Auteur Topic: Hoe leren praten?  (gelezen 5244 keer)

Tommy

• Gast
Re: Hoe leren praten?
« Reactie #15 Gepost op: april 15, 2005, 18:26:56 pm »
Yeah! goed he? ;D Hoe oud ben ik...pfff   ??? Ik ben 2 jaar ofzo? Wildvang... en dus hebben mn baasjes niet echt een idee.
Tommy :P

Nee, helaas hebben we daar geen zekerheid over (gaat Daphne verder ;D) De mensen die Tommy hadden opgevangen en weer aan ons hebben verkocht dachten dat hij vorig jaar april bijna 1 was, maar of dat ook zo is?
Misschien is Tommy wel harstikke oud  ;) neeej dat geloof ik niet echt, maar t kan ons ook niet veel schelen.
Ik vind t al zo bijzonder dat hij van een zielige krijsende trauma vogel veranderd is in een blije papegaai met weer een mooi verenpakje :) En dat hij ook nog gaat praten is wel ERG leuk hoor, maar hoefde van ons ook niet persee. Doel 1 was Tommy een beter leven geven en dat lijkt aardig te lukken  :) Hij is niet meer bang en is nu graag bij ons gezin en gaat graag mee naar buiten enzo. Het praten en fluiten lijkt sinds een paar maanden ineens heel snel gegaan. Daarvoor kon hij vooral fiet fieuw.

Grt Daphne

Wickingh

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 15, 2005, 18:29:32 pm »
Hai,

foto's !!!!!!!!!!!!!!!!!!  :thumbsup: ,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: april 15, 2005, 18:49:55 pm »
Daphne, wat goed zeg!! Je hebt echt veel met hem bereikt..  :thumbsup:

muciko

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: april 15, 2005, 22:39:11 pm »
ik zelf heb ook een grijze roodstaart en zijn naam is chukie >:D en het is echt een bengel.
hij zegt redelijk veel en is pas een jaar oud.
ik heb hem laats geprobeerd te leren ontlasten op commando.
dus wanneer ik hem op de stok zette zei ik chukie poepen, poepe chukie, poep nou.
En na een paar dagen begon hij dat ineens ook te zeggen. en verolgens deed hij een scheet geluid na ( wat hij overigens al wist ). gewoon grappig okm te horen.

verder zegt ie papa komaar, kom nou , kom is, hallo heel veel geluiden en hij maakt zelfs zijn eigen geluiden. kusjes geven doet ie echt prachtig.
En als ik naa een andere kamer ga , gaat ie altijd fluiten of zegtie: papa, papa, kom nou, kom is, kom maar papa kom kom kom kom
echt heel leuk.
Ik had hem van een vrouw gekocht, dus die zei dat ie eenkennig was , maar binnen een mum van tijd had ik zijn hartje veroverd en het grappige is dat hij mijn vrouw dus echt niet mag. Dus hierbij wou ook even vertellen dat eenkennigheid niet bestaat.
ik ben probeer hem nu het volgende te leren: drie voor een euro , drie voor een euro haha lache man
 :)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #19 Gepost op: april 16, 2005, 00:06:46 am »
Mijn grijsje Japie is een apart geval. Die kan zoveel. Allemaal meegekregen van zijn vorige eigenaar.

Hier een kleine opsomming:

