Auteur Topic: Pyrrhura's World ?  (gelezen 24103 keer)

mermaiddream88

• Gast
Re: Pyrrhura's World ?
« Reactie #60 Gepost op: december 15, 2012, 12:20:17 pm »
Dan kan je toch net zo goed een vogleltje van de kweker die ik heb aanbevolen nemen????? Die heeft ook al eitjes. De ouders zijn getest en ze worden geluikkig niet gepapt (is helemaal niet nodig en alleen maar slecht voor hun latere geestelijke gezondheid!!)>  ???

Sorry Denise, maar in mijn ogen deugt er helemaal niets bij deze vrouw!!  :(

Ja maar loes, lieve schat,
je hebt alleen gezegd:
Mijn fokker heeft geen jongen,.
Meer niet, dus ik naam aan dat hij komende maanden niks meer had.

Als hij eitjes heeft en je zegt dat hij goed is,
Zou ik website,tel nr,zijn naam etc. Graag willen hebben! :)

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: december 15, 2012, 12:22:56 pm »
Er is al een paar keer een naam genoemd op je vraag om een goede fokker/kweker te noemen: Betty. Alleen wilde je daar niet op wachten (als ik alles goed heb gelezen :CENS)

Betty is een naam zonder verdere informatie, dat is dus niet "een paar keer",..
Ja ik zei toen dat ik liever gelijk een jong wou, dat was ook toen ik nog dacht dat kwekers makkelijk te vinden waren.

Nu zou ik wel graag namen en websites willen hebben van goeie kwekers aub.
Dus alleen aan namen van forumleden, heb ik niks.

In mijn ogen heeft een goeie fokker een website met goeie informatie, of niet soms?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #62 Gepost op: december 15, 2012, 12:23:51 pm »
Ja maar loes, lieve schat,
je hebt alleen gezegd:
Mijn fokker heeft geen jongen,.
Meer niet, dus ik naam aan dat hij komende maanden niks meer had.

Als hij eitjes heeft en je zegt dat hij goed is,
Zou ik website,tel nr,zijn naam etc. Graag willen hebben! :)

Ahum warhoofdje!!! Ik heb je dat al gegeven per pm en ook gezegd dat hij eitjes heeft die rond de jaarwisseling uitkomen ;)  ;)

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: december 15, 2012, 12:31:03 pm »
Ahum warhoofdje!!! Ik heb je dat al gegeven per pm en ook gezegd dat hij eitjes heeft die rond de jaarwisseling uitkomen ;)  ;)

Serieus? Huh? Hoe kan dat nou weer?

Nou ja, ik ben zwanger en erg vergeetachtig..  :)
Ff terugzoeken dan maar,.. Of kun je me nogmaals sturen? :-p

Maar snap me dan wel dat ik graag meer namen wil hebben,
Zodat ik rond kan kijken?
Zal wel aan mij liggen hoor, maar ik ben gewoon gewend dat als je een fokker zoekt,
Je een website vind met alle nodige informatie etc.
Dat was bij cavia's iniedergeval, en zo ben ik dus gewend eraan.
Moeilijk voor mij iemand te vertrouwen, als ik alleen een naam en tel nr krijg.  :-[

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #64 Gepost op: december 15, 2012, 12:36:37 pm »
Maar alleen die enorm grote fokkers hebben websites, de rest heeft het van mond op mond reclame of forums.
Kijk naar stefan daar had ik al contact mee toen er alleen maar eitjes waren.
Er zijn genoeg namen genoemd hier, zoek contact met die mensen als je echt intresse hebt in een gezond jong, daar heb je geen website voor nodig volgens mij.....

En volgens mij is geduld hier het toverwoord.....

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #65 Gepost op: december 15, 2012, 12:42:32 pm »
Ik ken die mevr idd niet, dus daar kon ik geen reactie op geven. Ik kan wel een inhoudelijke reactie op jou verhaal geven. Dat heb ik ook gedaan, om jou te helpen.
Ik (en anderen) steek voor jou moeite in iets wat voor mij persoonlijk niets oplevert, maar dat doe ik graag. Dan vind ik de opmerking: probeer eens in mijn schoenen te staan een beetje van, ja...zucht dat doe ik toch, ik probeer jou toch te helpen. Misschien was die opmerking voor andeen bedoeld en niet voor mij, zou kunnen, maar dan nog doen we allemaal onze best. We weten ook niet precies wat jou basiskennis is, vergeet dat ook niet.

