Auteur Topic: Pyrrhura's World ?  (gelezen 24027 keer)

mermaiddream88

• Gast
Re: Pyrrhura's World ?
« Reactie #45 Gepost op: december 14, 2012, 21:58:45 pm »
Even een snelle update over Pyrrhura's World:

Ik heb dus de vrouw gebeld en ik heb zelf persoonlijk een erg goed gevoel bij haar.
Na half uur uitgebreid geklets en uitleg, is dit een (poging tot) korte samenvatting:

Ze heeft in totaal 40 koppels en vele soorten pyrrs, dit verklaard haar vele nestjes.
(das prima, want ze heeft er 100% de tijd voor en zegt ook al haar aandacht aan haar vogels te besteden).
Ze heeft erook genoeg plaats voor, zegt ze.
Ze heeft net haar jonkies kwijt, en nu een wachtlijst van 8 mensen.
Dat maakt mij dus nr 9,.. Maar een koppeltje waren al eitjes aan het leggen en een ander koppel waren we nu ook bezig.
Met een beetje geluk zeggen wat mensen af en word ik al over paar weekjes gebeld wanneer er een eitje bevrucht is voor mij.
Ik kon iniedergeval merken dat ze veel om haar vogels gaf. :thumsup:

Ze kent vogelparadijs wel (ik hoefte er niet om te vragen, ze begon erzelf over),
Dat blijkt een "jeugdkennis van school" te zijn die 10 min van haar woont.
Die kwam soms op de koffie en doet nu ook pyrrhura's kweken omdat zij het doet,  probeerd haar exact te kopieeren,
Vandaar dat de advertenties veel op elkaar lijken, maar ze geloofd niet dat ze zelf fokt en opkoopt, dus die vrouw is niet te vertrouwen.
Ze kon me ook vertellen wie meer niet. (ze noemde ook rijswijk - 4animals op en nog een paar waar ik ook op had gereageerd).
Ik ben blij met die informatie ook.

However, hier paar "nadelen , voordelen":

- ze test haar jongen niet, beweerd wel dat ze gezonde ouders hebben.
Ze heeft ook nog nooit een klacht gehad.
- de jongen worden 3x gepapt en mogen weg rond 4 weken zodat ik ze zelf pap om perfecte handtamne vogeltje te hebben.
(ik begrijp dat ik nu commentaar kan verwachten haha, maar aan de ene kant,snap ik het ook wel), de jong blijven wel bij ouders in die 4 weken.
- is wel EXTREEM DUUR!,.. Prijzen zitten tussen 165 - 200 euro.
Hypoxantha vraagt ze 185 euro voor en 25 euro aanbetaling wanneer ze een eitje voor me heeft.

Nou voordelen snel:
- beweerd 20 jaar ervaring te hebben en nog nooit iemand terug gehad met een ziek vogeltje van haar.
- positieve bekendheid en lange wachtlijsten
- geeft altijd informatie en hulp waar nodig
- mocht een vogeltje toch ziek worden, neemt zij verantwoording en in sterfte krijg je een nieuwe vogeltje.

Al bij al deed vrouw bij mij gevoel te hebben te vertrouwen te zijn en ze doet me ook denken aan mijzelf in haar trots vertellen over haar lieve schatjes.
Ze is wel eerste die ik goed vind overkomen en waar ik me 100% vertrouwd bij voel.
Ik ben erg benieuwd dus. :)

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: december 14, 2012, 22:01:44 pm »
Met een beetje geluk heeft ze dus een jong voor me in hopelijk februari,
Mocht het langer duren, ga ik het verplaatsen na mijn bevalling.

Ik moet nu dus wel leren geduldig te zijn.    :-[

Geeft mij iniedergeval tijd om te sparen,.. Pff 185 euro,..
Maar is het me wel waard.  ;)

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #47 Gepost op: december 14, 2012, 22:04:30 pm »
Pff hand opvok en dat zelf doen door een onervaren iemand, pas op dit kan echt mis gaan!!
De prijs , belachelijk!!
En niet willen testen, je kan wel zeggen dat ze gezond zijn maar als er een drager tussen zit kan je een enorm probleem krijgen

Voor mij 3 reuze grote nadelen.......

Voor jou hopelijk de goede keuze, veel ( voor) pret!
« Laatst bewerkt op: december 14, 2012, 22:23:13 pm door Ineke »

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #48 Gepost op: december 14, 2012, 23:21:46 pm »
Asociaal duur.
ze worden net zo tam en lief puur door de opvoeding van de ouders met dagelijks wat aandacht van het baasje.

