Nee Vivke , dat is niet meer uit te zoeken . Hier worden ze niet geringd en geregistreerd .

Ik heb hem toen meteen gekortwiekt en hij heeft de eerste paar dagen alleen maar geslapen en gegeten .
Het schuifje van de kooi heb ik gewoon open gelaten , daardoor is Juanita ook al een paar keer naar binnen geweest .
En jawel , er werd niet gevochten en het staartje ging omhoog dus het is een mannetje .

Voorheen zat Juanita nog knap hard te krijsen naar de vogels buiten maar nu hoor je haar niet meer .
Die zit de hele dag buiten op de kooi te poetsen en Paquito ( zo noem ik hem ) zit op zijn stok en zit ook te poetsen .

Ook is Juanita al een paar keer naar binnen geweest om van zijn bakje met zaad te snoepen . Zo doet ze dan meteen voor hoe hij naar buiten kan maar dat doet hij nog niet . Als Paquito eet dan steekt zij ook haar snavel door de tralies maar ze krijgt dan nog niets .
Met als resultaat dat toen hij naar boven klauterde in zijn kooi zij hem begon te pikken . ( boze afgewezen dame ? )

Maar voorlopig zit zij de hele dag op de kooi verliefd te zijn .
Hij is al een paar keer naar buiten gesprongen . Opstappen op de vinger is dus nog een crime . Wel verschrikkellijk hard bijten .
Met een stok gaat het een beetje beter . Duurde ook nog een paar min voor hij dat door had .
Toen ik hem boven op het rek bij Juanita neer zette was die in paniek . Dat was te snel .

Na dat avontuur is hij er ook niet meer uit geweest . Wel krijgt hij steeds meer interesse voor zijn omgeving .
Voorlopig laat ik het maar ffe zo .Ik heb er een goed gevoel bij .
Waneer hij er zelf uitkomt zien we dan wel weer .