Auteur Topic: Onderzoek Harrisons - zaad  (gelezen 5757 keer)

arie

• Gast
Re: Onderzoek Harrisons - zaad
« Reactie #15 Gepost op: april 02, 2005, 14:59:17 pm »
Bron:Management TeamVitamine EPer definitie is vitamine E een vetoplosbare antioxidant. De wetenschap zegt dat het actief is in de vetachtige membramen van cellen om de vorming van vrije radicalen en toxische peroxides te voorkomen. Oppervlakkig onderzoek heeft verdere voordelen voor de gezondheid van boerderijdieren aangetoond wanneer vitamine E toevoegingen aan het rantsoen plaatsvonden. Vormen van de vitamine die een krachtig antioxidatie effect hebben zullen niet noodzakelijkerwijs ook goed functioneren in het bijdragen aan het vermogen van het dier om een ziekte-uitdaging te beantwoorden. Dit heeft belangrijke implicaties voor de keuze van een vitamine E supplement dat men aan het rantsoen toevoegt, zo zegt Michael Putman, een Britse voedingsconsulent. Hij spreekt met autoriteit gezien zijn 28 jaar dienstverband bij Roche waar hij langdurig vitamine-onderzoek bij landbouwhuisdieren heeft verricht. Op een symposium in Engeland verklaarde hij dat synthetische vitaminen op hun retour zijn en dat de vitaminen welke uit planten geëxtraheerd zijn de voorkeur verdienen. Hij benadrukte dat er belangrijke verschillen zijn tussen de gesynthetiseerde en natuurlijke bronnen in termen van hun samenstelling. Na een uitleg over tocopherolen en tocotrienolen en de biologische activiteitsverschillen van de verschillende soorten hierin, komt hij tot de conclusie dat het bij de complexiteit van de benutting van vitamine E niet verwonderlijk is dat men steeds opnieuw tegen verwarring aanloopt. Hij concludeert dat we terug moeten naar de natuur om uit te vinden wat normaal is en wat het grootste voedingseffect geeft.Bron:Feed International

arie

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 02, 2005, 15:01:52 pm »
In de kliniek in Richmond, Virginia hebben autisten beduidend succes geboekt met een G-proteïnebehandeling. De sleutel om de zenuwbanen weer te laten werken, is door in ruime mate een natuurlijke vorm van vitamine-A te consumeren. Dit kan gevonden worden in koudwatervis zoals zalm, en het kan gevonden worden in lever en vette melk.

Alleen natuurlijke vitamine-A werkt. Synthetische vitamine-A wat in vitaminepillen gevonden wordt kan een averechts effect hebben, omdat dit niet op de juiste wijze door het lichaam opgenomen wordt. Sterke consumptie van natuurlijke vitamine-A kan ook andere gevoelens herstellen, die niet-autisten wel hebben

Wickingh

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 02, 2005, 15:21:07 pm »
Hallo Arie,

mijn excuus voor de voorbarige conclusie dat je niet wilde reageren, mijn dank voor deze op sommige punten voor leken erg ingewikkeld verhaal.Als je inhoudelijk op deze materie ingaat is dat helaas niet te vermijden.
Ik hoop dat je mijn reactie niet ziet als een persoonlijke aanval op jou. maar je zal met me eens moeten zijn dat als iemand zonder gefundeerde onderbouwing een losse opmerking roept over een bepaald produkt en die persoon komt uit deze zelfde hoek het meer op reclame lijkt voor zijn produkt dan op discussie.
Tenslotte wil ik wel opmerken dat ik voor al mijn papegaaien[ behalve de lori's] gebruik maak van eco-bird.
Niet alleen ik , maar ook diverse ander forumleden vinden het een prima produkt .
Mijn kritiek op eco-bird ligt voornamelijk in het formaat/vorm, daarin vind ik Harrisons simpelweg beter, misschien kunnen jullie hier ook wat aandoen.

