Auteur Topic: Asura's grasparkietjes  (gelezen 11956 keer)

Asura

• Gast
Re: Asura's grasparkietjes
« Reactie #45 Gepost op: juni 07, 2005, 20:05:06 pm »
Ik ga het iig heel goed in de gaten houden! Vorig jaar was ik zo druk met school dat ik het niet zo gemerkt had dat er eentje zoveel achter bleef.. :'(
Nu heb ik het ook mega-druk, maar ik ga die tentamens toch niet halen, dus.. :-[

Ik weet nog niet zeker of er een 2e nest gaat komen (hoop van wel) want misschien dat ik dan net aan het verhuizen ben en m'n pappie gaat misschien nog op vakantie.

Maar als het echt een rood-oogje is, dan weet ik niet zeker wie de vader is! :)
Ik dacht Konohamaru, maar Sneeuwwitje heeft vorig jaar al bewezen dat ie vader kon worden van een albino en een lutinootje.. nog even spannend dus welke kleur veertjes er gaan komen! ;)

Asura

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: juni 08, 2005, 19:12:32 pm »
Ze leven allemaal nog!! :thumbsup:

Maar ik ben toch een beetje bezorgd.. :-[
Nr. 4 is namelijk maar 1 dagje jonger dan nr. 3, maar in grootte verschilt het heel veel! De 3 oudsten zijn al best groot, maar de 3 jongsten zijn echt veel kleiner.. en nu ben ik dus bang dat ze misschien niet genoeg voer krijgen.. :(
Ik had verwacht dat ik nr. 4 vandaag wel had moeten ringen (is geboren op 3 juni en z'n broertje/zusje van 2 juni heb ik 2 dagen geleden al moeten ringen) maar hij is echt nog veel te klein! Dat gaat nog minstens 2 dagen duren denk ik..

Ik snap wel dat het logisch is dat de eersten in het nest het snelste groeien omdat moedervogel dan alleen maar hun hoeft te voeren, maar omdat er eigenlijk maar 1 dagje zit tussen 3 en 4 maar wel een groot verschil, maak ik me gewoon een beetje zorgen..

Verder komt Molly nu een stuk vaker uit het broedblok, maar nu zijn er ook geen eitjes meer over dus hoeft ze niet meer te broeden.
En ze is nog steeds heel erg bezorgd, want ze gaat meteen controleren of ik niks raars heb gedaan met haar jongen! :thumbsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #47 Gepost op: juni 09, 2005, 10:10:46 am »
Nou dan! Een bezorgde moeder voert haar kinderen heus wel goed!!  ;) Nee hoor Yvonne, ik weet het niet. Ik weet wel dat jij altijd héél snel ongerust bent... ;)

Asura

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: juni 09, 2005, 15:47:52 pm »
:-[

Het gaat prima!! :thumbsup:
Ze leven alle 6 nog en ze zijn ook alle 6 in 1 dagje alweer zichtbaar gegroeid, dus ik denk dat het wel goed zit! ;)

En volgens mij is die jongste echt een roodoogje, maar m'n vader gelooft het niet.. die zegt dat je dat bij zo'n kleine nog niet kunt zien, maar bij de anderen zag ik toen echt al wel het zwarte oogje doorschijnen en bij deze niet.. dus of de oogjes zijn rood, of hij heeft geen ogen :P (of ik kijk weer eens verkeerd.. :-[ )

Nummer 4 heb ik vandaag geringd, maar het ging wel erg makkelijk, dus morgen maar even extra goed controleren of het ringetje nog wel goed om de poot zit..

En er staan weer nieuwe foto's: http://photobucket.com/albums/v511/AsuraChourui/grasparkieten/nest/
De oudste begint al behoorlijk veertjes te krijgen! :thumbsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #49 Gepost op: juni 09, 2005, 17:44:25 pm »
Zie je wel... weer té bezorgd.. nou ja, beter zo dan dat je dingen niet op tijd ziet.. :thumbsup:

fujimo

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: juni 09, 2005, 17:46:32 pm »
Mooi Yvonne , je begint al op een echte kweker te lijken  :thumbsup:

Gr Eric

Asura

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: juni 10, 2005, 19:50:49 pm »
Ik had gelijk! :thumbsup:
De jongste heeft inderdaad rode oogjes!!

