Auteur Topic: Ring bijten  (gelezen 8118 keer)

Cosch

• Gast
Re: Ring bijten
« Reactie #15 Gepost op: februari 13, 2007, 15:00:16 pm »
Ok. Ik ga vanavond es kijken!  :CENS

Nu moet ik wel zeggen dat dit een beetje in het karakter van Coco past. Als hij iets in zn kop heeft.....
Dat was bijv ook met zn eerste kooi. Daar bleef hij maar de verf vanaf knagen. Toen moest er een neiuwe kooi komen en sindsdien was het over!

Cosch

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: februari 13, 2007, 21:35:12 pm »
Nee, ik zie geen witte plekjes!  :(

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #17 Gepost op: februari 13, 2007, 23:40:05 pm »
Okee, geen lotgenootje dus. ;)

ede

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: maart 02, 2007, 11:19:25 am »
Ik heb even met de assistente van Verstappen gesproken. Zoals verwacht kon ze daar geen uitspraken over doen. Maar vertelde wel min of meer dat ik verder van huis ben als hij daadwerkelijk zijn poot beschadigd hierdoor.

Dus ja moeilijk moeilijk.

Ik heb toch maar een afspraak gemaak met Verstappen om maar naar zijn poot te kijken. Liever een keer voor niks. Dan dat hij idd schade aanricht!  :S
 ???

ede

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: maart 12, 2007, 10:13:32 am »
Zometeen moet ik met Coco naar Verstappen. Eventjes kijken naar zijn poot.
Zoals jullie in het filmpje van hem konden zien hangt hij aan die poot te bungelen of het niks is. Dus ik kan me niet voorstellen dat hij er pijn aan heeft!
Het voelt ook een beetje of ik er onnodig heen ga, maar afzeggen durf ik ook niet goed!  :-[

Pffff. En het lijkt ook wel of hij er minder aanzit.. maar dat kan heel goed zijn dat ik dat denk omdat ik dat wil zien.. ofzo!  :CENS
En ik wil ook niet overbezorgd zijn ofzo.. want dat is helemaal niet nodig. Maar als ik hem dan aan die ring zie trekken dan denk ik.. dat kan toch ook niet goed zijn op een gegeven moment?

Nou ja.. ik ga er zo maar heen!

ede

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: maart 12, 2007, 12:19:41 pm »
Het ring bijten is in bijna alle gevallen een soort alternatief voor plukken. Dus hij uit het gevoel wat ze bij plukken hebben nu op het ring bijten. Als dus de ring weggehaald zou worden dan zou hij bijv kunnen gaan plukken. Ik moet proberen om voor nog meer afleiding te zorgen. Nog meer laten werken voor zn eten bijv. En uiteraard negeren.
Als ik merk dat hij gaat plukken moet ik direct een afspraak maken om het bijv nog te kunnen omkeren. Dmv een kraag of kalmeringsmiddelen!

Doordat Coco blijkbaar zijn stress kan uiten door stereotype gedrag (ring bijten ipv plukken) is dat eigenlijk wel gunstig naar omstandigheden.

Nou ja. Ik heb wat ideetjes gekregen om hem nog meer bezig te houden.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #21 Gepost op: maart 12, 2007, 12:25:25 pm »
Aan de slag maar weer dan  ;)

Hopelijk blijft het hierbij  :thumsup:

Dorian

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: maart 12, 2007, 13:14:57 pm »
Dan was de afspraak dus toch niet overbodig.
Je weet waar je aan werken kan en dat je eraan werken kan.
En dat het niet medisch is, dat je de ring niet moet verwijderen en dat je het negeren moet (kunt nu ook).

Succes Corina, hoop dat de afleiding zorgt voor meer rust voor Coco.

ede

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: maart 12, 2007, 13:18:29 pm »
Jaa idd. Ik weet nu dat ik het kan negeren. Maar jeetje nog meer afleiding...  :CENS
Ik ga toch maar weer verder met clickeren.. en ze kunnen nu natuurlijk ook lekker mee naar buiten weer. Dat zal ook schelen. De winter is natuurlijk best een beetje saai voor ze!

Pascalle

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: maart 12, 2007, 14:24:17 pm »
Toch maar goed dat je even gegaan bent! :thumsup:
Wat van ideetjes heb je gehad om hem meer bezig te houden?  ???

Groetjes
ook van Gijsje

ede

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: maart 12, 2007, 15:01:58 pm »
Ik moet em meer laten werken voor zn eten! En als tip kreeg ik oa om in een PVC buis de pellets te stoppen. Met gaatjes erin. Zodat hij zijn best moet doen om het eten eruit te krijgen en dat ophangen of op de bodem van de kooi te leggen!
Dus ik heb nu de benodigheden gehaald en dan kijk ik zo mn vader even lief aan!

billy

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: maart 12, 2007, 15:08:47 pm »
Goed dat je toch maar bent heengegaan hoor
Ik hoop dat door meer afleiding het over gaat, succes  :thumsup:

Groetjes Els

Jeffrey

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: maart 12, 2007, 17:09:30 pm »
Ik moet em meer laten werken voor zn eten! En als tip kreeg ik oa om in een PVC buis de pellets te stoppen. Met gaatjes erin. Zodat hij zijn best moet doen om het eten eruit te krijgen en dat ophangen of op de bodem van de kooi te leggen!
Dus ik heb nu de benodigheden gehaald en dan kijk ik zo mn vader even lief aan!

owh wat een goed idee.. als jij je pa zo ver heb gekregen, wil je er dan foto's van maken en hier plaatsen!! dan kan ik je idee even stelen  :-[

Dorian

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: maart 12, 2007, 18:06:16 pm »
er zijn ook nog van die (soort rubber) ballen voor valkjes. die hebben wij voor Pink en Mick, helemaal niet zo duur.
wij doen daar de trosgierst in stukken in en soms appel. maar is wat moeilijk schoon te maken.

miekje

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: maart 12, 2007, 18:35:38 pm »
Heel veel succes met Coco Corina!  :thumsup:
Ik weet zeker dat je het kunt  :a036:

er zijn ook nog van die (soort rubber) ballen voor valkjes. die hebben wij voor Pink en Mick, helemaal niet zo duur.
wij doen daar de trosgierst in stukken in en soms appel. maar is wat moeilijk schoon te maken.

Ik heb voor de pietjes hier een plastic balletje (eigenlijk voor katten) waar je snoepjes in kan doen, die ze spelenderwijs eruit moeten zien te krijgen.
Misschien is een bal die voor honden is, wel geschikt voor je gaaien?  ???