Gefeliciteerd met je valkje.
Ik hoop dat het valkje gaat worden waar jij op hoopt.
Ik vind je reacties naar Ineke en al helemaal naar Bobbie niet echt netjes.
Beide proberen jou te helpen.
Bobbie geeft jou een waardevolle link en kon niet weten dat jij die link nog niet kende.
Ineke stelt jou een vraag, waarcshijnlijk om daarop in te haken met meer info en daar geef je geen antwoord op.
Bij beide zeg je dan dat ze niet behulpzaam zijn.
Het probleem is volgens mij vooral dat je alleen maar 1 bepaald antwoord wil lezen. Maar anderen kunnen dat niet ruiken en het er zelfs wel niet mee eens zijn en dat mag zonder dat ze zo worden afgesnibd.
Ook ik heb de vraag: wat vind de kweker?
Ik vraag dat niet omdat ik er geen verstand van heb, ook niet omdat ik niet behulpzaam wil zijn, maar om het volgende: De kweker kent jou valkje en heeft het op 4 voedingen staan. wat is zijn/haar overweging om dat zo te doen? Heeft dit valkje zware ouders waardoor gewichtstabellen niet zoveel zeggen? Heeft dit valkje nog een baby-vertering waardoor het 3 voedingen nog niet aan kan?
Daarnaast de vragen: hoe lang is het kropje leeg eer je de volgende voeding geeft? Is dat lang, dan krijg je een ander advies dan wanneer dat kort is.
Qua gewicht:
Ik vind het gewicht zolang het niet te weinig is en het kuiken aankomt niet ter zake doend. Je hebt nu eenmaal lichtere en zwaardere babies/kuikens. een zwaar kuiken is gewoon zwaarder en hoeft niet perse voor op ontwikkeling te liggen.
Waarom vind jij 4 voedingen overdreven dan?
Mbt appelazijn:
Ik ben het vreselijk met jou en sandra oneens om appelazijn door de papvoeding te geven!
Appelazijn bevat ook onderdelen die niet zo geschikt zijn voor valkjes en gaaitjes, vooral die van de AH is erg, maar volgens mij staan die ingredienten niet eens op de verpakking.
Papvoedingen zijn volledige voeders daar hoeft niets doorheen
Als appelazijn moet helpen kropverzuring te voorkomen dan is er toch iets mis, je kan ook kropverzuring voorkomen zonder appelazijn door gewoon je aan de regels voor juiste papvoeding te houden.
Appelazijn kan ook een aanslag op de kalkhuishouding veroorzaken (kalkgebrek), dus juist bij babies vind ik dat heel onverstandig.
Mbt gezasept:
Zoals ik al zei is een papvoeding een compleet voeder. Ik zou zelf nooit bij een baby al gaan rommelen met supplementen ed.
Kijk daar heb ik wel wat aan dus.

Gezasept & appelazijn heb ik ook als tip gelezen op valkparkiet.com , voor extra vitaminen.
Ik doe ook maar wat geadviseerd word,. Zijn er meer mensen die daar zo over denken?
Dan stop ik ermee.
4 voedingen lijkt me overdreven omdat hij qua gewicht op baby van 5 a 6 weken zit.
(4 weken oud en 85 gram, 10 gram aangekomen in 1 dag).
Ik weet namelijk ook niet wat groei van vogel deed voor die 4 weken!
Ouders leken mij op normaal gewicht te zitten en ik neem aan als er dingen waren wat ik moest weten, dat hij me dat wel zegt.
Daarom is mijn vraag ook: wat zouden jullie doen?
Ik heb nu dus besloten: ik kijk het nog een weekje tegenaan.
Belangrijkste is dat hij het gaat overleven. Hij is zeker een moeiijker eter qua aannemen.
Dat maakt het dus moeilijker te zien hoeveel hij binnen krijgt en om het goed te doen.
De kweker zegt ook: je vind je eigen draai wel en komt er gauw achter wat beter is.
Hij zegt ook wel dingen waarvan ik zeker weet dat helft niet mee eens is, en andersom dus ook!
Zelfde geld dus over appelazijn & gezasept,.. Mening verschillen per kweker.
( ik heb ook paar keer gelezen: hou je aan schema qua gewicht, niet leeftijd).
This wel verwarrend voor me als je 10 verschillende dingen hoort hoor.
Ik hou het iniedergeval bij 4 voedingen, nu 5 dus want ik kom op mijn eerste probleem:
17:00 had hij voeding gehad, 80 ml en krop leek me vol zat,maar hij bleef krijsen van honger,... Binnen 1 uur was krop weer leeg!

Ik ga hem zo dus weer voeden,..