Gisteravond heb ik Pugsley een zonnebloempit aangeboden om op te stappen en jawel de eerste keer deed hij dit maar al te graag. Hij had heel de dag eigenlijk in zijn voerbakje zitten graaien en alleen zonnebloempitjes gegeten. Hhij is er dus gek op, maar eet helaas weinig anders. Zie mijn andere onderwerp voor mijn vraag hierover.
Nu ik hem geen zonnebloempitten meer aanbied in zijn voer stapt hij 9 van de 10 keer op, tenzijn iets ziet waar hij ECHT naartoe moet, dan bijt hij of in mijn vinger of hij vliegt weg. Dat wegvliegen is een lastige voor mij, want dan moet ik maar horen waar hij vervolgens rondscharreld. In een straal van een meter of 2, 3 zie ik hem snel, maar zoor mijn visuele beperking duurt dit soms langer. Misschien dat ik ga kijken of ik hem voor zijn eigen veiligheid niet laat wieken.
Verder is Pugsley niet bang voor de stofzuiger

Hij vind het de grootste sport om dan al zijn aangeleerde geluiden te laten horen. (jammer, want door de herrie van de stofzuiger hoor ik niet precies alles) Dacht ik ineens wie laat er nou een wind, ik ben toch alleen met Pugsley in de kamer. Ja hoor, hij laat dus grote winden... Ik ben er benieuwd naar wat hij verder nog aan geluiden worden geleerd heeft. Hoooooi kan hij ook al. En hij probeert 'Pugsley' te zeggen, vraag me af of hem dit gaat lukken. Deze naam had hij al, maar breek er soms zelf mijn tong wel eens over en eigenlijk zeg ik vanaf gisteren al 'Puk' :-p