Auteur Topic: Kweek in 2005  (gelezen 39430 keer)

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
Re: Kweek in 2005
« Reactie #135 Gepost op: juni 08, 2005, 12:49:09 pm »
ik geef ook aan dat ik niet klaag  :)

Ik heb overigens maar 30 ringen dus ik hoef er geen 50 te kweken  :)

cindylouise

• Gast
« Reactie #136 Gepost op: juni 12, 2005, 14:23:34 pm »
 :thumbsup: dat gaat goed bij jou george en mnet de kleine ook goed die je nu op handopfok heb?

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #137 Gepost op: juni 12, 2005, 21:31:14 pm »
die doet het prima.
Had  alweer 5 bourke jongen in kooi 7 maar helaas vond ik er vandaag 2 dood. Hopen dat de andere 3 het wel redden.

dylantjuh

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: juni 12, 2005, 21:32:08 pm »
wat leuk :) en wat zielig :'( nou ik wens je er nog veel plezier mee

cindylouise

• Gast
« Reactie #139 Gepost op: juni 15, 2005, 18:50:49 pm »
ja sorry dat ik zo laat reageer maar zoals je weet heb ik geen internet tot augustus en zit ik weer bij de buurman om ff up te daten
zielig man dat er 2 dood zijn als de rest dan maar goed gaat

oOneophenaOo

• Gast
« Reactie #140 Gepost op: juni 16, 2005, 00:26:57 am »
hoi ja ik begrijp het blijkbaar gaan er dit jaar veel neophenas dood :s

ik heb geluk en ongeluk ook :s
ik had 1 bevrucht ei en de pop heeft het jong dood gepikt tijdens het uitkomen van het ei
nu heeft ze 3 jongen die 3 dagen oud zijn dus hopen maar dat die het overleven het is mijn eeste nest jongen die ik heb de andere neophenas hebben nog geen jongen had :s
aleen mijn olijfgroene turquasinnes hebben 4 eieren maar blijkt dat ze alle 4 leeg zijn :s

een vriend van me heeft bij zijn neophenas 32 dode jongen in 1 dag en dat is dus een grote ramp

lutino elegant

• Gast
« Reactie #141 Gepost op: juni 22, 2005, 20:41:24 pm »
hoi george

las net dat het lekker gaat bij jouw
bij ringen probleem heb ik er nog 40 liggen van een lid van ons die verhuisd is naar spanje en daar kan je er altijd een paar van komen halen en ringen van mijzelf heb ik ook nog genoeg maar ga wel over 3 weken met vakantie

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #142 Gepost op: juni 28, 2005, 20:40:01 pm »
Effe een update:

Lang niets te vertellen gehad. Jongen waren uitgevlogen en het ging er een beetje mak aan toe.

Inmiddels heb ik weer dieverse jongen van enkele dagen in de blokken liggen.

Kooi 2: hadden in de eerste ronde 3 jongen, zijn toppertjes, kan ik nu al zien. Gaan hoge punten scoren. Hebben een prima formaat, nu al.
In de 2e ronde heb ik nu 2 jongen liggen.

Kooi 7: Eerder gemeld dat ze 5 jongen hadden.
Helaas zijn er 4 zeer snel gestorven. Het jong wat over is is een opaline. Daar de man split is en de pop opaline kan ik het geslacht nog niet bepalen. Daar het jong spreidpoten had heb ik de pootje bij elkaar gebonden met pleister in een natuurlijke stand en afstand van elkaar. Zo heb ik eerder problemen verholpen. Hopen dat dit nu ook weer lukt.

Kooi 8: Eerder heeft de pop de jongen links laten liggen ivm het leggen van eieren. Dit heeft me toen 1 opaline jong gekost. Ik had er ook een elegant onder gelegd en deze heb ik verder met handopfok groot gebracht. Dit jong vliegt nu heerlijk in de voliere rond.
De pop had 5 eieren gelegd. 1 daarvan was kapot gegaan. Van de overgebleven eieren waren er 3 bevrucht. Tot mijn grote verrassing trof ik vandaag 3 jongen aan. 1 heeft rode ogen. Opvallend is dat er gisteren nog niets was en dus alle jongen vandaag uitgekomen zijn.

