Die klodders opgedroogde pap moeten echt weg hoor. Dat zijn hele zware klonters aan dat koppie! En die gaan helaas echt niet vanzelf weg.
Daar is ie echt nog te jong voor om dat mee te zeulen en ook nog een normale houding te ontwikkelen.
Tissues en keukenpapier is geen doen, dat verpulvert, scheurt weg etc, daar kan je geen klonters mee schoonmaken.
Weken in lauw water en dan met een doekje of een kindertandeborstel, maar bij die kindertandeborstel wel je vinger erachter, die mag echt niet op de huid komen! Denk erom dat je ook niet op de krop duwt.
Het wordt een heel werkje, en misschien lukt het niet in 1 x, maar het moet wel gedaan worden.
Fleece is niet zo handig. Daar kunnen ze ook in blijven haken. Maar wat dacht je van de ontlasting? In zaagsel klontert dat samen maar fleece blijft lang vochtig, bacterien ontwikkelen en er komen harde stukjes in de deken ed. Dat moet je eigenlijk elke dag wassen.
Ik stel zelf zaagsel voor, zonder beukensnippers, het is nog maar een baby.
Zodra die volleding in de veren zit en kan vliegen dan overstappen naar beukensnippers.
Weet je al welk vast voedsel je gaat geven?
Ga je voor pellets of voor zaadmengsels?
Het is erger dan je denken kan, ik ben echt zo BOOS!

ik heb geprobeerd dus met lauw water het eraf te krijgen, zat er maar een klein beetje aan te friemelen,
blijkbaar deed ik hem toch een beetje zeer en toen maakte hij een schijnbeweging. KNAP,. Eraf!
Maar nu is dat plekje beetje aan het bloeden, zo sneu! Ook aan andere kant lichtjes,..
Die arme schat heeft mijn hart gestolen en het doet me erg veel pijn hem zo onverzorgd en onder de papbrokken zien zitten.
(en dan nog mij roepen en lekker beschermd tegen mij aankruipen.)
En dan is die bij de snavel niet eens ergste! Boven zn krop zit dus een enorme verenpap plaksel!
Daar kom ik dus slecht bij vanwege zn krop ja.
Ik heb echt geen flauw idee hoe ik dat voor mekaar moet krijgen!

Ik probeer van alles, zou morgen met tandenborstel proberen,
Maar dat is wel erg moeilijk omdat ik niet overal goed bij kan komen dus.
Ik hoop ook gauw oplossing te vinden,.. Ik ga inedergeval alles proberen!
Ik weet dat kans is op blijven haken in fleece, daarom ligt hij ook op een tuttel om die kans te verminderen.
Maar kans is wel kleiner dan bij een handdoek, en ik zou toch echt een doek moeten gebruiken bij een kruik.
Ik controleer voor elke voeding zn doeken en maak alles schoon, dus ik hou dat zeker goed bij.

En ja elke dag krijgt hij een schone doek.
Zaagsel heb ik in huis, dus kan ik zo erin plaatsen, geen probleem.
Ik had gemengd voer gehaald ja, maar een klein beetje en nog helemaal niet nodig,
Ik kon pellets namelijk niet vinden,..

Maar ja ik had het ook klaar liggen voor eigenlijk die andere parkiet die ik zou krijgen,..
Ach kan altijd nog weggooien, kostte ja niks, mocht het niet zolang goed blijven.