Ik zal je een paar tips geven die in mijn ogen goede tips zijn.
Misschien vind jij van niet of weet jij het al lang, maar ik denk dat je er misschien wat aan hebt.

- Een betrouwbare (hobby)kweker heeft lang niet altijd een website. Waarom? Voor die 2 nestjes per jaar die een hobbykweker soms heeft? Ik verkoop af en toe handtamme agaatjes, maar ik heb geen site. Als men mij volgt op een forum kan je daar al veel informatie vandaan halen.
- als jij perse een kweker met een website wil, wordt de spoeling nog dunner en denk ik dat je het niet gaat vinden bij hobbykwekers
- Er zijn idd weinig betrouwbare kwekers.
- Als jij vraagt of iemand een betrouwbare kweker kent en iemand weet dat niet zal diegene eerder niet reageren dan reageren met alleen "nee".
- vraag nooit naar de jongste vogel die iemand heeft zitten, want die kan idd best al ruim een half jaar tot een jaar zijn
- vraag expliciet naar wat je wil: een net zelfstandig kuiken of een kuiken van 12 weken oid.
- als hobbykwekers met af en toe een kuiken op dit moment geen kuikens heeft informeer dan wanneer hij ze verwacht, maar accepteer ook dat bij veel hobbykwekers het een verrassing zal zijn wanneer er een nestje komt en dat nestjes niet gepland kunnen worden.
- als een kweker een eitje heeft wees dan voorbereid dat het eitje niet kan uitkomen zodat je niet al te erg teleurgesteld raakt
- kwekers met hoge prijzen die hun kuikens heel jong wegdoen laten hun koppels vaak veel nestjes krijgen om maar zoveel mogelijk geld binnen te halen. Op die manier kunnen ze het zich ook veroorloven in geval van onvoorzien een nieuw kuiken te geven.
- bij mensen met heel veel koppels kan je je afvragen of ze nog hobbykweker zijn
- bij soorten die erg gewild zijn en waar nog niet zoveel betrouwbare kwekers voor zijn kan de wachtlijst soms erg lang zijn en het geduld behoorlijk op de proef gesteld worden
- ga voor jezelf na of je testen erg belangrijk vindt, zoja weet dan dat de zoektocht weliswaar veiliger maar ook moeizamer wordt
- als iemand in jou optiek kwekerstaal gebruikt zeg dan gerust dat je het niet begrijpt en of hij dat uit wil leggen
- maak een lisjtje met vragen en houdt dat bij de hand als je gaat bellen

inhoudelijk tips:
- een kuiken van 4 weken heeft zeker nog 4 papvoedingen nodig
- een kuiken van 4 weken heeft zeker nog een warmtebron nodig
- een kuiken van 4 weken kan nog niet in een kooitje
- een kuiken van 4 weken alleen opvoeden zonder soortgenootjes kan tot gedragsproblemen leiden

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #66 Gepost op: december 15, 2012, 12:46:49 pm »
ik zie nu dat ineke en lejah ook hebben gerageerd met dezelfdce strekking, wat een toeval!
onderstaand laat ik wel staan

ik vindt dus niet dat een hobbykweker met ieder jaar een of om het jaar een nestje een website zou moeten hebben.
weet je wat het is, mensen die pyrrhura's kweken zijn ze zo kwijt, hier is geen website voor nodig.
toen bleek dat ik 5 eieren had en dit meldde op dit en een ander forum had ik binnen die week alle eitjes gereserveerd. dus nog voordat ze uit waren gekomen.
zo'n grote vraag is er blijkbaar naar pyrrhura's

en net zoals jij kijkt naar betrouwbare kwekers kijk ik naar betrouwbare huisvestingsadressen.
als ik geen goed gevoel van de eventuele koper heb laat ik de koop gewoon niet doorgaan.
ik heb maar 2 jongen die zijn blijven leven en gelukkig 2 veelbelovende adresjes waar ze naar toe gaan.

ik vraag niet de hoofdprijs (betty ook niet) ruim onder de €160.-
mensen mogen testen als ze willen, deze kosten betalen ze zelf, maar als blijkt dat een vogel positief is dan zijn de kosten voor mij, maar ook de vogel blijft dan bij mij.

een forumn aam krijgern is toch al heel wat? neem contact op met die persoon en ga desnoods eens langs bij die mensen om daadwerkelijk te zien hoe zij met vogels omgaan.

