Na ja, over nutribird zijn de meningen heel erg verschillend.
Ik zou het persoonlijk niet geven. Neem anders even contact op met een goede vogelarts en vraag naar zijn/haar mening, ook over de papvoeding.
Je zegt dat je je te streng aan de schema's houdt op internet, bij bijna alle schema's staat dat het richtlijnen zijn, maar dat het per vogel kan verschillen, dus dat is niet zo slim.
Ik heb een beetje het gevoel dat je adviezen zo van de tafel veegt en er verder weinig mee doet.
Mij geeft dat het gevoel dat je jezelf heel goed voelt en de info op internet de schuld geeft van alles.
Doe ermee wat je wilt, maar als je adviezen wilt blijven krijgen, vertel dan niet hoe goed je bent en dat je denkt dat het allemaal wel goed zit. Het zit niet allemaal goed en je doet toch echt iets verkeerd anders was je kleintje nu niet uitgedroogd.
Ik zeg niet dat wat ik zeg helemaal goed is, maar het is zeker iets waar je over na kunt denken.
Ik wil je echt op het hart drukken om even informatie in te winnen bij een vogelarts, over de telefoon of per mail... en vragen te stellen over hoe je het doet, hoe vaak, het gewicht, de soort pap enzovoort.
Ik hoop dat je ons wel op de hoogte houd van de gezondheid van het diertje
Ik heb iniedergeval nog nooit gehoord dat Nutribird niet goed is ofzo, dus geen idee.
Ik zeg niet dat je geen ongelijk kan hebben, ik heb er alleen niks over gehoord.
Als er mensen zijn die er slechte ervaring mee hebben en waarom, hoor ik het graag!
Ik weet wel dat ik alles heb gedaan om hem beter te voelen in alles wat in regeltjes stond, en pas toen ik ging ontwijken van die "richtlijnen", ging het beter met hem.
En dan praat je over "adviezen van tafel gooien", als je goed terugleest, was ik iedereen al die stap voor! Ik heb al vaker gezegd namelijk: Dat doe ik allemaal al en dat wist ik al.
Ik had dus niks aan die adviezen dan.
Dus ja, als je dat "advies van tafel afgooien" wil noemen,.. ok, prima.
Je hoort me niks over schuld geven, weet niet waar je dat eruit haalt, je hoort me alleen praten over dat elk vogel verschilt in groei.
En tja, het is nou eenmaal zo dat ik verschillende verhalen heb gehoord over vogels die zijn overleden doordat ze streng op die regels zaten,
die hadden ook een ander manier van aanpak nodig, en als ik dit ook bleef doen, ging hij me wel dood ja.
En dan is het zeker mijn schuld geweest omdat ik me streng aan die adviezen hield? ja die weg ga ik dus echt niet op.
Peppa was uitgedroogd (En ik zeg WAS), omdat ik juist precies deed wat hier geadviseerd werd, dus die richtlijnen exact volgen.
Dit heeft de eerste 2 dagen voor enorme klap en daling gezorgd bij hem met uitdroging als vervolg!
Nu ik daar beetje van afgegaan ben en op eigen gevoel ben gaan werken, gaat het erg goed met hem!
Ik weet niet wat je dan nu van mij wil horen, maar het lijkt nu in orde te zijn.
Als er word geadviseerd een VA te bellen, vertel mij dan wat ik moet zeggen, want er valt niks meer op aan te merken.
Peppa heeft gisteren een opleving gehad, zit nu zonder kruiken en doet het goed.
Is niet meer onder 70 gram gekomen, en woog vanochtend 76 gram ipv 68 gram wat eerste dagen was !
Ik heb ook gezorgd dat hij nu om 00:00 uur laatste pap kreeg, zodat er minder tijd zat in ochtendvoeding.
(Eerst kreeg hij namelijk laatste rond 22:00 uur)
Dit deed ook heel wat natuurlijk! Dus ik heb mij aan andere voedingstijden gehouden dan ik eerst deed, en hier bleek het probleem te zijn (zoals ik nu ervaar dan).
Hij heeft normale kleur weer terug, zit nu weer goed op gewicht, levendig en actief (maar dat was hij altijd al, behalve sóchtends) en voeding en krop gaat nu ook goed.
Dus... wat moet ik de VA vertellen dan? Behalve vragen over Nutribird.

Wil wel even zeggen dat ik iedereen z'n hulp en moeite wel dankbaar ben!