Auteur Topic: mijn kweek 2005  (gelezen 30763 keer)

lutino elegant

• Gast
Re: mijn kweek 2005
« Reactie #90 Gepost op: juni 30, 2005, 22:43:42 pm »
ikklaag ook niet ,dit is voor mij ook de eerste keer dat dit stel de jongen niet groot bracht en weet ook niet of het gaat de man erbij weg ik weet wel  toen ik nog collies erbij had had ik ook z`n stel die eraf ging en een plukker stel toen ik de de jongen uit het nest hehaald had werden ze verder goed groot gebracht maar heb het bij de rossella`s nooit meegemaakt

lutino elegant

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: juli 07, 2005, 22:10:20 pm »
ff update

m`n goudmantel jongen(3) groeien lekkerweet nog steeds niet wat ik doe man over een week eruit of gewoon de gok nemen ze samen het af telaten maken
(gaat over week 3 weken weg)
elegant jong groeit lekker
lijkt wel of alles wat binnen zit de rui in gaat ook m`n geeltjes
ga daar dan ook de blokken weg halen
hoop dat buiten de 2 oude koppels eleganten nog een rondje pakken
de kakerieken liggen op 7 eieren waarvan 6 goed deze komen in vakantie uit zullen ook daarom niet geringt worden (kan mijn maat niet) en moeder de in mijn huis gaat al helemaal niet
verderkomen er nog bourkes bij aankomend weekend
fallow pop  roze man en rood(roze) man en pop

na vakantie de kweek kooien opbouwen staan al klaar
dan hebben we 13 kooien in de schuur
en10 kooien buiten
ga dan de koppels van de nieuwe vogels samen stellen

lutino elegant

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: juli 10, 2005, 23:15:39 pm »
denk laaste update

m`n eerste wildkleur elegantje vliegt lekker rond vrijdag zet ik haar apart bij de jonge bourken
m`n tweede eenling was gister uitgevlogen was een mooi beestje maar weer pech ermee ging voeren en beestje schok zich kapot en vloog tegen de achter wand van de voliere aan nek kapot  heb beestje uitlijden moeten helpen :'(
de goudmantels groeien goed laat die gewoon bij de ouders zitten en hoop dat ze blijven leven m`n maat probeerd wel in de kooi te komen om te controleren
de kakerieken laten misschien de jongen nog deze week laten zien (eitjes uitkomen)
ook daarwacht ik verder wel mee af
i van de eerder aan gekochte koppels pastel roodbuik borstturquisine`s tonen interresse voor het broed blok en de man voert de pop misschien dat die nog wat doen

de jonge geeltjes en een overjarige man alsmede 2 koppels wildkleur eleganten verkocht

verder mooie aankopen gedaan turquisine pastel met geheel diep rode borst en buik en een opaline met diep rode buik en borst en goed rood op de rug 
lutino splendit man en cinamon roodbuik pop split lutino

na de vakantie update wat we aanhouden voor volgend jaar

denk zelf
goudmantels in de verkoop
kakerieken zijn van m`n vrouw dus blijven
verder in mijn bezit
3 koppels wildkleurelegant
1 koppel lutino elegant
1 koppel lutino xwildkleur split lutino
2 koppels wildkl spl ino opaline x ino opaline (rubino) bourkes
1 koppel  wildkl spl ino opaline x lutino bourkes
1 koppel wildkl spl ino opaline xfallow  bourkes
1 koppel  opaline (diep roze) x fallow  bourkes
1 koppel  wildkl spl ino opaline x lachs bourkes
2 koppels turquisine`s pastel rood buik/borst diep rood
1 koppel turquisine`s  pastel roodbuik/borst x opaline roodbuik/borst diep rood
1 koppel splendits  lutino x cinamon roodbuik
1 losse opaline bourkes manof pop

dus 15 koppels neo`s en 1 koppel kakerieken  1 koppel goudmantels

cindylouise

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: juli 11, 2005, 19:27:04 pm »
dat zijn aardig wat koppels  :thumbsup:

lutino elegant

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: juli 11, 2005, 21:55:17 pm »

ja cindy heb weinig jongen gehad maar wel van de goede koppels en besloten om ze niet te houden ,met het weg doen van lutino xspl lutino`s en een paar koppels wild kleuren heb ik mooie vogels terug kunnen kopen
hoop volgend jaar van mijn geeltjes weer z`n nest te hebben dan komen er blauwe bourken bij maar dat is voor volgend jaar gat van deze koppels die ik nu erbij heb niks verwachten doen ze wat is het mazzel maar zijn jonge vogels heb nu nog van al die koppels dan 6 overjarige koppels waarvan ik kan zeggen die zullen het moeten en als die het doen ben ik al zeer tevreden

