wij hebben voor onze giga kooi die bijna de halve tuin beslaat en L- vormig is, nooit een vergunning aangevraagd, maar zijn ook niet hoger gegaan aan de achterkant dan 1,80 ( gelijk aan de muurhoogte) en dan naar de tuin toe geleidelijk hoger tot in totaal ong, 2 meter.
zolang je je hier volgens mij aanhoudt kan de Gemeente je niks maken ( ik weet niet hoe dat bij huurhuizen is, wij hebben een koopwoning)
afhankelijk van wat voor vogels je erin doet kan de buurt gaan klagen, daarom hebben wij alleen grijsjes (4 stuks) s zomers buiten, en uiteraard al onze voliere vogels
Als de beos roepen is dat een en fel en doordringend geluid, maar altijd maar even, en als de kaketoes beginnen hoor je het tig huizen verder, maar altijd overdag, en dat houden we zo.
Dus wij proberen wel mee te werken aan de stilte in de buurt, en als de vogels het echt te gek maken dan gaan ze jammer voor de vogels naar binnen
Om die reden zit de amazone en de goffinis niet buiten want die kunnen behoorlijk hard roepen en schreeuwen ( en de amazone zelfs vloeken,lol)
ik hoop dat je er wat aan hebt
MARIANNE