40 koppels a 5 eieren.
laat van ieder nest 1 vogel sterven = 4 x 40 = 160 x €160.- = €25.000 en dit is dan nog laag ingeschaald want er kunnen in een jaar ook 2 nesten zitten en €160.- is de minimum prijs

ik vraag me af hoe ze al die jongen papvoeding geeft, heeft ze een leger personeel?

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: december 14, 2012, 23:30:29 pm »
Pff hand opvok en dat zelf doen door een onervaren iemand, pas op dit kan echt mis gaan!!
De prijs , belachelijk!!
En niet willen testen, je kan wel zeggen dat ze gezond zijn maar als er een drager tussen zit kan je een enorm probleem krijgen

Voor mij 3 reuze grote nadelen.......

Voor jou hopelijk de goede keuze, veel ( voor) pret!

Nou heb ik ergens gelezen dat als jezelf niet wil pappen, zij het ook voor je wil doen.
Ben eigenlijk zelf vergeten te vragen,maar ze praatte ook zoveel haha.
Moeilijk lijkt het me niet, ik heb het namelijk ook bij mijn caafjes moeten doen.
Maar ik snap je punt wel hoor..
Dragers ja, die heb je ook wel, maybe wil ze wel testen als ik erom vraag hoor, maar dat had ik nog niet gedaan nee.

Prijs is zeker erg!
Maar ze is wel de eerste waar ik me goed bij voel.
Heb 2 anderen fokkers gesproken en die vond ik persoonlijk "maf en vaag" overkomen.
Ik betaal dus liever dubbel zoveel voor iemand die "plezier" heeft in haar hobby,
Dan minder voor iemand die bij mij overkomt als "ik heb er geen zin aan"..
« Laatst bewerkt op: december 14, 2012, 23:35:50 pm door mermaiddream88 »

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: december 14, 2012, 23:32:53 pm »
Asociaal duur.
ze worden net zo tam en lief puur door de opvoeding van de ouders met dagelijks wat aandacht van het baasje.

40 koppels a 5 eieren.
laat van ieder nest 1 vogel sterven = 4 x 40 = 160 x €160.- = €25.000 en dit is dan nog laag ingeschaald want er kunnen in een jaar ook 2 nesten zitten en €160.- is de minimum prijs

ik vraag me af hoe ze al die jongen papvoeding geeft, heeft ze een leger personeel?

Euhh ik had ook op zn ergst 35 cavia's hoor,. Is makkelijk te doen.
En ik had niet over 40 koppels TEGELIJK,.. Ze heeft er nu 2 actief volgens mij.
En het is een vrouw die thuis zit de hele dag, waarom Zou die het niet alleen kunnen? :-p

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #51 Gepost op: december 14, 2012, 23:48:52 pm »
Het komt op mij een beetje over als "ik weet precies wat ik de mensen moet vertellen om vertrouwen te winnen". Ik zeg wat een ander verkeerd doet, en noem de namen van degenen die op fora ook genoemd worden omdat zij het niet goed doen en vertel dan dat ik het daar ook niet vertrouw en dat ik het veel beter geregeld heb...
Misschien ben ik wel erg achterdochtig hoor  :-[ maar als je die prijzen ziet èn het feit dat zij een onervaren iemand een vogeltje van 4 weken wil meegeven.... zelfs bij ervaren "pappers" gaat het nogal eens fout.... deze mevrouw wint niet mijn vertrouwen, sorry!

Geen aanval naar jou hoor, maar meer mijn ervaring over hoe mensen dingen mooier kunnen praten dan dat ze in werkelijkheid zijn  ;)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #52 Gepost op: december 15, 2012, 00:27:55 am »

40 koppels a 5 eieren.

Euhh ik had ook op zn ergst 35 cavia's hoor,. Is makkelijk te doen.
En ik had niet over 40 koppels TEGELIJK,.. Ze heeft er nu 2 actief volgens mij.
En het is een vrouw die thuis zit de hele dag, waarom Zou die het niet alleen kunnen? :-p

Jongens, ik denk dat jullie hier een belangrijk punt missen!
Die mevrouw heeft het helemaal niet druk met papvoedingen!
Die mevrouw geeft nauwelijks papvoedingen!
Kijk maar:

- de jongen worden 3x gepapt en mogen weg rond 4 weken zodat ik ze zelf pap om perfecte handtamne vogeltje te hebben. ...de jong blijven wel bij ouders in die 4 weken

Die mevrouw haalt de kuikens weg met 4 weken en de kuikens hebben 3 papvoedingen gehad voordat zij wegmogen!
Dus tijdens die 3 papvoedingen heeft het kuiken net geleerd om pap te eten en de pap op de juiste dikte te verteren (hopelijk want dat is met 3 voedingen aan de krappe kant)

Als je dus een nestje van 5 jongen hebt, 4 overleven zoals Stefan zegt, heb je maar 3x4 = 12 voedingen per nestje te doen!
Dan heb je het helemaal niet druk met papvoedingen!
Bovendien is Stefan's rekensommetje aan de krappe kant. Als je de kuikens met 4 weken weg haalt kan je meer dan 2 nesten per jaar geboren laten worden, tenzij je daar bewust mee bezig bent dat dat teveel is.

