Auteur Topic: Rikkie mijn Pyrrhura!!  (gelezen 34885 keer)

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
Re: Rikkie mijn Pyrrhura!!
« Reactie #90 Gepost op: maart 03, 2013, 13:04:57 pm »
Hij had Vaaltje denk ik  pijnvrij vast in haar dikke veren. Maar het feit dat hij vast hield en het geen druk geschreeuw en evt gehap naar elkaar was deed het meest schrikken.
De kleintjes zitten nu op het eiland ( met zijn 3 en , knabbel zit op een ei) Rikkie zit even boven op zijn kooi. Vanavond of morgen weer opnieuw.

vaaltje keek wel wat benauwd maar zat idd muis stil...

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #91 Gepost op: maart 03, 2013, 18:12:00 pm »
ok,hij had veren vast, maakte geen aanstalte om ze er uit te rukken, anders had vaaltje wel geregeerd met "hey laat me veren los joh", vaaltje bleef stil zitten en gaf geen aanstalten weg te vluchten of terug te bijten.
als ik het zo hoor lijkt het wel of er helemaal niets aan de hand is geweest Ineke.
ik zou ze gewoon weer snel allemaal bij elkaar zetten en het voorval negeren.

hier jagen de grasjes vaak op de staarten van de valken, en dan vooral de staart van Smokey (pop) want die is gigagroot en Smokey gaat dan altijd "krijsen" alsof ze vermoord wordt, en een lol dat de grasjes dan hebben joh.

en als de grasjes in de kooi zitten trekken ze ook altijd aan elkaars staart. stelletje etterbakkies zijn het, ze willen ook altijd op dezelfde schommel zitten in de kooi ....   ???

en als de valken op de grasjes kooi zitten (grasjes zijn altijd los als de valken los zijn) dan schiet een grasje (vooral Harry de groene) snel haar kooi in om via de binnenkant in een stel valkentenen te bijten.

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #92 Gepost op: maart 03, 2013, 19:27:10 pm »
Vanmiddag heeft al weer even op het eiland gezeten en Vaaltje en sunny aan het raam. Ik denk dat het eventuele probleem in het hoogste punt op het eiland zal liggen.....

Offline Carola62

• Pas uitgevlogen
  • Zelda
« Reactie #93 Gepost op: maart 03, 2013, 19:37:56 pm »
Tja, je zou 2 hoogste punten kunnen maken...
Ik denk dat ze zelf het wel uitzoeken hoe om te gaan met elkaar, net als wat Stefan zegt. :hart:

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #94 Gepost op: maart 03, 2013, 21:12:33 pm »
Er zijn idd meerdere hoogste punten maar ze hebben zo hun lievelingplekje.
Ik ga, met de nodige voorzichtigheid door hoor ;)
Vanmiddag heeft hij een tijdje op het eiland gezeten en Vaaltje en Sunny aan het raam, en dat ging weer goed.

Het is trouwens een vreetzak!!
Hij heeft zijn pellets gegeten, daarna appel, kiwi , mais, tauge,rijst en een halve druif, en een paar zaadjes.
Ohh en vanmiddag tijdens het oefenen wat zonnepitjes.
Resultaat......hij weegt 70,5 gram!!! :thumsup:

Ohh en vanavond heeft hij een half uur op mijn arm tv gekeken! Heeft hij nog niet eerder gedaan!
Zo gezellig  :hart:

Offline Carola62

• Pas uitgevlogen
  • Zelda
« Reactie #95 Gepost op: maart 03, 2013, 21:16:33 pm »
Oh, wat lief ben echt heel blij voor je dat je zon lief maatje hebt. Geniet er maar lekker van

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #96 Gepost op: maart 04, 2013, 20:53:36 pm »
Sinds gisterenavond kan hij heerlijk bij mij zitten poetsen!!

Offline kevinkooter

• Net geringd
  • Luna
« Reactie #97 Gepost op: maart 04, 2013, 21:02:47 pm »
ahhh wat een schatje.
echt een plaatje om te zien  :-[

Offline Carola62

• Pas uitgevlogen
  • Zelda
« Reactie #98 Gepost op: maart 04, 2013, 21:05:08 pm »
Wat is hij toch lief :hart:

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #99 Gepost op: maart 05, 2013, 13:42:32 pm »
Het is echt een moppie! Zit nu weer een halve druif  te eten uit zijn pootje <3
Vanmorgen weer heel lief rondjes gedraaid, en daarna ringetjes aangepakt die hij in een volgend stadium in een bakje moet doen ipv er  naast ;)
Ik heb lang op Rikkie gewacht, met heel veel kwekers contact gehad die allemaal wel wat hadden en echt gedacht nooit het vogeltje te vinden wat ik zocht!
Maar Rikkie is een toppertje en begint steeds meer vertrouwen in mij te krijgen. Opstappen doet hij vanaf dag 1 als de beste. Bijten doet hij na de eerste spannende dagen niet meer en nou ja hij is een skatje ;)

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
« Reactie #100 Gepost op: maart 05, 2013, 14:01:51 pm »
dat opstappen vindt ikzelf zo belanrgijk dat ze dit echt meostendoen bij mij hoor.
t is gewoon verrekte handig!

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #101 Gepost op: maart 05, 2013, 14:09:53 pm »
Klopt, kleintjes hier stappen ook altijd op. Hij heeft vandaag mazzel, heeft net fruit groente en zaadjes gekregen omdat ik zoweg ben.
Hij is hartstikke goed op gewicht! De eerste week zat hij rond deze tijd op 61-62 gr, nu zit hij op 68-69 gr en dat met alleen pellets ( tot net zo)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #102 Gepost op: maart 05, 2013, 19:54:09 pm »
Vreetzakken zijn het he? Ik was ook zo verbaasd hoeveel Koosje wel niet at!!  :)

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
« Reactie #103 Gepost op: maart 05, 2013, 23:58:37 pm »
hier scheelt het heel wat voer nu die 2 ukkies weg zijn.
ook ligt er veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder op de grond!! :thumsup:

en ze hebben altijd een reserve voorraad op de bodem van de kooi liggen in de vorm van een stukje groenten of fruit, daar komen ze dan ineens een paar uur later mee op de proppen.

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #104 Gepost op: maart 06, 2013, 13:28:15 pm »
Vanmorgen weer een uur samen met de kleintjes losgeweest! En dat ging goed. Vaaltje en  Sunny waren heerlijk aan het raam aan het spelen in de zon, Rikkie op verkenning op het eiland en Balou vlak bij Knabbel in de buurt die ligt te broeden ;)

« Laatst bewerkt op: maart 06, 2013, 13:47:53 pm door Ineke »