ik blijf er bij pyrrhura world is een broodfokker.
wij zijn hier thuis met 1 koppel op jongen al een uurtje per dag kwijt aan het bijhouden van die gore kooi met etensresten en het bijvullen van de voerbakken omdat ze op dit moment (veeeeeeeel meer als de valken) erg selectief eten en de rest er naast flikkeren.
laat staan als je 40koppels hebt waarvan 10 koppels net zo zijn als de mijne, en je dan ook nog papvoeding aan wellicht 10 jongen moet geven, moet werken met een couveuse (heb ik ook trouwens, voor noodgevallen)
« Laatst bewerkt op: december 15, 2012, 12:49:54 pm door stefan77 »

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: december 15, 2012, 13:09:55 pm »
Doe het ff zo is makkelijker:

@ ineke:
Bericht was ook gericht aan anderen, sorry dat had ik niet duidelijk vermeld.
Ik denk dat ik een beetje verkeerd geschreven heb over haar, ze zei ook alleen:
- vogeltje moet gepapt worden (ze zei niet hoevaak)
- vogeltje mag op die leeftijd niet in een kooi, moet in een soort terrarium gehouden worden?

Ze had het niet over een warmtebron nee, maar ze zou meer info geven als ze me terugbelt.
Ik zeg niet dat ze goed is, ik vraag ja niet voor niets hier om jullie mening.
Ik snap er ja weinig van.
Ik ben ook niet koopplichtig nu hoor, ik sta alleen nog op wachtlijst.  ;)

@stefan:

Ik snap je wel hoor, maar ja, ik ben gewoon anders gewendt.
Ik vind dat het per persoon verschilt hoeveel nestjes ze per jaar moeten hebben.
En dan nog, ookal heb je maar 2 nestjes per jaar, ik vind het gewoon "netter" als je een website hebt die zegt:
- foto's van de dieren
- foto's van leefomgeving
- foto's / filmpjes van de omgang met ...
- informatie over fokker etc.

Zo kan ik als "beginneling" zelf oordelen of ik het goed eruit vind zien en wil kijken bij hun thuis,
En dat ik ze ga bellen voor meer info en vragen.
Vind ik dus meer professioneler en duidelijker.
Plus mensen zullen dan sneller zeggen:
Bij jou ziet het er goed uit, zal graag op wachtlijst willen staan.
Een fokker kan dan ook een duidelijker oordeel maken over de koper, lijkt me.

Iedereen kan namelijk pietje heten en aan telefoon mooie praatjes hebben.
Daar trapt een kenner niet in, maar een beginner wel.
(ik kom ook geheel anders over aan telefoon dan in het echt.)
Plus het is niet voor iedereen mogelijk om elke keer heel NL door te rijden om te "kijken" of die meneer/mevrouw aan tel echt goed bezig is. Ik zal dan dus eerst al een "eerste indruk" willen hebben.

Zal misschien aan mij liggen dan.  :-[

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #68 Gepost op: december 15, 2012, 13:31:07 pm »
Dat @Ineke bedoel je zeker @mij?

Je vindt een website proffessioneler?
Weet je dat is juist het verschil denk ik.
Als mensen (zoals ik) het voor hun hobby doen waarom zou je dan een website hebben? Omdat de koper dat beter vindt? Maar hobbykwekers hebben geen moeite om kopers te vinden die komen vaak vanzelf of met een oproepje.
Als je als hobby gaaitjes hebt, hoeft je hobby niet te zijn website opzetten, ik zou niet eens weten hoe dat moet.

Dus ja, ik denk dat de meesten hier het over andere uitgnagspunten hebben dan jij.
Wij hebben het aldoor over mensen die het vanuit hobby doen, maar niet altijd kuikens hebben en daardoor betrouwbaarder zijn.
Jij wil proffessioneel, dan kom je snel uit bij broodfokkers, die zijn proffessioneler in hun verkoop ja, maar ook risicovoller.

Aan proffessionele fokkers en broodfokkers kan ik je helaas niet helpen.
veel succes.