Kooi 10: 1e ronde 1 opaline popje. VErschrikkelijk leuk beestje. Had de verwachting dat ik de jongen zou verkopen omdat ze half roodbuik zijn. Het is echter zo'n grappig beestje dat ze lekker mag blijven.
2e ronde 4 eieren. inmiddels 3 jongen. Laatste is vandaag geboren, de eerste 2 4 dagen geleden. Kijken wat hier uit komt.

In de voliere had ik een nest van  5 eleganten. Inmiddels zijn er 4 uitgevlogen. De laatste zal ook niet lang meer duren. De ouders hebben de klus perfect geklaard en ik hoop dan ook dat ze nog een ronde willen doen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #143 Gepost op: juni 30, 2005, 08:53:29 am »
Goed zeg, gaat best bij jou.. Wat maakt zo'n jong nou tot zo'n leuk beestje dat ie mag blijven??  ;)

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #144 Gepost op: juni 30, 2005, 09:24:42 am »
Het is vooralsnog het enige uitgevlogen turken jong, daarbij een oplaine popje en haar gedrag in de voliere is dusdanig grappig dat ze lekker mag blijven. Naast al dat groen is zo'n geel/groen vogeltje leuk voor de afwisseling.

senna

• Gast
« Reactie #145 Gepost op: juni 30, 2005, 09:34:18 am »
 :thumbsup:

Jammer dat het niet echt wil lukken. Maar dat kleintje is wel erg leuk.

gr corina

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #146 Gepost op: juni 30, 2005, 09:38:19 am »

Jammer dat het niet echt wil lukken.

Niet wil lukken?

Heb prachtige jongen gekweekt en heb nu nog 8 jongen in de blokken liggen.
Als het zo doorgaat heb ik mijn vogelbestand aan het eind van het jaar verdubbelt.
Denk dat ik ook redelijk door mijn ringen kom zo.

senna

• Gast
« Reactie #147 Gepost op: juni 30, 2005, 11:25:36 am »
Hahahahaha, ik had het niet over je hele kweek, want die is geweldig, maar over dit:

Het is vooralsnog het enige uitgevlogen turken jong, daarbij een oplaine popje en haar gedrag in de voliere is dusdanig grappig dat ze lekker mag blijven. Naast al dat groen is zo'n geel/groen vogeltje leuk voor de afwisseling.

Ik zou niet durven,  :)

gr corina

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #148 Gepost op: juli 01, 2005, 15:21:58 pm »
 :thumbsup:

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #149 Gepost op: juli 05, 2005, 20:47:56 pm »
Vandaag weer geringd. Alle jongen hebben nu een ring om. Ik heb nr 22 om kunnen schuiven.......bij de roodoog bourke waarvan ik de kleur dus nog niet weet.
De 2 eleganten groeien als kool, het bourke jong "dhr. Wijdbeens" is helemaal hard gegroeid. M'n vrouw wist niet was ze zag. Zoals ik het nu kan bezien komt het wel goed met de pootjes.
De 3 bourkjes zijn alle 3 geringd vandaag dus die gaan ook lekker.
De 2 turkjes doen het ook prima, ik denk weer een opaline pop en een wildkleur. Ze krijsen allebei verschrikkelijk als je controle uitvoerd dus het zullen we 2 poppen wezen. De opaline is te herkennen aan het vele witte dons, de ander heeft grijs dons.

In de grote voliere gaat het koppel wat net 5 jongen had alweer aan een 2e ronde starten, vandaag vond ik het eerste ei, en dat terwijl er nu zo'n 20 vogels bij ze zitten.