mvg Frank

arie

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: april 02, 2005, 15:55:23 pm »
de vorm is moeilijk te wijzigen de grote van de korrel wel maar hoe groter hoe meer er geknoeit
word en voor de vogel maakt de grote niet veel uit wij hebben gijze 84 stuks op klijne korrels geprobeert
en met klijn bedoel ik fomaat van de kanarie maar vertel welk formaat je beter lijkt als er veel mensen zo over denken is dat altijd aan te passen en ook anderen vragen sugesties zijn welkom
 sorry als ik soms wat later reageer maar de computer staat op kantoor en ik heb ook nog de vogels hier
te verzorgen en zit hier niet de hele dag
« Laatst bewerkt op: april 02, 2005, 15:59:00 pm door arie »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #19 Gepost op: april 02, 2005, 15:58:28 pm »
Ik vind het ook jammer dat Sjakko de ecobird niet lekker vindt, hij vindt het gewoon viés! Hij eet álles liever dan Ecobird. Denk niet dat ik het snel opgegeven heb, want de hele emmer is leeggegaan, maar het bleef overduidelijk dat hij het nog steeds niet lekker vond.. Daarom heb ik besloten hem pellets te geven die hij wél lekker vindt, namelijk de Harrisons. Ik geef wel zaad er bij.

Kunnen jullie het niet wat lekkerder maken? ;D

arie

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 02, 2005, 16:03:56 pm »
dat is jammer om te horen we hebben intussen de smaak al wel een beetje veranderd
niet meer zo scherp

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: april 02, 2005, 16:05:54 pm »
Sinds wanneer is dat dan?

arie

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: april 02, 2005, 16:27:17 pm »
Sinds wanneer is dat dan?
 dat is sinds maart 2005

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #23 Gepost op: april 02, 2005, 16:44:42 pm »
Dus als ik het nu zou kopen, zou de smaak milder zijn? Zijn er geen oude voorraden meer? ???

billy

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 02, 2005, 21:24:32 pm »
Ik moet weer bestellen dus dan is de oude voorraad op.  ;D
Groetjes Els
« Laatst bewerkt op: april 02, 2005, 21:26:41 pm door billy »

dierengekke

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: april 06, 2005, 13:07:32 pm »
mijn papegaaien vinden Eco Bird wel heel lekker, ze hebben het meteen gegeten, ook staat er zaad er naast, eten ze de pellets.
Groetjes Ute

dierengekke

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: april 06, 2005, 13:16:31 pm »
Zoals ik het begrijp werkt Arie bij Ecobird ? of heb ik het mis ?
Als wel, misschien kan jij mij zeggen welke Ecobird ik moet kiezen als ik een amazone en grijsjes bijelkaar heb,
groetjes Ute

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #27 Gepost op: april 06, 2005, 14:57:54 pm »
Ute, als je op hun site kijkt, kun je ook contact opnemen met hun per email, heb ik ook een aantal keren gedaan en kreeg ook antwoord (al kan het een paar dagen duren...) ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: april 06, 2005, 15:07:33 pm »
Ute, als je op hun site kijkt, kun je ook contact opnemen met hun per email, heb ik ook een aantal keren gedaan en kreeg ook antwoord (al kan het een paar dagen duren...) ;)

hai ,

in een pb-tje had ik ook het tel.nr. doorgegeven voor andere belangstellende is dat: 046-4856004 ,

mvg Frank

dierengekke

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: april 06, 2005, 16:14:27 pm »
Ik  heb meteen daar gebelt en ze adviseerden voor mijn vogels dan African. Maar ik denk dat het wel beter is dat ik de grijsjes apaart zet, dan heeft iedereen zijn eigen voer. Maar jammer is het ergens wel, of ik moet er 2 kooien zetten of ik moet de grote kooi delen. Het laatse weet ik niet precies hoe ik dat het best kan doen,
groetjes Ute