Auteur Topic: waarom wil hij steeds op me hoofd zitten  (gelezen 3015 keer)

joytje

• Gast
waarom wil hij steeds op me hoofd zitten
« Gepost op: april 01, 2005, 11:32:59 am »
als ik me kop in de kooie doe wil rico er gelijk opspringen ts een vrij groten kooi 100x 100 x180 hoog ook als ie bij me zit wil die telkens op me hoofd krijg hem er dan met moeite af ik heb gelzen dat het komt door dat ze hoger willen zijn als jij (dominatsie) is dit waar?? hoe leer je dit af ?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: waarom wil hij steeds op me hoofd zitten
« Reactie #1 Gepost op: april 01, 2005, 11:38:31 am »
Ja, op je hoofd is hij hoger dan jou, dus kan hij zich dominanter voelen en dat kan ook de reden zijn, waarom hij het doet... Gewoon eraf halen en lager plaatsen... Je kunt hem het beste op je hand houden als hij bij je is... Het opstapcommando is belangrijk: hij moet op je hand stappen als jij dat wil. Dan stapt hij ook van je hoofd zo op je hand... Als Sjakko naar mij toevliegt landt hij ook op mijn hoofd, dat landt voor hem blijkbaar het makkelijkste..  :) Maar ik haal hem er altijd meteen af.... ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 01, 2005, 11:46:03 am »
Klopt en hoe vaker en sneller je hem eraf haalt, hoe eerder hij weet dat het geen zin heeft! Coco zit ook niet meer op mijn hoofd. En hij klimt ook nauwelijks meer naar mijn schouders. Zodra hij dat doet is het gelijk mijn hand ervoor en op laten stappen! Dan zit tie weer onderaan ;D

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 01, 2005, 11:47:24 am »
Hai,

en je zegt als ik mijn kop in de kooi doe!
De papegaai beschouwd de kooi als zijn huis, respecteer zijn privacy en kom er niet onnodig in.
Je vogel zal dit zien als huisvredebreuk,

mvg Frank

joytje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 01, 2005, 13:24:04 pm »
ja maar anders kan ik hem er niet uit halen ts een grote koo die van boven af niet open kan lol ::)

Riboet

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 01, 2005, 13:33:22 pm »
Als Riboet vrij vliegt, landt ze ook op mijn hoofd. Ik haal haar er meteen af.
Favo en Middel proberen het een enkele keer. Maar die behalen ook geen resultaat.

De kooi die ze binnenkort krijgen is 80 bij 80 bij 200 cm. Ik heb de bouwer gevraagd om een deur van 80 bij 200 erin te zetten. In de normale voliereelementen zitten namelijk die lage deurtjes en dat vind ik voor de woonkamer niets. Ik hoef dus niet als eerste mijn hoofd in de kooi te steken en dus zal het landen op het hoofd in de kooi hier niet plaats hebben. Misschien kan je je openingen vergroten?

Groeten,

Barbara

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 01, 2005, 14:00:10 pm »
ja maar anders kan ik hem er niet uit halen ts een grote koo die van boven af niet open kan lol ::)

Hai,

deurtje open doen dan klautert hij er zelf uit,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: april 01, 2005, 14:26:24 pm »
Als het echt niet anders kan. Ik wil dat Sjakko opstapt bij  mij als hij er uit gaat... en anders mag hij er niet uit! ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: april 01, 2005, 14:33:42 pm »
Als het echt niet anders kan. Ik wil dat Sjakko opstapt bij  mij als hij er uit gaat... en anders mag hij er niet uit! ;)

Hai Loes,

ik neem aan dat je zijn kooi wel als zijn huis respekteert

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 01, 2005, 14:35:54 pm »
Als het echt niet anders kan. Ik wil dat Sjakko opstapt bij  mij als hij er uit gaat... en anders mag hij er niet uit! ;)

Ja dat doe ik ook zo! Anders mag hij er niet uit!

Gr Corina

Jefta

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 01, 2005, 17:24:06 pm »

Hai Loes,

ik neem aan dat je zijn kooi wel als zijn huis respekteert

mvg Frank
hier ben ik het niet helemaal mee eens...
ik vind het wat jij noemt respecteren van zijn huis voledig onnodig.... een kromsnavel heeft net als een kind tijdens zijn opvoeding te gehoorzamen wat de opvoeder van hem verlangt.. net als het opstappen wat hier ook eerder wordt genoemd...
en deze vogel geeft duidelijk aan dat hij gehoor wil geven aan zijn dominantie dus geef hem dan als je blieft geen rechten over dit soort situaties wanneer hij eigenlijk gewoon moet luisteren en reageren..
een vogel die zijn kooi beschermt als het zijne heeft rechten gekregen die een kromsnavel niet zou moeten hebben en dat is namelijk op bepaalde vlakken de baas zijn over de baas!!!

Groeten Jefta

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: april 01, 2005, 18:10:03 pm »
Hè? Dacht dat ik ook gereageerd had.. weer niet verzonden zeker.. :) Ik had even gemeld, dat ik soms de kooi schoonmaak aan de binnenkant (rooster eruit), dan ga ik er in staan en sop de binnenkant goed af... Sjakko heeft daar geen enkel probleem mee, die zit dan buiten de kooi.. ;) Er bovenop, meesal..
« Laatst bewerkt op: april 04, 2005, 19:18:58 pm door Loes »

jordi

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 04, 2005, 18:26:24 pm »
is dat ook bij grasparkieten zo dat als ze op je hoofd willen dat dat dan dominant is of denken die niet zo???
want sammy wil ook altijd maar graag op mun hoofd

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: april 04, 2005, 19:20:01 pm »
Heeee Jordi!!!! Ik denk het wel!

(leuk je hier weer te zien!) ;)

Jefta

• Gast