Auteur Topic: gruwel film dit moet je niet bekijken  (gelezen 5486 keer)

Wickingh

• Gast
Re: gruwel film dit moet je niet bekijken
« Reactie #30 Gepost op: januari 30, 2006, 22:09:34 pm »
Hai Leon,

kijk maar eens in de opening van dit topic op de link die ik geplaatst heb ,

mvg Frank

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #31 Gepost op: januari 30, 2006, 22:19:02 pm »
 :o :o :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #32 Gepost op: januari 30, 2006, 22:23:24 pm »
Hai Leon,

kijk maar eens in de opening van dit topic op de link die ik geplaatst heb ,

mvg Frank

ga ik nu doen se...thanks

*edit: heb gekeken, okey gruwelijk..
die jonge diertjes moeten gewoon opgestressed zijn dat drie kwart reeds sterven voor ze aankomen
maar dat kwartje dat wel aankomt dat kan je toch niet in huis houden om tam te maken?
Volgens mij zijn die zo getraumatiseerd dat dit dus nooit gaat lukken.
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2006, 22:33:25 pm door Leon »

charon

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: januari 31, 2006, 07:33:37 am »
 :-X ik had dit dus idd beter niet kunnen zien
Je kan duidelijk zien dat de dieren wie de beesten zijn
Gatveredamme zeg !
Je hoort er wel over en dat vond ik al vreselijk , maar dit gaat toch wel mijn pet te boven .
Zulke tere wezentjes en dan op zo'n plek moeten belanden.
Ik ben gewoon met stomheid geslagen
Een woord : ranzig

sonjav

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: januari 31, 2006, 08:12:14 am »
We zijn nu met z'n allen heel erg boos op deze stropers, en begrijpelijk.
Maar de schuld zit bij mensen in de rijke landen die deze dieren kopen/verkopen.
Dat moet stoppen.

Het trieste is trouwens dat ook gewoon hier in ons eigen nederland er mensen zijn die net zo respectloos met dieren omgaan.

Rianne

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: januari 31, 2006, 08:48:24 am »
 :o Zo te lezen aan alle reacties hier, ga ik niet kijken...daar kan ik dus echt niet tegen... :(

Wickingh

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: januari 31, 2006, 11:33:21 am »
We zijn nu met z'n allen heel erg boos op deze stropers, en begrijpelijk.
Maar de schuld zit bij mensen in de rijke landen die deze dieren kopen/verkopen.
Dat moet stoppen.

Het trieste is trouwens dat ook gewoon hier in ons eigen nederland er mensen zijn die net zo respectloos met dieren omgaan.

Hai Sonja,

maar als we nu stoppen met de import, gaan ""deze stropers"" en hun gezinnen dood van de honger omdat ze simpelweg geen inkomen meer hebben.
Oplossingen zijn niet zo simpel als ze in 1ste instantie lijken,

mvg Frank

sonjav

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: januari 31, 2006, 11:38:08 am »
Hai Sonja,

maar als we nu stoppen met de import, gaan ""deze stropers"" en hun gezinnen dood van de honger omdat ze simpelweg geen inkomen meer hebben.
Oplossingen zijn niet zo simpel als ze in 1ste instantie lijken,

mvg Frank

Uhm, deze reaktie van jou snap ik niet helemaal. Je bent notabene zelf begonnen met dit topic en daarbij de mededeling:
Citaat
als dit geen argument is om wildvang te stoppen.
En nu moeten we ineens aan deze gezinnen denken?

Wickingh

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: januari 31, 2006, 11:42:38 am »
Hai Sonja,

ik ben absoluut tegen wildvang, maar speel nu even advocaat van de duivel.
Er zijn geen simpele oplossingen!!!!!!!!!!!!!
Als je wildvang stopt zullen er alternatieven moeten komen voor de betrokken mensen, denk aan het opzetten van ecologische safari's, of andere programma's.
Stop je de import en doe je verder niets, gaan de inheemsen de vogels zien als lunch en dan ben je nog steeds niets opgeschoten,

mvg Frank

sonjav

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: januari 31, 2006, 11:47:52 am »
Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat dit hun enige bron van inkomsten is. Misschien is het wel de makkelijkste manier van geld verdienen. Bovendien, al zou het dan hun enige inkomsten zijn, dan nog zouden ze de vogels beter kunnen behandelen.
Wel vind ik dat je niet alleen naar de stropers kunt wijzen maar ook naar je eigen landje moet kijken en zien waarom het voor hun winstgevend is.

