsten
- geeft altijd informatie en hulp waar nodig
- mocht een vogeltje toch ziek worden, neemt zij verantwoording en in sterfte krijg je een nieuwe vogeltje.
Al bij al deed vrouw bij mij gevoel te hebben te vertrouwen te zijn en ze doet me ook denken aan mijzelf in haar trots vertellen over haar lieve schatjes.
Ze is wel eerste die ik goed vind overkomen en waar ik me 100% vertrouwd bij voel.
Ik ben erg benieuwd dus.