- Lallen => Jahjajaaaaaahhhhhhhh, Joepie Joepie is gekomuhhhhhh!
- Bingo spelen => willekeurig getallen roepen van 1 t/m 10 en jou hiermee uitlokken getallen terug te roepen.
- Zijn eigen naam => Jaaaapieeeeeeeeeee
- wat kreten als => Ouwe Kip of Ouwe kippie kippie kippie.
- Kijk Japie, daar heb je die ouwe kip weer.
- Een kip nadoen: Tok tok tok tok. Zegt er dan soms achteraan: Een EI! Van een HELE grote kip.
- Hij roept (gelukkig) heel soms: het GVD woord (niet afgekort uiteraard).
- Na het fluiten geeft hij zichzelf meestal een complimentje met: Zohee dat is effe mooi. Japie kan mooi fluiten he.
- Hij geeft zichzelf een standje: Op je stok. Kom op. Schiet op. Op je stok. Hup. Op je stok. Anders komt de politie hoor. Met een HELE grote hond.
- als je hem iets lekker geeft waar hij dol op is roept hij : ttttttt, oh oh wat lekker. (en rekt daarbij zijn nek uit en beweegt zijn hoofd van links naar rechts.
- als je weggaat dan roept hij : doei. joehoe.
- als ik het licht uit doe dan roept hij: We gaan naar bed!
- Hij lacht graag met je mee.
- Als je iets laat vallen, of hij bijt in je vinger reageert hij direct met: ooohhhhooooooohhhhh

Meer kan ik ff niet opratelen. Dan wordt dit bericht denk ik ook erg lang  ;D.

Cosch

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: april 16, 2005, 10:39:39 am »

- Hij geeft zichzelf een standje: Op je stok. Kom op. Schiet op. Op je stok. Hup. Op je stok. Anders komt de politie hoor. Met een HELE grote hond.

Hahaha! Deze is goed zeg!
Dat egt tie allemaal achter elkaar?

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: april 16, 2005, 10:41:07 am »
Haha! Ja, Japie is leuk, heb het gehoord op MSN. Je hoort ook echt dat hij van een oudere man vandaan komt... ;D

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: april 16, 2005, 11:33:42 am »
Dat egt tie allemaal achter elkaar?

Corina,

dat zegt ie inderdaad achter elkaar. Jammer genoeg doet hij het niet vaak. Maar als ie het doet, dan kom je echt niet meer bij. Pijn in je buik van het lachen.   :)

Cosch

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: april 16, 2005, 12:58:20 pm »
Ja dat kan me heel goed voorstellen!  :D
Vooral die hele grote hond. Hahaha wat een goeie!  :thumbsup:

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: april 16, 2005, 13:04:27 pm »
Ik realiseer me nu dat we toch ook een topic hadden met wat de grijsjes allemaal zeggen en wat voor geluiden ze nadoen en zo? Is dat ook verdwenen?  ???

Tommy

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: april 16, 2005, 18:38:42 pm »
Wow wat kan Japie leuke dingen zeggen he ;D
Dat Bingo...hahaaaaaa dat zouden onze kinderen geweldig vinden.

shiggy

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: april 25, 2005, 12:21:26 pm »
hallo allemaal
mijne sjako (roodstaart papegaai) doet alleen maar geluiden maken als mijn man niet in de buurt is.
dan kan hij heel mooi fluiten ,s'avonds is hij altijd heel actief als mijn man gaat slapen dan gaat sjako eerst kijken of hij wel degelijk naar boven is en dan gaat hij onderste boven gangen zoals een vleermuis en laat zijn vleugels op en neer gaan :)
en dan begint zijn uurtje van fluiten :thumbsup:
groetjes shiggy

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #27 Gepost op: april 25, 2005, 14:34:58 pm »
Ik denk dat het aandachttrekken naar je man is... Als hij in de buurt is, hoeft dat niet, maar als hij naar boven gegaan is, gaat ie aandacht trekken... :)
« Laatst bewerkt op: april 26, 2005, 08:46:52 am door Loes »

Nanda

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: april 25, 2005, 19:49:06 pm »
Sjako is een uitgekookte papegaai dus ;D

Wat zijn ze toch slim he :thumbsup:

Paco

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: april 25, 2005, 21:40:21 pm »
Kan niet wachten tot die van mij ook iets gaat zeggen.............lijkt me zo leuk!!!
Hij is 8 maanden en maakt nog niet veel aanstalten om iets te zeggen of dingen na te doen.
Hij fluit wel veel en doet de hond na als hij jankt (echt iets om op te hopen!)
Sinds kort maakt hij nu een soort grommend geluidje.....is dat het begin??????????