Zo even een kleine update van onze dame.
Ze komt steeds meer uit eigen vrije wil bij ons op de schouder en wil dan graag knuffelen of aandacht. Elke dag wel een paar keer.
Vanmorgen zat zij bij mijn man op de schouder, en toen zag ze het ontbijtbordje op tafel staan. Bijzonder interessant dacht ze, en liet zich van de schouder via de arm
op de tafel glijden en liep mooi naar het bord en sprong er midden in.
Gelukkig lagen er alleen maar kruimels in.
Ook koffiekopjes zijn bijzonder interessant.
Zelda is ook zeer gespitst op de warmwater kraan. zodra zij die hoort en ze vliegt los, dan vliegt ze naar de keuken, landt op het aanrecht en kijkt in de wasbak of haar bakje er al staat. Ze houdt heel erg van badderen.
We genieten van alle kapriolen die ze uithaalt.
Ook nog een goede zet van Zelda: Ze heeft een trappetje die van de zijkant van de kooi naar de bodem van de kooi gaat.
Gisteren lag het trappetje 2x op de bodem, dus ik het trappetje weer op de plek gehangen.
Later zat ik haar te observeren, en zal dat madam zelf met haar snavel het trappetje op de grond gooit, en kijkt dan heel zielig. In de hoop dat iemand het weer ophangt. Zo krijg je natuurlijk ook aandacht en misschien zie je dan als vogel ook nog kans om uit de kooi te onsnappen. Een eerste klas appekop dus.