charon

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: januari 31, 2006, 11:50:17 am »
Citaat
Hai Sonja,

ik ben absoluut tegen wildvang, maar speel nu even advocaat van de duivel.
Er zijn geen simpele oplossingen!!!!!!!!!!!!!
Als je wildvang stopt zullen er alternatieven moeten komen voor de betrokken mensen, denk aan het opzetten van ecologische safari's, of andere programma's.
Stop je de import en doe je verder niets, gaan de inheemsen de vogels zien als lunch en dan ben je nog steeds niets opgeschoten,

Hoi ik ben het hiermee helemaal eens ,maar als er mensen zijn die honger lijden wordt er toch aan de bel getrokken.
En wordt er geld ingezameld

Ik weet het mensen die dit lezen vinden dit cru en zo mag je niet denken.
Maar die dag komt er sowieso toch op een gegeven moment zijn er geen vogels meer die zo uit het wild geplukt kunnen worden en hebben deze mensen ook geen broodwinning meer.
Dan kan het toch beter nu dan later ?

Wickingh

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: januari 31, 2006, 11:55:52 am »
Hai dames,

ik ben zeker voor de stop op import op deze manier, maar er zal wel een alternatief moeten worden geboden.
De opmerking als ze honger hebben wordt er geld ingezamelt snijdt in mijn ogen geen hout, ik weet geen cijfers maar weet wel dat er dagelijks 1000 den sterven van de honger.

Import stoppen JA , maar wel zo dat het zin heeft. Het heeft geen enkele zin als ze geen eten kunnen kopen en daarom de vogels maar oppeuzelen,

mvg Frank

Jonkie

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: januari 31, 2006, 11:56:07 am »
Ik ben er helemaal niet van overtuigd dat dit hun enige bron van inkomsten is. Misschien is het wel de makkelijkste manier van geld verdienen. Bovendien, al zou het dan hun enige inkomsten zijn, dan nog zouden ze de vogels beter kunnen behandelen.
Wel vind ik dat je niet alleen naar de stropers kunt wijzen maar ook naar je eigen landje moet kijken en zien waarom het voor hun winstgevend is.

Mee eens, mensen die in armoede leven doen alles om aan centen te komen ook al weten ze dat ze daarbij dieren misbruiken. Een alternatief wordt vanzelf gevonden als dat nodig is. Het lijkt me sterk dat het de enige bron van inkomsten is, anders zouden ze wel voorzichtiger zijn met hun inkomstenbron. Het lijkt mij duidelijk dat ze in weinig tijd, met weinig moeite hun zak willen spekken.

gr.v. Gijs
Hai dames,

ik ben zeker voor de stop op import op deze manier, maar er zal wel een alternatief moeten worden geboden.
De opmerking als ze honger hebben wordt er geld ingezamelt snijdt in mijn ogen geen hout, ik weet geen cijfers maar weet wel dat er dagelijks 1000 den sterven van de honger.

Import stoppen JA , maar wel zo dat het zin heeft. Het heeft geen enkele zin als ze geen eten kunnen kopen en daarom de vogels maar oppeuzelen,

mvg Frank

Vogels doden om te eten.... daar is niets mis mee....

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Caique freak
« Reactie #43 Gepost op: januari 31, 2006, 13:40:14 pm »
 :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X :-X

Dat dit gedaan wordt ba ba ba.
geen woorden voor vreselijk als ik daar bij was geweest had ik
die mensen persoonlijk alles gebroken en laten lijden

charon

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: januari 31, 2006, 13:53:59 pm »
Ik weet dat dit een kwestie is die heel moeilijk en gevoelig ligt, maar ik vindt niet dat we altijd maar medelijden moeten hebben met mensen die om welke reden dan ook deze praktijken bedrijven.
De grond kan ze genoeg andere dingen bieden ,maar dit is idd de makkelijkste weg waar ze voor kiezen.
Het is ook het bezitterige wat deze mensen besmet heeft.
Er zijn genoeg mensen die leven van wat de natuur hen biedt en er respect voor hebben zonder dat ze zelf iets te kort komen.