Afgelopen maandag de herhaling gegeven voor de gaapworm en ook al die dagen al aan de antibiotika....
Gisteren na het avondeten begon Noa vanuit het niets weer te hoesten en vreselijk benauwd te zijn, heb haar bij me genomen en na een 10 minuten kalmeerde ze weer. Mijn idee was dat ze iets "opgehoest" had en dat het weer beter ging.
Later op de avond begon ze weer en was nog benauwder, iedere ademhaling was kort, staart bewoog en het hele lijfje deed mee

En dan slaat de wanhoop toe, wat nu, het liefst naar Bastiaanse maar dat is 50 minuten rijden, met een vogel die daar stress van krijgt en al benauwd is, maar zo afwachten kon echt niet!
Gebeld naar de kliniek, natuurlijk gesloten maar wel doorverbonden naar de dienstdoende arts, hij wist niet veel van vogels, Bastiaanse is op vakantie maar zijn andere collega die de 2e vogelarts van de kliniek is (Esther Klaver) ging hij voor ons bellen.
Een paar minuten later belde zij terug en na mijn verhaal mochten we komen (het was inmiddels 22.45 uur).
In de auto een doek over de kooi om de stress wat te verminderen, pff wat zitten er een hoop hobbels in de weg waar ze steeds weer uit balans van raakte!
Om 23.50u daar aangekomen, Noa was nog steeds erg benauwd, longen geluisterd, gewogen, geobserveerd, ze moest een nachtje blijven in de zuurstofkooi en dan vandaag rontgenfoto's maken. Inmiddels de eerste dosis anti-schimmel medicijn toegediend via de snavel en een injectie in de borst (weet niet met wat, ben ik in de onrust vergeten te vragen).
Vanmorgen mocht ik bellen hoe het ging, maar de arts was me voor.
Op de foto waren de longen niet schoon en in de luchtzakken was geen lucht te zien, het was erger dan dat zij gedacht had. Ook is haar onderbuik erg "vol" vertelde ze, maar met wat wilde ze nog verder onderzoeken. Omdat Noa te dik is zou het vet kunnen zijn, maar ook vocht of andere massa. Omdat vogels geen middenrif hebben zou die volle buik de luchtzakken ook kunnen indrukken.....
Dit voelt zo niet goed

ze mag vandaag nog niet naar huis en het is afwachten wat er verder gevonden wordt, ze zei dan misschien morgen naar huis.... Ik wil ons Noa'tje nog niet verliezen!