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #95 Gepost op: juli 12, 2005, 18:23:47 pm »
Dag Koos,

je hebt het over splendids, Lutino man x split pop. Je bent in de maling genomen want split poppen bestaan niet bij deze kleur.

lutino elegant

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: juli 12, 2005, 22:05:15 pm »

hallo george

heb bij de splendits geen split pop staan hoor 8)
 maar geef niet er staat  lutino x cinamon roodbuik  
 dus geen split
weet ook niet of split daarin bestaat wat ik wel weet dat het uit cinamon spl lutino xlutino komt   :thumbsup:
maar geeft ook niks het is een mooi beestje en ben ook niet in de maling genomen
en zie wel wat eruit komt

lutino elegant

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: juli 12, 2005, 22:23:21 pm »
  hallo george

heb bij de splendits geen split pop staan hoor 8)
 maar geef niet er staat  lutino x cinamon roodbuik  
 dus geen split
weet ook niet of split daarin bestaat wat ik wel weet dat het uit cinamon spl lutino xlutino komt   :thumbsup:
maar geeft ook niks het is een mooi beestje en ben ook niet in de maling genomen
en zie wel wat eruit komt
ff nageken kweek hieruit  cinamon spl lutino mannen en lutino poppen
             als dit daad werkelijk eruit komt heb ik als deze broedrijp zijn mooie jongen  george

Bozzee

• Gast
« Reactie #98 Gepost op: juli 12, 2005, 23:03:00 pm »
verder mooie aankopen gedaan turquisine pastel met geheel diep rode borst en buik en een opaline met diep rode buik en borst en goed rood op de rug  
lutino splendit man en cinamon roodbuik pop split lutino

Denk dat George dit bedoeld.  :CENS

Groeten Edwin.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #99 Gepost op: juli 13, 2005, 10:27:10 am »
ff nageken kweek hieruit  cinamon spl lutino mannen en lutino poppen
             als dit daad werkelijk eruit komt heb ik als deze broedrijp zijn mooie jongen  george

Cinnamon vererft ook geslachtsgebonden zodat de mannen niet cinnamon zijn maar split hiervoor (tenzij de man ook split is voor cinnamon)

lutino elegant

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: juli 13, 2005, 18:09:28 pm »

Groeten Edwin.

beste edwin

ik praat bij mijn bestand aan vogels helemaal niet over splendits lutino xcimanon split lutino,  >:D maar over LUTINO  X CIMANON  ROODBUIK  :thumbsup:

goerge heeft denk ik niet goed gelezen  

en hoe de vererving ervan is weet ik verder niet en maak me ook niet uit als ze eerst maar broedrijp worden en dan maar eens eieren leggen en dan zien we wel wat eruit komtrest maak MIJ niet uit

gr koos
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2005, 18:11:08 pm door lutino elegant »

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #101 Gepost op: juli 13, 2005, 19:02:22 pm »

Groeten Edwin.

ging al aan mezelf twijfelen  :)

lutino elegant

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: augustus 05, 2005, 22:21:21 pm »

gister thuis van vakantie

gebeurd wat ik dacht goudmantel jongen dood  misschien toch de man eruit moeten halen antwoord zullen we niet weten
koppel ruim ik op ,is wel het eerste jaar dat dit gebeurd
 kakerieken liggen met 4 jongen  3 erg groot 1 heel klein lijk wel of het de eerste 3 eierenen het laaste ei uit gekomen is denk dat er zeker een dag of 7 verschil in zit
 verder alles in de rui
 op om optegaan naar het volgende jaar
 tt meedoen met 2/3 vogels van eigen kweek en z`n 8-10 in de open klasse kijken watze er van zeggen

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #103 Gepost op: augustus 06, 2005, 13:49:00 pm »
Jammer van die goudmanteljongen.., gelukkig ging het met de kakariki's goed! Ben benieuwd wat ze er op tt van zeggen ja, van die vogels van jou! ;)

lutino elegant

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: augustus 22, 2005, 19:30:01 pm »

ff up daten

vandaag ff bij de jonge kakerieken gekeken   denk dat de grootste jongen nu wel een week of 5 zijn en de laatste een week of vier zit erg duidelijk een groot leeftijd verschil in komen mooi in de veren pa en ma doen nu wel goed hun best waarom bij de eerste leg  de jongen dood zijn gegaan weet het niet!!!!!!  hoop dat het verder goed blijf gaan hebben we nog een paar jongen erbij alleen jammer dat ze niet geringt zijn . goudmantels zijn verkocht en er een lutino man bourkes met roze pop ervoor terug gehaald  .verder pech een lutino popje (bourkes) heeft zich denk ik dood gevlogen met het omweer afgelopen week.

later meer over de kakerieken