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
« Reactie #69 Gepost op: december 15, 2012, 13:34:18 pm »
4anim...
hele gelikte website

babyvo....
hele gelikte website

denni........
hele gelikte website

ze verdienen een dikke boterham en toch zijn het slechts handelaren die gestopt zouden moeten worden.

zo veel betekend het om een goede website te hebben.
mond op mond is in mijn ogen veel beter.

ipv langs te rijden kun je ook contact opnemen met mensen die bij bepaalde kwekers hebben gekocht en te luisteren naar hun ervaringen.

je hebt gevraagd naar onze mening over pyrrhura world en je hebt antwoord gehad, dat het niet zou kunnen bevallen, tja het zij zo, we zijn in ieder geval wel eerlijk en wijzen je op aandachtspunten die ons niet bevallen juist om te voorkomen dat je wellicht ergens mee in zee gaat wat fout kan aflopen.

weet je, vroeger kocht je gewoon een parkietje, of je won er een op de kermis net zoals een goudvis en deze werden dan gewoon 12 jaar oud.
sinds ik ongeveer 3 jaar geleden weer in het houden van een vogeltje ben gestapt is er een hele wereld voor me open gegaan die mij voorheen totaal niet bekend was.
en door schade en schande wordt je een hoop wijzer, dit geld voor veel mensen, en wellicht kunnen we jou dit onthouden, maar wellicht ook niet.

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #70 Gepost op: december 15, 2012, 13:49:50 pm »
Dat @Ineke bedoel je zeker @mij?

klopt ik bedoel het zelfde als jij en Stefan

Maar ik denk ook echt dat we op verschillende manieren kijken, Mermaid en de meeste anderen bedoel ik.
een deel van ons zijn denk ik op een andere manier kritisch.
ik krig de indruk dat wel verschillende eissen stellen
wij willen testen, wel tam, maar hoeft geen papkuiken,bij een hobby kweker met een of een paar koppels vandaan, en echt met liefde groot gebracht.
Mermaid wat jij precies weetik niet eerlijk gezegd, een pryrrhura ja, en liever vandaag dan morgen maar verder??

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: december 15, 2012, 14:04:40 pm »
Ja sorry Lejah haha, ik ben ook zo door de war, ik zou het ff veranderen.

Ik zie dit gewoon anders ja,.. Ik richt dit ff naar jou en stefan,
Omdat jullie allebei zown beetje hetzelfde zeggen,.. :

Website vind ik gewoon een "visitekaartje",..  Je hoeft er geen te koop pagina op te zetten,
Maar je zorgt wel voor een goeie reclame ALS je goed bent.
Mening verschilllen erover en dat is prima.

Kijk, mensen die naar dierenwinkels gaan en eerste beste MP advertentie aannemen,
zijn informatief niet goed bezig geweest.
Maar helaas hou je ze niet tegen..
Nou word Dennis,babyvogels & 4animals als voorbeeld genoemd van slechte met goeie website.
Maar als iemand als ik hun googled, kom ik veel slechte dingen tegen!
En als je een goeie geintresseerde bent, zoals ik, dan doe je dat ook!.

Maar google Pyrrhura's World eens..
Niks negatiefs! Terwijl er toch wel iemand moet zijn die nu een ziek vogeltje van haar had moeten hebben.
Die zou dat dan ook ergens op internet dat neer hebben gezet, lijkt mij.
Ik probeer haar niet goed te praten maar, snappen jullie me een beetje?

Ik kom dus hier om erook over te "vragen", omdat dat dus niet bekend is.

Valt niemand mijn moeite en goeie bedoelingen dan niet op?  
Ik probeer ook alleen maar mijn best te doen. :-[

Mijn bedoeling is:

- Een goeie kweker vinden die alle informatie geeft.
En dan wel AUB meer dan 2 namen.
- een gezond vogeltje natuurlijk!
- en eerst was het "zo snel mogelijk", maar dat was omdat ik dacht dat er genoeg keuze in fokkers waren,..
Dus die optie komt te vervallen...

Ik zoek gewoon wat meeste mensen zoeken. :)

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #72 Gepost op: december 15, 2012, 14:14:38 pm »
er zijn al 4 namen genoemd  :hot:
Betty
Stefan
michael dierplus
de kweker van loes

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
« Reactie #73 Gepost op: december 15, 2012, 14:19:13 pm »
ik vaL af ineke, ik heb er 2 en beide gereserveerd.
en of er volgend jaar een nestje in zal zitten? ik denk het niet, dan is het de beurt weer aan de valken en in 2014 weer aan de pyrrhura's

pascal(lo), de sponsor van de site had toch ook pyrrhura's of ben ik nu abuis ??

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #74 Gepost op: december 15, 2012, 14:25:10 pm »
Had, volgens mij heeft hij ze niet meer?