M'n vader gelooft me NOG STEEDS NIET, want hij denkt dat je het pas kunt zien als de oogjes open gaan.. maar ik weet het nu wel 100% zeker, want bij nr. 5 zag je op die grootte al echt wel het zwart van de oogjes doorschijnen, maar bij nr. 6 niet.. Dus een albino of een lutino.. en nu weet ik niet zeker wie de vader is :-[

Ze groeien goed! De oudsten gaan blauw of grijs worden.. ik dacht bij nr. 2 wat gelig te zien op z'n kopje, maar dat kan ook zijn omdat ik heel erg hoop op geelmaskertjes en dus dingen zie die er helemaal niet zijn.. :P

Ik heb vandaag ook het blok schoongemaakt (of eigenlijk heeft m'n pappie het gedaan terwijl ik bezig was om nr. 4 opnieuw te ringen want hij was z'n ringetje verloren.. dus toch te vroeg geringd, maar beter te vroeg dan te laat! ;) ) en nu stinken ze gelukkig niet meer zo! :)

Ze zijn echt superleuk!! Ik ben apetrots op ze!! :thumbsup:

Molly is nu best veel uit het blok, maar ze zorgt nog wel erg goed voor de jongen.. Konohamaru (ik denk dat hij de vader is, maar weet het niet zeker) gaat ook vaak in het blok.. dat deden de mannetjes vorig jaar zelden, dus dat valt nu wel op.

's Morgens voordat ik naar school ga, kijk ik elke dag eventjes en dan liggen ze heel lief met z'n 6en heel dicht tegen elkaar in een rondje te slapen.. heel rustig.. soms een beetje piepen..
Volgens mij gaat het wel ok!

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #52 Gepost op: juni 10, 2005, 21:01:58 pm »
Mooi Yvonne , je begint al op een echte kweker te lijken  :thumbsup:

Gr Eric

broodkweker  ;D

Asura

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: juni 10, 2005, 21:15:21 pm »
1 van de 6 gaat naar m'n kleine buurjongetjes! :thumbsup:
De andere 5 worden helaas verkocht.. :'(

Maar voorlopig blijven ze nog hier!! ;)

Asura

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: juni 11, 2005, 17:37:23 pm »
Hahahaha, gatver!! ;D

De jongen krijgen 4e rangs voedsel..
Ik zag net Sneeuwwitje Konohamaru voeren.. Konohamaru ging vervolgens Molly voeren.. en ik neem aan dat Molly daarna de jongen gaat voeren!

Ach, ze zijn er dus wel alledrie mee bezig :)

Kimz

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: juni 11, 2005, 17:39:29 pm »
;D hebben ze dus 3 ouders ;D

Asura

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: juni 12, 2005, 13:14:31 pm »
Lief he? :)

Ze worden goed verzorgd! :thumbsup:

Asura

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: juni 12, 2005, 14:33:09 pm »
Ik heb bewijs dat de jongste een roodoogje is:
(2e van links)

Maar m'n vader gelooft het nog steeds niet! ::)

Asura

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: juni 17, 2005, 13:51:04 pm »
:'(

Zojuist is nr. 5 overleden.. Hij voelde nog wel warm aan, maar reageerde helemaal nergens meer op, bewoog helemaal niet, ademde niet, hing slap en had helemaal geen voer in de krop :(
Ik had het helemaal niet meer verwacht, want ze waren al zo groot!
De jongste heb ik vandaag geringd. Die was wel gewoon heel erg levendig enzo.

Ik ga vandaag en morgen wel supervaak controleren of ze allemaal eten in de krop hebben!

Ze worden wel echt supermooi!!
De oudste is heel erg licht van kleur: wit met heel licht blauw/mint groen bij z'n staartje, een heel lichtgeel koppie en lichtgrijze vleugeltekening (en blauwe wangetjes) :thumbsup:
Ik heb hem maar liefkozend: Haku genoemd (betekent wit)
Nr. 2 wordt ook echt heel erg mooi!! Bij z'n staartje en een beetje op z'n borst komt heel mooi donkerblauw door en ook deze heeft een beetje een geel koppie en hele mooie donkere vleugeltekening (en op z'n koppie dus) Echt heel erg mooi!! (naam komt nog ;) )

Ik denk dat Konohamaru toch de vader is (vanwege de gele koppies)

Wel balen van nummer 5.. had het echt niet meer verwacht.. hij was al 12 daagjes oud..

Cosch

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: juni 17, 2005, 14:06:40 pm »
Jeetje wat erg! Balen joh!
Waar staan de foto's van de kleintjes?  ;)

Gr Corina