Het kuikentje van 4 weken heeft na de verhuizing zeker 4 papvoedingen per dagnodig.
En een soort couveuse met warmtebron.
Voor een onervaren iemand is dat echt risicovol.
(en cavia's zijn niet te vergelijken, ik heb zowel gaaitjes als kittens met de hand groot gebracht en echt zoogdiertjes en gaaien dat valt niet te vergelijken)

Ik vind de prijs ook extreem. Als het nu een prijs was omdat die mevrouw het kuikentje papte totdat hij zelfstandig was, dan vond ik het nog wat, maar die prijs voor 4 weken en alles, nee.
ik moet zeggen dat het mij niet vertrouwt overkomt.
Naast bovenstaande heb ik hetzelfde gevoel als Sandra.
« Laatst bewerkt op: december 15, 2012, 00:31:13 am door Lejah »

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: december 15, 2012, 00:47:42 am »
Ik vergelijk vogels niet met cavia's, ik zeg alleen dat zij er wel tijd voor kan hebben.
Zij zegt dat 4 weken oude jong zeker 3x gepapt moet worden,. Ik weet dus niet hoevaak zij voor die tijd papt.

Ik weet niet veel, ik weet alleen dit:
Op heel internetland word niks negatiefs over haar gezegd, er zijn zelf fokkers met vogels van haar.
Ik hoor alleen positieve dingen, dus blijkbaar doet ze wel iets goeds?
Iniedergeval heeft ze goeie bekendheid en een website,..

En:

Ik heb ook al een paar keer hier gevraagd:
Noem eens wat goeie fokkers op dan? (naam en website aub),.
En raad eens? Iedereen blijft stil,.. Nou dat vind ik dus vreemd.
Ik weet dus niet waar jullie een vogeltje vandaan halen, maar zo komt het wel over als "uit de lucht komen vallen".
Wel commentaar op anderen leveren (wat natuurlijk mag en ik waardeer als het nodig is),
Maar niemand die kan zeggen: neem eens een kijkje bij die daar,..
Zodat ik die kan bellen om vragen en om op wachtlijst te komen etc.
Het lijkt nu net alsof het groot geheim is en dat jullie willen dat ik een ziek vogeltje ga kopen,
Of dat betrouwbare fokkers echt niet bestaan.

Kijk, dat vind ik dus vreemder,.. Sorry.  :hot:

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #54 Gepost op: december 15, 2012, 09:08:43 am »
Er is al een paar keer een naam genoemd op je vraag om een goede fokker/kweker te noemen: Betty. Alleen wilde je daar niet op wachten (als ik alles goed heb gelezen :CENS)

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #55 Gepost op: december 15, 2012, 09:18:34 am »
Volgens mij weet je waar, als alles goed gaat mijn vogel vandaan komt, bij Stefan. En Betty is idd ook een goeie!

Ook ik heb die mw uit middenbeemster aan de telefoon gehad een echte spraakwaterval. Idd een leuk goudmijntje zo en als ik de rekensom zie kan ik dan ook de hele dag thuis zijn.

Ik heb dus echt contact gehad met ieder die zo op de mp staat, en voor mij was het allemaal 1 malig contact. En dat waren toch echt wel een stuk of 10 mensen en soms  zei ik tot verbazen of afgrijzen van mensen hier dat ik het weer niet deed...

Weet je als je mazzel hebt koop je het diertje voor 20 jaar of meer,ik heb daar wel wat geduld voor over, al kost het moeite, en een speurtocht naar de juiste persoon.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #56 Gepost op: december 15, 2012, 09:21:42 am »

Met een beetje geluk zeggen wat mensen af en word ik al over paar weekjes gebeld wanneer er een eitje bevrucht is voor mij.
Ik kon iniedergeval merken dat ze veel om haar vogels gaf. :thumsup:

Dan kan je toch net zo goed een vogleltje van de kweker die ik heb aanbevolen nemen????? Die heeft ook al eitjes. De ouders zijn getest en ze worden geluikkig niet gepapt (is helemaal niet nodig en alleen maar slecht voor hun latere geestelijke gezondheid!!)>  ???

