Auteur Topic: Welk spul om te ontsmetten  (gelezen 5013 keer)

terra

• Gast
Welk spul om te ontsmetten
« Gepost op: maart 28, 2005, 20:54:55 pm »
ik ben van plan om de kooien regelmatig te gaan ontsmetten. nu maak ik de kooien schoon met een soppie maar welk spulletje kan ik het beste gebruiken als ik ga ontsmetten?
wie kan mij dit vertellen
gr angela :CENS

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2008, 16:13:39 pm door Cosch »

Offline The Birdman

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • The Birdman
Re: ontsmetten
« Reactie #1 Gepost op: maart 28, 2005, 21:16:50 pm »
Wij maakten de kooien en volieres (nachthokken) altijd schoon met eucalyptus (verkrijgbaar bij oa. voliere bouwers zoals Lantro te Rijssen,kan verzonden worden) dit maakt goed schoon en ruikt overigens ook nog eens heerlijk fris en is niet schadelijk voor mens en dier en het houdt ongedierte buiten de deur.Ben er erg tevreden over,maar uiteraard zijn er meerdere middelen voor. ;)

polytelis

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 28, 2005, 21:31:50 pm »
Zelf deed ik het 1x per jaar met Halamit verdund met water en dan met een plantenspuit.
Tegenwoordig zijn er bij de dierenspeciaalzaak spuitbussen verkrijgbaar die je gewon kunt gebruiken.
Sommigen zelfs met de dieren er nog in maar je moet wel even het voer en water verwijderen.

waldy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maart 29, 2005, 07:16:28 am »
ja wij gebruiken ook spuitbussen hoor en zetten water en voer er dan gewoon even een poosje uit als we het nachthok doen zijn meestal de vogels buiten maar soms wil er wel eentje binnen blijven zitten van nieuwschierigheid .

hilly

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 29, 2005, 10:52:45 am »
Hai Hilly,

ontsmetten kan je alleen met een schoonmaak middel op basis van chloor zoals ""halamid "" ,wel goed naspoelen, gewoon schoonmaken kan idd goed met eucalyptus-reiniger maar dit is geen ontsmettings middel,

mvg Frank

terra

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 29, 2005, 11:22:31 am »
oke bedankt voor al jullie tips ik zal eens kijken waar ik het kan halen nu ik weet wat ik hebben moet
 :-*
gr angela

waldy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maart 29, 2005, 13:36:18 pm »
 ;) bedankt voor de tip hoor ik zal dat ook een keertje mee nemen als ik weer in de dierenwinkel kom .

BirdmAster

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maart 30, 2005, 15:04:03 pm »
Dettol kun je ook gebruiken en is verkrijgbaar bij de drogist. Dit werkt net als Halamid D. ontsmettend, een vereiste is wel dat je het ZEER GOED NASPOELT met water, zodat er geen restjes van dit middel achterblijven. Achter op de fles staat het percentage dat je mag oplossen in water.

Wickingh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: maart 30, 2005, 15:05:58 pm »
Dettol kun je ook gebruiken en is verkrijgbaar bij de drogist. Dit werkt net als Halamid D. ontsmettend, een vereiste is wel dat je het ZEER GOED NASPOELT met water, zodat er geen restjes van dit middel achterblijven. Achter op de fles staat het percentage dat je mag oplossen in water.

Hai,

dat geldt idd voor ALLE ontsmettingsmiddelen,

mvg Frank

languuuhh

• Gast
Re: Ontsmetten
« Reactie #9 Gepost op: maart 30, 2005, 17:30:27 pm »
wij hebben alleen 1 probleem daarbij onze hokken zijn van hout  :-[

Ingmar

• Gast
Re: Ontsmetten
« Reactie #10 Gepost op: maart 30, 2005, 17:51:07 pm »