Tja ach een hond heeft gewoon een duidelijk en concequent geluid nodig als hij of zij iets niet mag. Trouwens ook als ze iets goed doen heeft de hemel inprijzen ook veel effect. Het 'niezen' van cesar had wel effect, maar was voor mij geen effectief middel, omdat ik na moet denken over dit geluid. Het blijft dus gewoon bij 'uhuh'. En bij Pugs werkt het ook prima

Eerdaagss als hij meer gaat praten roept Pugs als hij vindt dat hij iets knaps gedaan heeft 'knappe hond!'. Gezien Pugsly's gevoel voor humor, ben ik dan wel benieuwd of ik dat trots ben op zijn prestatie
Ondeugend zijn is wel een van zijn grootste hobby's en tot nu toe laat hij luidruchtig weten als hij wat kapot aan het maken is, wat niet de bedoeling is. Als hij een mooi gebitje had gehad liet hij op zo'n moment ook een voldane grijns zien. Natuurlijk stap je op zo'n moment pas op voor iets lekkers en ga je pas de kooi in voor iets lekkers. De wereld op zijn kop in mijn ogen, maar nog geen andere optie om hem uit een situatie te halen als hij stout is dan hem te lokken met lekkers. Hij gebruikt zijn vleugels om me te slim af te zijn.
Het is er nog niet van gekomen een afspraak te maken om hem te laten wieken. Ergens vind ik het deels ook zielig. Maar zo af en toe gedraagt hij zich wel als een ongeleid projectieletje en ik vrees dat het voor zijn eigen veiligheid op korte termijn wel beter is. Of zijn er andere adviezen?