Sorry Denise, maar in mijn ogen deugt er helemaal niets bij deze vrouw!!  :(

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #57 Gepost op: december 15, 2012, 11:23:39 am »
Ik vergelijk vogels niet met cavia's, ik zeg alleen dat zij er wel tijd voor kan hebben.
Zij zegt dat 4 weken oude jong zeker 3x gepapt moet worden,. Ik weet dus niet hoevaak zij voor die tijd papt.

Ik weet niet veel, ik weet alleen dit:
Op heel internetland word niks negatiefs over haar gezegd, er zijn zelf fokkers met vogels van haar.
Ik hoor alleen positieve dingen, dus blijkbaar doet ze wel iets goeds?
Iniedergeval heeft ze goeie bekendheid en een website,..

En:

Ik heb ook al een paar keer hier gevraagd:
Noem eens wat goeie fokkers op dan? (naam en website aub),.
En raad eens? Iedereen blijft stil,.. Nou dat vind ik dus vreemd.
Ik weet dus niet waar jullie een vogeltje vandaan halen, maar zo komt het wel over als "uit de lucht komen vallen".
Wel commentaar op anderen leveren (wat natuurlijk mag en ik waardeer als het nodig is),
Maar niemand die kan zeggen: neem eens een kijkje bij die daar,..
Zodat ik die kan bellen om vragen en om op wachtlijst te komen etc.
Het lijkt nu net alsof het groot geheim is en dat jullie willen dat ik een ziek vogeltje ga kopen,
Of dat betrouwbare fokkers echt niet bestaan.

Kijk, dat vind ik dus vreemder,.. Sorry.  :hot:

Mijn reactie doelde niet hier op.
Mijn reactie was wat jij vertelde over die mevrouw.
Als die mevrouw haar kleintjes met 4 weken uit het blok haalt en ze met 4 weken ook wegdoet, geeft mij dat te denmken.
Dan heeft zij het niet druk met papvoeidngen, want dat laat ze aan de nieuwe eigenaren over. In het telefoontje werd nog gezegd 3 papvoedingen en blijkbaar niets over het warmhouden van een 4 weken oud kuikentje. Dat geeft mij geen lekker gevoel. Bovendien hou ik er niet van dat zulke kleine kuikentjes aan onervaren mensen worden meegegeven.
Als je dan ook nog zulke prijzen vraagt voor 4 weken oude kuikens...
Dat is de kern van mijn reactie.

Dat het moeilijk is een kweker te vinden, ben ik helemaal met je eens. Maar daar ging bovenstaande niet om he, dit topic draaide om Pyrrhura's world toch.
Mijn Ziggy komt uit eigen kweek, het laatste nestje bleek later.
Toen merkte ik hoe weinig betrouwbare kwekers er zijn voor normale prijzen. De moeder van Ziggy komt bij dezelfde vandaan als waar Loes haar pyrrhura vandaan komt (de 3e naam dus al als ik het zo snel lees en was Michiel van Dierplus ook al niet ergens genoemd?), de vader van Ziggy was een echte kweekvogel die ik heb overgenomen.

Dus voel je niet persoonlijk aangevallen als ik reageer op je verhaal over Pyrrhura's world waar het in dit topic over gaat..
En ik blijf erbij, van dat verhaal wat jij vertelt gaan mijn wenkbrauwen fronsen. Lees de kern maar eens en niet dat over de cavia's maar echt over de kuikens de leeftijd van 4 weken, dat die mevr zelfs nauwelijks papt, de ontbrekende voorlichting enz enz.

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #58 Gepost op: december 15, 2012, 11:35:43 am »
Ik vind 40 koppels geen hobby meer. Dat is gewoon een fulltime-baan.
In mijn ogen is een hobbykweker iemand die voor de lol 1 of 2 koppeltjes houdt en maar enkele nestjes per jaar heeft.

Pap-gevoede Pyrrhura's worden niet per definitie tammer dan natuurbroed. Zeker met je zwangerschap zou ik het niet aandurven. Je moet dan nog echt een hele tijd pap voeden en als je zwangerschap wat zwaarder wordt is dat misschien niet goed meer te handelen. Ik heb tijdens de laatste weken van mijn zwangerschap echt moeite gehad om voor Marcus te zorgen. En die hoefde helemaal niet zoveel als een pap-jong.

