Gisteren dus met het hele gezin een dagje naar het N.O.P. geweest! Mijn echtgenoot niet zo gewillig als de jongens, maar die trok wel bij. Stiekem vond ie het toch wel heel leuk in dit park.. (ging ook nootjes voeren en werd helemaal vertederd door een kaketoe die met een heel lief stemmetje "Lekker?" zei en zo iedere keer weer een nieuw nootje van hem kreeg...
Wat me tegenviel was dat het zo vreselijk druk was... Ik verwachtte zo vroeg in het jaar helemaal niet zoveel mensen, maar het was heel erg druk!! Voor het NOP fijn natuurlijk, er moet gisteren veel geld binnengekomen zijn! Ook in de Tropenhal erg druk. We moesten lang wachten voor we een patatje te pakken hadden, maar toen we dat hadden was het ook errug lekker (heerljke knapperige patatjes!!). De speeltuin druk bezet.
Een blond meisje stond Ouwe Jan constant cedernootjes te voeren met een stokje. (toen ik na 20 minuten terugkwam stond ze er nog en was aan de laatste nootjes uit haar zakjes bezig!!).
De jongens vonden de parkietenvlucht het allerleukste. Jari was helemaal gek van het valkparkietje dat volgens hem Fred heette, dat hadden een paar meisjes verteld, die met hem zaten te kroelen. We kregen bijna ruzie omdat het valkje liever bij mij zat dan bij hem en dus steeds naar mij vloog en niet bij hem wou opstappen, als ie eenmaal bij me zat...
Hier Jari met Fred...
Bjorn had ook een vriend gevonden, waar hij gek van was...
Mijn vriend noemde hij die..
Hier het valkje bij Bjorn op de hand..
En hier spelend met mijn ketting..
Deze prachtige vogel deed niets anders als appel eten.., ook heel tam
Ik had trouwens een grote plastic bak met fruit bij me, die eind van de middag helemaal op was. Ook de trosgierst die ik meegenomen had (in stukjes geknipt) vond gretig aftrek.
Bjorn kreeg in de grote volière een stukje noot in zijn oog (stond naar boven te kijken om een gaai te voeren en kreeg toen dat stukje in zijn oog.. Op de volgende foto is nog te zien dat zijn oog helemaal rood is..
Geweldig trouwens in die grote volière, er waren een paar amazones die me steeds volgden om nog een stukje appel te bedelen..
Verder kwamen we nog twee vrijwilligers tegen: Remko en Marissa. Ik heb even met ze staan praten, ook over dit forum, was leuk, dan weet je wie je voor je hebt als je een berichtje leest!!
We hebben genoten, het weer was ook nog eens heerlijk zacht.. Eigenlijk waren we er niet weg te slaan en toen we eindelijk gingen, echt met moeite, want we bleven nootjes, fruit en trosgierst voeren, was het winkeltje gesloten. Pech voor de jongens dus... Volgende keer beter...