Auteur Topic: Nagel trekken  (gelezen 1770 keer)

pipo

• Gast
Nagel trekken
« Gepost op: maart 30, 2005, 19:12:24 pm »
Als ik bij de grijze z'n kooi kom dan gaat ie op z'n nageltjes bijten. Is dit een soort van verlegenheid? :)

Edit Cosch: Titel veranderd voor de duidelijkheid!
« Laatst bewerkt op: december 01, 2006, 23:23:26 pm door Cosch »

Jefta

• Gast
Re: Weet iemand dit?
« Reactie #1 Gepost op: maart 30, 2005, 20:50:47 pm »
soort van... dat is uiting geven van een gevoel waar hij niet mee om kan gaan... en dat is onzekerheid...
naar mijn mening niet echt een positief signaal...
hoe benader je je grijsje dan op dat moment??

Groeten Jefta

pipo

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 31, 2005, 20:41:43 pm »
Dat kan ook kloppen, dat het onzekerheid is idd. Ik heb mijn papegaai nu pas een week. Hij doet het als ik voor z'n kooi sta te praten , maar ook als hij gewoon zit te poetsen  hoor in z'n eentje.  :CENS Verder doet hij het geweldig.

Jarie

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: augustus 19, 2006, 17:59:12 pm »
Jarie bijt ook op zijn nagels, en ook als hij gewoon relax is...

pipo

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2006, 19:27:32 pm »
hoi,
we hebben hem nu 1 1/2 jaar en hij hij doet het nog weleens. Bijvoorbeeld, als hij op z'n kooi zit en hij wil naar mijn man toe. Als het trappetje niet onderaan de kooi staat kan hij niet zelf er heen, wordt ongeduldig en gaat dan dus weleens op z'n nagels bijten. Ik zie het dus als een soort van onmacht dat hij iets wil en er niet bij kan.
Groeten

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2006, 19:34:07 pm »
Mijn Kaya is nu 19 jaar en die doet dat ook!
Als er iets gebeurd wat hij niet gewend is ofzo! Of hij gaat wat uitvreten. dan gata hij eerst aan zijn nagels trekken. Het is al wel stukken minder dan toen ik hem net had!  :thumsup:

angel

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 20, 2006, 20:12:30 pm »
Jojo doet het ook nog steeds zo erg. vooral als ik bij haar sta en tegen haar praat, maar voor zover ik het weet benader ik haar goed.

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 01, 2006, 23:22:28 pm »
Wilde even vertellen dat ik erg trots ben op mijn kayatje!
Hij trekt nauwelijks meer aan zijn nagels. Terwijl hij dat eerst constant deed. Bij elke veranderingetje zat hij aan zijn nagels te trekken. Van als ik op sta tot dat hij moet opstappen. Bij alles eigenlijk.
Hij is blijkbaar een stuk zekerder geworden hier want hij doet het nauwelijks meer!  :yahoo:

Hij is ook zo veranderd. Hij lijkt ook veel jonger!  :-[ klinkt gek maar toen ik hem meenam leek het echt een oude papegaai. Sloom en zat maar op een plek! en nu?  :o Ik moet hem constant in de gaten houden. Hij is constant in beweging en aan het spelen.

Ben echt trots op em!

Jarie

• Gast
Re: Nagel trekken
« Reactie #8 Gepost op: december 02, 2006, 13:43:43 pm »
mooi gevoel he? :a036: :thumsup: