Auteur Topic: Foto's van ons bezoek aan het NOP  (gelezen 4088 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Foto's van ons bezoek aan het NOP
« Gepost op: maart 28, 2005, 18:00:36 pm »
Gisteren dus met het hele gezin een dagje naar het N.O.P. geweest! Mijn echtgenoot niet zo gewillig als de jongens, maar die trok wel bij. Stiekem vond ie het toch wel heel leuk in dit park.. (ging ook nootjes voeren en werd helemaal vertederd door een kaketoe die met een heel lief stemmetje "Lekker?" zei en zo iedere keer weer een nieuw nootje van hem kreeg... 

Wat me tegenviel was dat het zo vreselijk druk was... Ik verwachtte zo vroeg in het jaar helemaal niet zoveel mensen, maar het was heel erg druk!! Voor het NOP fijn natuurlijk, er moet gisteren veel geld binnengekomen zijn!  Ook in de Tropenhal erg druk. We moesten lang wachten voor we een patatje te pakken hadden, maar toen we dat hadden was het ook errug lekker (heerljke knapperige patatjes!!). De speeltuin druk bezet. 

Een blond meisje stond Ouwe Jan constant cedernootjes te voeren met een stokje. (toen ik na 20 minuten terugkwam stond ze er nog en was aan de laatste nootjes uit haar zakjes bezig!!).

De jongens vonden de parkietenvlucht het allerleukste. Jari was helemaal gek van het valkparkietje dat volgens hem Fred heette, dat hadden een paar meisjes verteld, die met hem zaten te kroelen. We kregen bijna ruzie omdat het valkje liever bij mij zat dan bij hem en dus steeds naar mij vloog en niet bij hem wou opstappen, als ie eenmaal bij me zat...

Hier Jari met Fred...

Bjorn had ook een vriend gevonden, waar hij gek van was...

Mijn vriend noemde hij die..

Hier het valkje bij Bjorn op de hand..

En hier spelend met mijn ketting..

Deze prachtige vogel deed niets anders als appel eten.., ook heel tam

Ik had trouwens een grote plastic bak met fruit bij me, die eind van de middag helemaal op was. Ook de trosgierst die ik meegenomen had (in stukjes geknipt) vond gretig aftrek.

Bjorn kreeg in de grote volière een stukje noot in zijn oog (stond naar boven te kijken om een gaai te voeren en kreeg toen dat stukje in zijn oog.. Op de volgende foto is nog te zien dat zijn oog helemaal rood is..

Geweldig trouwens in die grote volière, er waren een paar amazones die me steeds volgden om nog een stukje appel te bedelen..

Verder kwamen we nog twee vrijwilligers tegen: Remko en Marissa. Ik heb even met ze staan praten, ook over dit forum, was leuk, dan weet je wie je voor je hebt als je een berichtje leest!!

We hebben genoten, het weer was ook nog eens heerlijk zacht.. Eigenlijk waren we er niet weg te slaan en toen we eindelijk gingen, echt met moeite, want we bleven nootjes, fruit en trosgierst voeren, was het winkeltje gesloten. Pech voor de jongens dus... Volgende keer beter...

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: Foto's van ons bezoek aan het NOP
« Reactie #1 Gepost op: maart 28, 2005, 18:02:24 pm »
Ik heb dit verslag ook op het NOP forum neergezet, maar dat forum pakt de foto's van mijn album niet helaas, dus zet ik het hier nog een keer neer en bij hun een link hier naar toe.... :)

Nanda

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 28, 2005, 18:08:57 pm »
Hoi,

Het ziet eruit alsof jullie een leuke dag hebben gehad :thumbsup:
Leuke foto's hoor.
Ik ben er nog nooit geweest(ligt niet erg in de buurt) maar het ziet er echt heel leuk uit allemaal. Vooral ook voor de kinderen. Waar mag je tegenwoordig nog beesten voeren? Dat is toch het leukste dat er is!!!
Ik begrijp dus dat je er echt wel een dagje zoet kunt zijn. Dat maakt het wel de moeite waard om er toch maar eens heen te gaan. Ik zal er nog eens aan denken. Misschien een leuk uitje voor in de vakantie :thumbsup:

groetjes

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: maart 28, 2005, 18:14:59 pm »
Is echt aan te raden hoor Nanda!!! De kleintjes kunnen met een stokje dat je kunt huren, de gaaitjes voeren, meestal vinden ze dat fantastisch. En als er parkieten in de parkietenvlucht naar ze toe vliegen is het helemaal geweldig!!!!  ;D En ja, je kunt er de hele dag zoet zijn en dat voor een prijs van 10 euro pere volw. en 6 euro voor een kind (komt weer ten goede aan de vogels!!)! Er zijn ook overal speeldingen voor de kinderen..  ;)

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #4 Gepost op: maart 28, 2005, 19:06:54 pm »
Heb je je plastic bakje van de appel dit keer wel mee naar huis genomen Loes  ???  (  ;) )

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: maart 28, 2005, 20:14:52 pm »
Jaja, deze keer wel, al moet ik er bij zeggen, wel dankzij Ton, want het stond al weer ergens te staan.. ;D

BirdieGirl

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maart 28, 2005, 21:10:59 pm »
Dat valkje is dus echt een allemansvriendje! Toen we in februari naar het NOP waren geweest hadden we ook kennis gemaakt met Fred. Echt een heel lief beestje! :hart: Hij had toen ook een maatje (wildkleur valkje) die bij mij op m'n hoofd ging zitten.
We mochten hem kroelen op zijn kopje en wangen. Daarna wilde hij liever bij Twan op zijn schouder zitten. Telkens als ik hem op de arm had en hij zag Twan lopen vloog ie naar hem toe! ;D
Toen we de kooi uitliepen keek hij ons nog na, echt lief!

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
« Reactie #7 Gepost op: maart 28, 2005, 21:24:02 pm »
Nice pictures Loes! :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: maart 29, 2005, 09:59:12 am »
Dat valkje is dus echt een allemansvriendje! Toen we in februari naar het NOP waren geweest hadden we ook kennis gemaakt met Fred. Echt een heel lief beestje! :hart: Hij had toen ook een maatje (wildkleur valkje) die bij mij op m'n hoofd ging zitten.
We mochten hem kroelen op zijn kopje en wangen. Daarna wilde hij liever bij Twan op zijn schouder zitten. Telkens als ik hem op de arm had en hij zag Twan lopen vloog ie naar hem toe! ;D
Toen we de kooi uitliepen keek hij ons nog na, echt lief!

Ja, Fred is zeker een allemansvriendje!! Ik geloof dat iedereen hem wel mee naar huis zou willen nemen.... Hij heeft dan op een gegeven moment wel een voorkeur voor een bepaald iemand, maar zodra die dan weg is, zijn er wel weer anderen!!  ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: maart 29, 2005, 10:10:19 am »
Wat leuk! Weer goed naar je zin gehad zo te zien!
Ik ga aanstaande zaterdag! Heb er ook erg veel zin in! Kijken of fred ook bij mij komt zitten  ;D

Gr Corina

Cheetah

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 13, 2005, 23:27:57 pm »
Hartstikke leuke foto's LOES!!!

Ik moet weer ff wachten tot het weer lekker weer is dan ga ik daar ook ff fotograferen.

joytje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: april 20, 2005, 17:56:16 pm »
mooie fotos loes je komt me trouwens bekend voor hihih

Wickingh

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 20, 2005, 18:37:00 pm »
mooie fotos loes je komt me trouwens bekend voor hihih

Oei Loes daar ook al  ;) ,

mvg Frank