Mag je bij die mevrouw langsgaan? Dan zou ik dat doen. Dan kun je gewoon zien hoe de vogels zitten en kan ze uitleg geven over hoe ze ze verzorgt enzo. Persoonlijk zou ik nooit voor een pap-jong kiezen. Maar als je dat wel ziet zitten, en je er een goed gevoel bij hebt, ga dan eerst eens bij die vrouw kijken.

Bij 4-animals ben ik ook heel goed geholpen in de winkel. Ze werd alleen wat kortaf toen ik zei dat ik het thuis nog moest overleggen en dus niet gelijk het vogeltje mee naar huis nam (ik was bovendien op de fiets, hoe neem je dan een kooi en vogel mee naar huis?) Ik las later op internet allerlei nare verhalen over 4-animals en toen ik aan een kennis vroeg die daar vlakbij woont of hij ze kent werd me duidelijk dat het hele nare mensen zijn. Die kennis zei bang van ze te zijn. Ze schijnen regelmatig hun valse honden op mensen af te sturen. Was hem ook al eens gebeurd. Dus de eerste indruk bij fokkers hoeft niet altijd de juiste intentie weer te geven.

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: december 15, 2012, 12:14:56 pm »
Mijn reactie doelde niet hier op.
Mijn reactie was wat jij vertelde over die mevrouw.
Als die mevrouw haar kleintjes met 4 weken uit het blok haalt en ze met 4 weken ook wegdoet, geeft mij dat te denmken.
Dan heeft zij het niet druk met papvoeidngen, want dat laat ze aan de nieuwe eigenaren over.

Dat het moeilijk is een kweker te vinden, ben ik helemaal met je eens. Maar daar ging bovenstaande niet om he, dit topic draaide om Pyrrhura's world toch.
Mijn Ziggy komt uit eigen kweek, het laatste nestje bleek later.
Toen merkte ik hoe weinig betrouwbare kwekers er zijn voor normale prijzen. De moeder van Ziggy komt bij dezelfde vandaan als waar Loes haar pyrrhura vandaan komt (de 3e naam dus al als ik het zo snel lees en was Michiel van Dierplus ook al niet ergens genoemd?), de vader van Ziggy was een echte kweekvogel die ik heb overgenomen.

Dus voel je niet persoonlijk aangevallen als ik reageer op je verhaal over Pyrrhura's world waar het in dit topic over gaat..
En ik blijf erbij, van dat verhaal wat jij vertelt gaan mijn wenkbrauwen fronsen. Lees de kern maar eens en niet dat over de cavia's maar echt over de kuikens de leeftijd van 4 weken, dat die mevr zelfs nauwelijks papt, de ontbrekende voorlichting enz enz.

Ik snap jullie punt wel en wat er niet aan klopt, en ik voel me niet daardoor aangevallen.

Het is gewoon frustrerend voor iemand die er weinig verstand van heeft,
Niet eens antwoord krijgt op haar vragen.
Je kunt wel zeggen "we reageren hier toch op?',
Ja dat klopt wel, maar ik heb ook een paar topics geplaats over
Goeie kwekers,.. En NIEMAND reageert,.. Het stikt hier alleen maar van berichten
"ga niet naar die of die",.. Das prima, ik ben dankbaar ervoor, maar nu weet ik het wel.

Probeer eens in mijn schoenen te staan.
Ga eens doen alsof je er niks van snapt en google eens iets als
"goeie pyrrhura kweker gezocht"
Er staan veel antwoorden van hier op, maar kijk zelf maar of je echt een "antwoord" krijgt.

Nee dus.

Ik word niet aangevallen op feit dat ik deze vrouw vertrouw, dat snap ik wel.
Maar ik krijg wel verwijten naar mijn hoofd als:
"je bent haastig en neemt genoegen met minder"
Nou dat is dus de grootste onzin, anders zoek ik me niet rot en vraag ik ook geen hulp op forum!
Ik ben niet een dierenwinkel ingestapt,.. Dat is toch een positief iets?

Enigste antwoord die ik hier heb gekregen is:
Betty is wel goed,..
(ja euh.. Ik geloof je wel maar ik heb voor de rest geen website ofzo gekregen?)
En Dierplus heb ik contact mee gehad.
(onduidelijke informatie en gepraat in fokkertaal tegen
Mij, terwijl ik al duidelijk had gemaakt dat ik er weinig van snapt.
Zijn website zegt weinig, en hij probeert mij jongen van JULI te verkopen, terwijl ik duidelijk was met "jongste leeftijd",.
Bij hem heb ik dus een raar gevoel sorry).

En dat is ALLES wat ik heb ontvangen..
Dat kan toch niet???
« Laatst bewerkt op: december 15, 2012, 12:26:20 pm door mermaiddream88 »